Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over de Mechelse daken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Over de Mechelse daken

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Over de Mechelse daken

    Hier mis ik scherpte Sien...en naverscherpen is geen optie.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Over de Mechelse daken

      Sint-Rombout boven ! Goed gezien Sien maar je bewerking is niet zo mooi, wat heb je uitgespookt ?
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Over de Mechelse daken

        Over de bewerking (?) en scherpte werd reeds geschreven, maar je hebt ook onzorgvuldig gecropt.
        Er is nog een witte rand te zien tegen het kader rechts.
        Persoonlijk zou ik ook die kabel (?) die van de toren naar links gaat, evenals de torenkraan, weggecloond hebben, maar dat is persoonlijke smaak. Daar doe jij mee wat je wilt.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Over de Mechelse daken

          toch vind ik dat die bewerking en onscherpte hier iets hebben
          iets jaren 60 ofzo.
          Idd nog eventjes die witte rand wegcroppen
          kraan mag blijven staan, want er staan er eigenlijk zo een beetje overal
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Over de Mechelse daken

            Hij staat ook een beetje scheef.

            Comment


            • #7
              Re: Over de Mechelse daken

              Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
              Hij staat ook een beetje scheef.
              Waar leid je dat uit af?de Rombouts toren staat idd scheef de werkkraan en andere torentjes staan loodrecht, met de scheefstand van de toren heb ik hier wel extra op gelet
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Over de Mechelse daken

                Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                Waar leid je dat uit af?de Rombouts toren staat idd scheef de werkkraan en andere torentjes staan loodrecht, met de scheefstand van de toren heb ik hier wel extra op gelet
                De toren staat echt wel een beetje scheef hoor Sien. Plaats er maar eens een raster over of trek een loodlijn vanuit de linealen.
                Maar over dat schuine.....dat schrijf ik al lang niet meer in mijn reacties, want wanneer ik het doe en het gaat over oude gebouwen, dan krijg ik steevast de reactie dat ze in werkelijkheid ook scheef staan. En ik ga nu niet van elk gebouw dat hier gefotografeerd wordt de historiek/omschrijving gaan zoeken of het al dan niet (nog) loodrecht staat .
                Je zou ook nog de hele foto wat recht kunnen trekken op de huizen onderaan.
                Het feit dat die daklijnen nu schuin lopen, versterkt nog het gevoel dat de hele foto scheef staat.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Over de Mechelse daken

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Waar leid je dat uit af?de Rombouts toren staat idd scheef de werkkraan en andere torentjes staan loodrecht, met de scheefstand van de toren heb ik hier wel extra op gelet
                  Ja, de torentjes staan recht, maar alle daken staan schuin. Het kan het standpunt zijn, maar bij mij komt het toch schuin over.
                  Maar als het je bedoeling was en er echt op gelet hebt zoals je zegt, blijft het natuurlijk uw foto. Misschien heb je teveel op de toren zelf gelet en minder op de rest?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Over de Mechelse daken

                    Passende tittel maar kan enkel met de vorige reacties meegaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Over de Mechelse daken

                      Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                      Ja, de torentjes staan recht, maar alle daken staan schuin. Het kan het standpunt zijn, maar bij mij komt het toch schuin over.
                      Maar als het je bedoeling was en er echt op gelet hebt zoals je zegt, blijft het natuurlijk uw foto. Misschien heb je teveel op de toren zelf gelet en minder op de rest?
                      ik denk gewoon dat de huizen niet evenwijdig staan aan het gefotografeerde vlak.
                      m.a.w. dit is gewoon perspectiefvertekening denk ik.
                      naar mijn mening in de nabewerking iets te neig met de schuiverkes gespeeld
                      een pessimist is een optimist met ervaring.
                      Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                      Pentax k-3II en nog meer glas

                      Comment

                      Working...
                      X