Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een klein visje op het droge. :) (+ 2 ups)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een klein visje op het droge. :) (+ 2 ups)

    f3.3 1/90 iso200 flits



    2 updates ...





    Groetjes.
    Last edited by jill.tje; 1 april 2013, 21:47.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Een klein visje op het droge.

    Is deze met de softbox gestrokken? Persoonlijk vind ik dat het licht wat teveel van rechts komt. Eigenlijk had ik graag de kleurenversie gezien.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Een klein visje op het droge.

      Deze is gewoon met de flits en dat softboxdoosje erop, rechts zit een raam.
      Ik heb hem in de bewerking wat overbelicht. 'k Zal hem nog doorsturen de original.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Een klein visje op het droge.

        En toch een bekoorlijke foto Jill,goede compo en mooi kindje,grts,jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: Een klein visje op het droge.

          Mooi en het licht mag rechts iets minder.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Een klein visje op het droge.

            De orginele is beter, maar het licht rechts ten opzichte van links scheelt meer dan 2 stops.... Overbelichten heeft eigenlijk geen zin, integendeel. Nu is het rechtse gedeelte deels uitgebrand.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Een klein visje op het droge.

              Ik heb natuurlijk de originele niet gezien.
              Maar het rechtse gedeelte is veel te licht.. kijk ook naar de haren.
              Dat maakt de foto echt niet mooi, helaas.

              Ik zou zeggen.. nieuwe poging Jill
              Heb nog zoveel te leren :)

              Comment


              • #8
                Re: Een klein visje op het droge.

                rechts had iets donkerder gemogen.
                in photoshop zijn daar trucen voor om dit op te lossen (zelfs als het helemaal uitgebrand wit is)
                een pessimist is een optimist met ervaring.
                Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                Pentax k-3II en nog meer glas

                Comment


                • #9
                  Re: Een klein visje op het droge.

                  Het origineel was niet volledig uitgebrand, heb nu in raw de higlights teruggeschroeft en voor de updates van daaruit bewerkt.
                  Herbewerkt.
                  'k Ben er nog niet tevreden mee, maar elke keer als ik het contrast tussen licht en donker wil hoger maken wordt het weer zo wit op de kaken...
                  Vind de eerste echt die 'oude' look geven waar ik naar toe wou.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een klein visje op het droge.

                    Jill,
                    vind de tweede heel mooi

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een klein visje op het droge.

                      Ik ga zeker niet in detail gaan bij een portretfoto omwille van de reden die jullie reeds kennen, maar ik begrijp niet, als ik de 2de en de 3de zie, dat je dan eerst die 1ste plaatst .
                      Is dat dan gewoon eens wat gaan morrelen aan een goede foto, om dan te zien wat de anderen vinden van de verknoeide versie ?
                      Of is dit, als een ware pro, een stijl gaan zoeken, zoals je hier wel eens leest in de aard van "dit doet me denken aan....." of "deze heeft een hoog xxxxxxx gehalte" ?
                      Om gek van te worden soms. Nu we digitaal fotograferen, kunnen we duizenden foto's van één onderwerp maken, we kunnen bewerken tot in de perfectie, en dan gaan we terug de oude stijl gaan opzoeken........de tijd van toen ze nog mislukt uit het bakske kwamen.
                      De omgekeerde wereld. Haal maar paard en kar weer van stal........ maar ja, in Brugge doen ze dit reeds zeker .
                      Ik begrijp het soms allemaal niet meer, maar dat zal wel aan mij liggen .
                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 2 april 2013, 09:28.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een klein visje op het droge.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        ....... ik begrijp niet, als ik de 2de en de 3de zie, dat je dan eerst die 1ste plaatst .
                        Is dat dan gewoon eens wat gaan morrelen aan een goede foto, om dan te zien wat de anderen vinden van de verknoeide versie ?
                        en:
                        3.1.5 Fotohoek: Update’s
                        Als je (door tips van anderen leden) een geplaatste foto verbeterd hebt, is het toegestaan 1 update foto per topic zichtbaar in het openingstopic bij te plaatsen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een klein visje op het droge.

                          Bouk en Djivan, niet beginnen eh komaan.
                          Elk zijn stijl, elk zijn ding, en als je maar zo kan reageren reageer dan niet, voila.
                          Met al junder kinderachtig gedoe zeg.
                          Ik vond en vind de eerste foto nog altijd mooi, in mijn ogen, mag ik hem hier dan niet plaatsen omdat hij oud lijkt? Mag ik dat dan niet mooi vinden?
                          Ga ergens anders mekkeren he.

                          En al die arrogantie hier de laatste tijd, 't is OOK om gek van te worden. Punt.
                          Last edited by jill.tje; 2 april 2013, 10:12.
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een klein visje op het droge.

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Bouk en Djivan, niet beginnen eh komaan.
                            Elk zijn stijl, elk zijn ding, en als je maar zo kan reageren reageer dan niet, voila.
                            Met al junder kinderachtig gedoe zeg.
                            Ga ergens anders mekkeren he.

                            En al die arrogantie hier de laatste tijd, 't is OOK om gek van te worden. Punt.
                            ik heb niets met het samenstellen van de statuten en regelement van BD te maken gehad hoor.
                            moet ze zelf ook maar accepteren en mij er aan houden.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een klein visje op het droge.

                              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              Bouk en Djivan, niet beginnen eh komaan.
                              Elk zijn stijl, elk zijn ding, en als je maar zo kan reageren reageer dan niet, voila.
                              Met al junder kinderachtig gedoe zeg.
                              Ik vond en vind de eerste foto nog altijd mooi, in mijn ogen, mag ik hem hier dan niet plaatsen omdat hij oud lijkt? Mag ik dat dan niet mooi vinden?
                              Ga ergens anders mekkeren he.

                              En al die arrogantie hier de laatste tijd, 't is OOK om gek van te worden. Punt.
                              En dat van iemand die hier een dag geleden nog schreef dat we ons gedacht mochten/moesten schrijven.
                              Dan doe je het eens en voila.....
                              Ik heb ook nergens geschreven dat jij hem niet mooi mag vinden.
                              Voor mij zijn de tweede en de derde mooi en de eerste lelijk. Punt (om het met uw woorden te schrijven).
                              Amaai wat een ommekeer ook..... en die woordenschat (kinderachtig, mekkeren, arrogantie......) een kantje van Jill dat we nog niet kenden.
                              Beetje opgefokt door uw studie misschien.... ?
                              Ik heb het reeds geschreven, meer en meer mensenkennis doe je hier op ipv fotografiekennis.
                              Groetjes
                              Last edited by Guest17; 2 april 2013, 11:02.

                              Comment

                              Working...
                              X