Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corsica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corsica

    Het hoeft niet altijd over het mee te nemen materiaal te gaan hé, ik neem gewoon alles mee wat ik heb .
    Wel zou ik willen vragen of er me iemand tips kan geven ivm wat ik als fotoliefhebber zeker niet mag missen op Corsica ?
    Wij beperken ons tijdens onze eerste maal Corsica wel tot het zuiden, dus alles onder Ajaccio.
    Dank bij voorbaat.
    Groetjes

  • #2
    Re: Corsica

    Zeker niet te missen steden Bastia,Bonifacio, Corte, Calvi.
    De weg van Solenzara over de col van Bavella naar Zonza
    De weg van Ajaccio naar Piana verder langs de kust naar Calvi.
    Neem voor de verplaatsingen genoeg tijd de wegen zijn smal en bochtig aan de westkust maar ook het mooist (weinig km op een uur)
    De natuur is hier overweldigend
    Veel reis plezier
    Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Corsica

      Oorspronkelijk geplaatst door dbf Bekijk bericht
      Zeker niet te missen steden Bastia,Bonifacio, Corte, Calvi.
      De weg van Solenzara over de col van Bavella naar Zonza
      De weg van Ajaccio naar Piana verder langs de kust naar Calvi.
      Neem voor de verplaatsingen genoeg tijd de wegen zijn smal en bochtig aan de westkust maar ook het mooist (weinig km op een uur)
      De natuur is hier overweldigend
      Veel reis plezier
      Dirk
      Ik zal al tijd (dagen) te kort komen vrees ik .
      Tips (waarvoor dank) zijn genoteerd.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Corsica

        weet niet waar je aankomt waarschijnlijk Ajaccio
        maar moest je van noord nr zuid rijden neem dan toch zeker de West kust route die is prachtig zoals de Calanches de Piana prachtige rode rotsen.
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Corsica

          Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
          weet niet waar je aankomt waarschijnlijk Ajaccio
          maar moest je van noord nr zuid rijden neem dan toch zeker de West kust route die is prachtig zoals de Calanches de Piana prachtige rode rotsen.
          Wij komen inderdaad aan in Ajaccio, en verblijven dan in Grosetto-Prugna (iets zuidelijker als Ajaccio en een 30 km het binnenland in).
          Ik zie dat het daar vandaan naar Piana ongeveer 90 km is, dus H/T ongeveer 200.
          Ik heb reeds een paar ritten van 200 km op het programma staan (naar Bonifacio en een andere naar Porto Vechio).
          Ik heb ook reeds gelezen, en dit werd me ook nog eens gemeld door dbf hierboven, dat je best geen al TE lange ritten plant op Corsica wegens de smalle/bochtige wegen.
          Is dit nog enigszins doenbaar die 200 km op een dag (we stoppen ook nog héél veel - om foto's te maken ;- onderweg).
          Ik moet oppassen dat we niet oververmoeid terugkomen ook hé .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Corsica

            Wat heel leuk is om te doen en leuke foto's oplevert en (onder andere) ten Zuiden van Ajaccio te vinden is, zijn de natuurlijke zwemkommen in de bergrivieren. Heerlijk koel en helder water met hier en daar wat kleinere watervalletjes. Prachtig om te zwemmen en fotogeniek.

            Djienbe

            Comment


            • #7
              Re: Corsica

              Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
              Wat heel leuk is om te doen en leuke foto's oplevert en (onder andere) ten Zuiden van Ajaccio te vinden is, zijn de natuurlijke zwemkommen in de bergrivieren. Heerlijk koel en helder water met hier en daar wat kleinere watervalletjes. Prachtig om te zwemmen en fotogeniek.

              Djienbe
              Voor zwemmen zal het begin mei nog wat frisjes zijn zeker .
              Maar als het mooie foto's kan opleveren, dan is een stop altijd de moeite.
              Bedankt ook en groetjes.

              Comment


              • #8
                Re: Corsica

                't Is al enkele jaren geleden dat ik in Corsica geweest ben en dan komt er bij mij wat stof op m'n herinneringen maar je kan die bassins in de bergrivieren op heel wat plaatsen vinden, bij mijn weten overal te Zuiden van Corte, zo goed aan de Westkust als aan de Oostkust. Ik heb er verschillende gezien in het berggebied ten Oosten van Ajaccio, rond Corte, langs de Solenzara rivier en aan de Zuidwestkust bij Pianotolli. Als je 't wat Googled vind je er gegarandeerd nauwkeurige aanwijzingen voor. En de inboorlingen geven gemakkelijk aanwijzingen om zelfs de meest verstopte plaatsjes te vinden.

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: Corsica

                  Laat eens weten hoe het weer daar is hé
                  En prettige vakantie!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Corsica

                    Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                    Laat eens weten hoe het weer daar is hé
                    En prettige vakantie!
                    Het zal wel OK zijn tegen dat wij daar zijn (nog drie weken).
                    Het is nu reeds 15 graden....en aangezien wij niet van de èchte warmte houden is bvb. 20° reeds meer als genoeg voor ons.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Corsica

                      mijn reisplanning in 2009 was de volgende:

                      1.
                      aankomst 's morgens per ferry in Ajaccio, zorg dat je zeker de zonsopgang boven de baai hebt vanop de boot
                      porticcio
                      rondrit door forêt de Chiavari en col de Cortone
                      Campomoro met de genuese toren

                      2.filitosa (menhirs)
                      sartène
                      spin a cavallu
                      fozzano

                      3.
                      wandeling mare e monti sud (of stukje GR20)

                      4.
                      bonifacio + boottocht langsheen de kliffen met zicht op de bonifacio en in een rotsholte zonder dak!
                      capo pertusato


                      5.
                      castellu de cucuruzzu en capula (archeologische sites + wandeling)
                      levie
                      carbini
                      col de bavela + aiguilles (liefst nog wat tijd over houden om daar te wandelen)

                      6.
                      ajaccio
                      pointe de la parata (kaap + genuese toren + zicht op îles sanguinieres)

                      dit is het zo'n beetje uit mijn hoofd. in het vet staan de toppertjes.

                      reken er op dat je niet meer kan doen dan 50km op een uur met de wagen in het zuiden. het gaat daar geen 100m rechtdoor bij wijze van spreken, constant bergen, ravijnen, zee, haarspeldbochten. 200km per dag is te doen maar zorg dat je planning goed in elkaar zit.

                      alles is daar wel mooi, kan zijn dat je veel zal stoppen op je rondritten om foto's te nemen.

                      als je kan/wil is het zalig om 's morgens vroeg voor het ontbijt es de zee in te duiken en te snorkelen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Corsica

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Wij komen inderdaad aan in Ajaccio, en verblijven dan in Grosetto-Prugna (iets zuidelijker als Ajaccio en een 30 km het binnenland in).
                        Ik zie dat het daar vandaan naar Piana ongeveer 90 km is, dus H/T ongeveer 200.
                        Ik heb reeds een paar ritten van 200 km op het programma staan (naar Bonifacio en een andere naar Porto Vechio).
                        Ik heb ook reeds gelezen, en dit werd me ook nog eens gemeld door dbf hierboven, dat je best geen al TE lange ritten plant op Corsica wegens de smalle/bochtige wegen.
                        Is dit nog enigszins doenbaar die 200 km op een dag (we stoppen ook nog héél veel - om foto's te maken ;- onderweg).
                        Ik moet oppassen dat we niet oververmoeid terugkomen ook hé .
                        Groetjes

                        klopt vooral de west kust maar met 200 km lukt dat wel als je natuurlijk op een redelijk uur vertrekt.
                        Bonifacio een aanbeveling als je kan zeker de trappen nr beneden doen.
                        Persoonlijk vindt ik Porto Vechio niet de moeite
                        hier een link nr enkele foto's van onze motorreis in 201, sommige zijn niet super niet altijd op het juiste tijdstip op een locatie: https://plus.google.com/photos/10243...17085239758385
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Corsica

                          Nen dikke merci Ingrid. Als ik alle tips lees, ben ik al blij dat we ons voor de eerste keer Corsica beperken tot het zuiden.
                          Ik vrees dat we nu reeds tijd te kort komen. Alhoewel (grote) wandelingen en zo er niet meer inzitten voor ons door mijn beperking.
                          Wij wandelen nu meer met de auto . Een stadswandeling met nu en dan een terrasje lukt nog wel .
                          Nu nog even al hetgeen je hebt opgesomd opzoeken en zien wat we nog kunnen inlassen in één van onze rondritten.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Corsica

                            Nog een paar tips.

                            Doe je de overzet vanuit Marseille, 's avonds? Dat biedt een schitterend zicht op de stad, de kathedralen en het eiland château d'If.

                            Als je 's avonds terugkeert kan je genieten van een schitterende zonsondergang en rode gloed boven de baai van Ajaccio en de îles Sanguinières vanop de ferry.

                            In Bonifacio kan je de klim naar de bovenstad besparen door het treintje te nemen dat in de haven vertrekt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Corsica

                              Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                              Nog een paar tips.

                              Doe je de overzet vanuit Marseille, 's avonds? Dat biedt een schitterend zicht op de stad, de kathedralen en het eiland château d'If.

                              Als je 's avonds terugkeert kan je genieten van een schitterende zonsondergang en rode gloed boven de baai van Ajaccio en de îles Sanguinières vanop de ferry.

                              In Bonifacio kan je de klim naar de bovenstad besparen door het treintje te nemen dat in de haven vertrekt.
                              Bedankt, vooral voor de tip in Bonifacio, die me veel gekreun en gepuf zal besparen.
                              Voor de andere tips, wij gaan met het vliegtuig van Lille naar Ajaccio, en vandaar verder met de huurwagen.
                              Die zonsondergangen in Ajaccio zie ik wel zitten, aangezien we slechts op 30 km daar vandaan logeren, dus lekker uit eten gaan in Ajaccio en dan de zonsondergang meepikken voor we terug naar ons logement gaan.
                              Bedankt en groetjes.

                              Comment

                              Working...
                              X