Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellingen canon 7d bij snelle zaalsport, handbal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellingen canon 7d bij snelle zaalsport, handbal

    Ik maak regelmatig foto's bij handballen in de zaal, winig licht , met canon 7d . ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen wat AFgebiedsinstelling aangaat. Welke AFgebied is voor deze snelle sport het beste. 1 punt af, zone AF of automatisch 19 punts. Zijn er nog andere tips en trucks om scherpe indoorfoto's met een canon 7d te maken. Ik gebruik 1 punts en zone af maar zit er regelmatig naast wat scherpstelling betreft.

  • #2
    Re: instellingen canon 7d bij snelle zaalsport, handbal

    Als er echt weinig licht is, dan zal bij de meeste camera's de autofocus het beste werken als je maar één AF-punt selecteert, zonder uitbreiding naar de omliggende punten.
    Selecteer dan ook liefst een "cross type" AF-punt, dat werkt ook wat beter in die omstandigheden.
    Het probleem bij handbal is dat de spelers alle kanten uitgaan, als je weet hoe de sport in elkaar zit, dan kan je dat waarschijnlijk wel gemakkelijker volgen (maar voor mij zou dat moeilijk zijn omdat ik er niets van ken).
    (Bij wielrenners en paarden kan je beter voorspellen welke kant ze uit gaan, dat is veel gemakkelijker.)

    Ik gebruik voor indoor-actiefoto's met weinig licht gewoonlijk de diafragmavoorkeuzestand, de lens (70-200 f2,8) volledig open, en dan zet ik de iso hoog genoeg om de actie te kunnen bevriezen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X