Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paard van Marken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paard van Marken



    Opname tijdens de zonsopkomst van afgelopen dinsdagochtend. Vanaf statief, met de spiegel vooraf opgeklapt en afstandsbediening
    ( om trillingen te voorkomen) en een grijsverloopfilter om de lucht en voorgrond evenwichtig belicht te hebben. Wat een heerlijke
    winter en lente hebben we toch;-)).

    Nikon D800
    16 mm,
    F16
    1/4 sec. belicht


    FF een test, geen idee of dit werkt.

    ah..dat werkt, dit is dezelfde foto, maar niet via NG hier geplaatst, en dus niet met het software sausje dat die site de foto's soms meegeeft. Eureka!! Ik kan gewoon via mijn eigen site zonder software sausje foto's plaatsen..als het goed is moeten er wel wat verschillen zichtbaar zijn in de kleuren..btw..het is exact dezelfde foto.
    Last edited by LoulouBeavers; 31 maart 2013, 15:56.
    Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

  • #2
    Re: Paard van Marken

    Mooi van kleur, licht en lucht al vind ik "het paard" wat te klein uitvallen t o v de imposante voorgrond
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Paard van Marken

      mooi alleen de kleuren toch wat vreemd hoor.
      weet wel waar je stond tijdens deze opname.
      gezien de stand van de zon en mijn bekendheid ter plaatse.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Paard van Marken

        Wat een heerlijk frisse kleurtjes.
        Volgende keer wel brood meenemen, om de vogels achter de camera te lokken.
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Paard van Marken

          Zeker mooie foto, maar de kleur! Zit de witbalans wel correct bij deze foto?
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: Paard van Marken

            Super vette foto! Mooi gebruik gemaakt van de vorm en richting van de verijsde (raar woord eingenlijk) rietstengels in de compositie. Prachtig licht en fraaie lucht ook. Enige minpuntje vind ik het smalle stuk uitgebeten lucht links, maar dan ben ik echt wel behoorlijk aan het z**ken.
            WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Paard van Marken

              mooi licht idd, maar vind de voorgrond wel vrij zwaar uitvallen, zeker het stuk rechts. Het blokkeert een beetje het zicht vind ik...Maar ik vermoed dat je rechts hebt meegenomen voor het mooi licht op dat ijs...
              facebook

              500px

              Comment


              • #8
                Re: Paard van Marken

                Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                Zeker mooie foto, maar de kleur! Zit de witbalans wel correct bij deze foto?
                Kleur is natuurlijk ook onder invloed van het scherm waar je mee kijkt, of dat er een juiste kalibratie is, of het scherm zoals veel laptopschermen nu eenmaal hebben veel contrast heeft. Maar het blauw is gewoon helder blauw, zit geen geelzweem in en de wolken zijn gekleurd door de opkomende zon. Het strijklicht geeft het ijs rechts zijn warme gloed en aan de schaduwzijde is wat aangevroren is wat blauwig...zoals het oog ook waarneemt. Het vroege licht, en ook het late licht natuurlijk, is wel voor de camera er een met verzadigde tinten, in tegenstelling tot wat meer midden op de dag..dan komt het licht al vrij snel vlak in beeld, en dus ook de tinten.
                Eigenlijk een heel verhaal zonder precies te weten wat je bedoeld?
                groetjes,
                Loulou
                Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Paard van Marken

                  Oorspronkelijk geplaatst door LoulouBeavers Bekijk bericht
                  Kleur is natuurlijk ook onder invloed van het scherm waar je mee kijkt, of dat er een juiste kalibratie is, of het scherm zoals veel laptopschermen nu eenmaal hebben veel contrast heeft...
                  mee eens, maar ik ga dan ook niet over 1 nacht ijs.(hoe toepasselijk)
                  kijk hier op drie schermen tegelijk en op alle drie vind ik de kleuren wat vreemd.
                  ook, (en dat zag ik later pas), vind ik dat het Paard scheef staat.
                  komt denk ik door de gebruikte milimeters, in werkelijkheid staat het Paard recht.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paard van Marken

                    Ondanks enkele commentaren links en rechts vind ik het wel een leuke foto om naar te kijken.

                    Groeten Vince

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paard van Marken

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      mee eens, maar ik ga dan ook niet over 1 nacht ijs.(hoe toepasselijk)
                      kijk hier op drie schermen tegelijk en op alle drie vind ik de kleuren wat vreemd.
                      ook, (en dat zag ik later pas), vind ik dat het Paard scheef staat.
                      komt denk ik door de gebruikte milimeters, in werkelijkheid staat het Paard recht.
                      grt,bouk.

                      Dat van dat paard zag ik ook, op het kleine formaat dan, ben toen weer naar de oorspronkelijke foto gegaan en dan staat het paard recht, mijn conclusie is dat het een optisch bedrogje is omdat de zon de linkerkant van het paard beschijnt, door de lichtere tinten lijkt in het kleine beeld links wat vuurtoren te missen. Iets corrigeren wat recht staat ( heb dat nog geprobeerd ook hahaha) zag er dus niet uit, bedenk nu dat ik wellicht de tint beter wat kan temperen zodat op klein formaat dit er ook nog goed uit ziet.

                      Ik heb geen idee wat je bedoeld met "kleuren wat vreemd", vandaar mijn wat globale uitleg.
                      Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paard van Marken

                        Oorspronkelijk geplaatst door LoulouBeavers Bekijk bericht
                        ..........

                        Ik heb geen idee wat je bedoeld met "kleuren wat vreemd"....
                        anders dan verwacht bij dit beeld.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paard van Marken

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          anders dan verwacht bij dit beeld.
                          grt,bouk.
                          Lijkt mij nogal evident als je de kleuren vreemd vind.

                          Als ik zelf nog eens goed naar het beeld kijk, merk ik dat ik de kleuren wel erg verzadigd vind. De foto kan het hebben hoor, maar het is wat op het randje denk ik.
                          WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paard van Marken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                            Lijkt mij nogal evident als je de kleuren vreemd vind.

                            Als ik zelf nog eens goed naar het beeld kijk, merk ik dat ik de kleuren wel erg verzadigd vind. De foto kan het hebben hoor, maar het is wat op het randje denk ik.
                            Ben het eens met mijn voorganger ... voor mij is het echter net over het randje qua kleur saturatie. Kom ook goed beslagen ten ijs wat betreft scherm en kalibratie, heb de discussie al meer gevoerd maar het is denk ik vooral een kwestie van smaak en die verschillen nu eenmaal. Alles is al gezegd denk ik, op de foto is verder niet veel aan te merken ... mooi moment met een verhaal en goede opbouw.
                            -------------------------------------
                            Welcome to the playground :-)
                            Mijn gepruts : http://www.natuurfoto.biz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paard van Marken

                              Update gedaan, na de upload vergeleken te hebben met het origineel.
                              Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                              Comment

                              Working...
                              X