Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij LP E6; nieuw of namaak?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij LP E6; nieuw of namaak?

    Ik ging daarstraks op zoek naar een reservebatterij voor m'n 60D en kwam via marktplaats op onderstaand zoekertje uit.

    http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...reviousPage=lr

    Een nieuwe batterij voor 21,80 euro? Terwijl ik elders prijzen van rond de 80 euro vind... Zou dit betrouwbaar kunnen zijn? Hoe kan ik me ervan vergewissen dat het geen namaak is? En als het toch namaak ik? Hoe erg is dat? Ik bedoel, zal de batterij dat veel slechter presteren of hoeft dat niet zo te zijn?
    Volgens de verkoper kan hij zo goedkoop verkopen omdat hij ze zelf uit China importeert
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

    Deze gebruik ik in de 5D MKIII, en die werkt prima http://www.manafont.com/product_info...ry-pack-p-2919 .
    Die komt ook uit China, ik importeer die zelf.

    De werkelijke capaciteit kan ik niet bepalen, ik kan ze dus niet vergelijken met de originele, maar er zijn geen problemen met de camera of de lader als je die accu gebruikt.

    Of de accu's die je via Marktplaats kan kopen ook werkelijk originele Canon accu's zijn, daar twijfel ik heel sterk aan (toch voor die prijs).
    De accu's die ik heb gekocht, daarvan wist ik vooraf dat het geen originele zijn, het is dus geen namaak, het zijn compatibele accu's.
    Last edited by Black B@ndit; 28 maart 2013, 16:46.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

      ik gebruik als reserve op mijn 5dmkII ook een merkloze accu. Daar staat geen merk op maar For Canon LP E6. De accu gaat echter maar half zo veel opnames mee als de originele maar kostte ook maar een kwart. Als reserve voldoet ze dus voor mij.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

        Of de accu's die je via Marktplaats kan kopen ook werkelijk originele Canon accu's zijn, daar twijfel ik heel sterk aan (toch voor die prijs).
        De accu's die ik heb gekocht, daarvan wist ik vooraf dat het geen originele zijn, het is dus geen namaak, het zijn compatibele accu's.
        Het is dat net wat ik zou willen weten... Een merkloze compatibele accu is misschien veel beter als een namaak van een originele, maar misschien ook niet.
        Maar het is dus niet zo dat een namaak batterij slecht kan zijn voor de camera ofzo? Of zijn er gevolgen voor de garantie van de camera?
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

        Comment


        • #5
          Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

          ik gebruik lp e6 batterijen van het merk lenmar en van jupio, kosten ongeveer de helft van de canon lp e6 maar gaan wel even lang mee.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

            Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
            Het is dat net wat ik zou willen weten... Een merkloze compatibele accu is misschien veel beter als een namaak van een originele, maar misschien ook niet.
            Maar het is dus niet zo dat een namaak batterij slecht kan zijn voor de camera ofzo? Of zijn er gevolgen voor de garantie van de camera?
            Een merkloze accu zal niet meteen een grotere capaciteit hebben dan de originele, het kan wel, maar die kans is vrij klein.
            Bij sommige merkloze accu's zie je een overdreven hoge capaciteit op de verpakking staan, meer zelfs dan wat er mogelijk is met de huidige accu-technologie.

            Wat de garantie betreft, stuur in ieder geval nooit een defecte camera op waar een compatibele accu in steekt, ook al is er op zich niets mis met die accu, alles wat ze kunnen aanwenden om de reparatie niet uit te voeren onder garantie zullen ze ook gebruiken. Zeg in de winkel dan ook niet dat er een niet-originele accu in stak op het ogenblik dat de camera defect raakte, ook al heeft het defect totaal niets te maken met de accu.

            Als een niet-merkeigen accu zou exploderen in de camera, dan heb je uiteraard ook geen garantie.
            Maar tot nu toe heb ik nog niets gelezen over exploderende niet-merkeigen camera-accu's.
            Daarom denk ik dus dat de kans op dat soort problemen eerder klein is.

            Een slecht werkende accu kan nooit een te hoge spanning leveren, de spanning zal eerder te laag zijn, als de spanning te laag is, dan zal de camera uitvallen, maar die zal daardoor niet defect raken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

              Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
              Ik ging daarstraks op zoek naar een reservebatterij voor m'n 60D en kwam via marktplaats op onderstaand zoekertje uit.

              http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...reviousPage=lr

              Een nieuwe batterij voor 21,80 euro? Terwijl ik elders prijzen van rond de 80 euro vind... Zou dit betrouwbaar kunnen zijn? Hoe kan ik me ervan vergewissen dat het geen namaak is? En als het toch namaak ik? Hoe erg is dat? Ik bedoel, zal de batterij dat veel slechter presteren of hoeft dat niet zo te zijn?
              Volgens de verkoper kan hij zo goedkoop verkopen omdat hij ze zelf uit China importeert
              In het verleden namaak getest door de camera op filmen te zetten , tijd opnemen en vergelijken met de originele.
              De namaak was beter dan de accu van 1 jaar oud, ( 20% beter ).
              Gebruik altijd namaak,
              Koop mijn accu's altijd bij : http://www.fotoshopaalten.com/

              Heel goedkoop en geen verzendkosten.

              Comment


              • #8
                Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                Ik heb namaak van iemand overgekocht. Maar deze laden niet op! dus namaak kan goed zijn, maar koop best van ergens/iemand waarvan je reeds hebt vernomen dat ze ook effectief werken..

                Comment


                • #9
                  Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                  Snap niet dat mensen met dure toestellen namaak of third party batterijen kopen voor hun materiaal. Ik koop zelf altijd originele batterijen en dat is maar voor een 7D.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Snap niet dat mensen met dure toestellen namaak of third party batterijen kopen voor hun materiaal. Ik koop zelf altijd originele batterijen en dat is maar voor een 7D.
                    Ergens heb je wel gelijk , maar toch... waarom zou je 80 euro geven voor een nieuwe batterij als eentje van 30 euro het even goed doet?
                    Als er trouwens een namaak versie zou bestaan van mijn canon 60D en die kost maar de helft en ik hoor niets dan positieve reacties dan zou ik dát ook zeker overwegen ...
                    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Snap niet dat mensen met dure toestellen namaak of third party batterijen kopen voor hun materiaal. Ik koop zelf altijd originele batterijen en dat is maar voor een 7D.
                      Als je in een winkel vraagt of je "namaak" accu's in een camera mag gebruiken, dan zullen de meeste verkopers uitleggen dat die gevaarlijk zijn, dat ze exploderen, of dat de camera daardoor stuk gaat.
                      Vraag je dan zelf af waar ze het meeste op verdienen, op een originele accu van 80 euro waar ze de normale winstmarge op pakken, of op een namaak accu van 20 euro waarop ze met dezelfde winstmarge veel minder verdienen?

                      Je mag ook gerust weten dat de cellen in zo'n accu (de echte "merk" cellen) maar zo'n 6 dollar per stuk kosten (winkelprijs, fabrieksprijs zal eerder 3 dollar of minder zijn), en dat er maar 2 in zo'n accu zitten.

                      In de accu van een 1D zitten drie 18650 lithium-ion cellen, de beste (Panasonic 3400mAh) koop je voor zo'n 13 dollar per stuk, maar een LP-E4 (waar minder goede cellen inzitten) kost wel ongeveer 180 euro.
                      Dan weet je dus welke woekerwinsten er worden gemaakt op zo'n accu's.

                      Maar als je er zelf niet gerust in bent dan mag je van mij altijd de maximale prijs betalen, net zoals je met je auto bij het duurste tankstation mag tanken, omdat de brandstof dan beter is omdat je er meer voor hebt betaald...


                      Als mijn camera's even goed werken met een accu die maar 1/4 van de originele kost, dan gebruik ik liever het goedkope alternatief (in de 300D/20D/40D en 5D MKII en 5D MKIII heb ik altijd goedkope accu's gebruikt, zonder dat dat ooit een probleem gaf).
                      Mijn foto's worden niet beter als ik een dure accu in de camera steek.

                      Maar de meeste fotografen hebben zelfs geen tweede accu nodig, met de huidige reflexcamera's kan je zoveel foto's maken op één accu dat je zelden zonder stroom zal vallen tijdens een fotoshoot.
                      Een lithium-ion accu laad je gewoon bij voor je vertrekt, die moet je niet leeg maken (het is zelfs niet goed, maar dat is ook nog een verhaaltje dat veel verkopers blijven verkondigen, het is blijven hangen van het "nikkel-cadmium tijdperk", ze staan dus vele jaren echter met hun "goede raad").

                      Om even een voorbeeldje te geven, volgens de accu-info van mijn 1DX staat de sluiterteller nu op 2086, en er zit nog 58% in de accu.
                      Bij de 5D MKIII heb ik in vergelijkbare omstandigheden na zo'n 1000 foto's ook nog ongeveer 50% resterende capaciteit zien staan bij de accu-info in de cameramenu's.
                      Je kan dus heel veel foto's maken met een accu, alleen als er een GPS functie in zit, en als je die inschakelt, dan gaat het stroomverbruik erg drastisch de hoogte in, dat schijnt bij de 6D een probleem te zijn, daar moet je er goed op letten om die functie uit te schakelen als je ze niet meer nodig hebt, anders is de accu op 24 uur leeg, ook al heb je geen enkele foto gemaakt.

                      De goedkope accu's die ik in mijn 5D MKIII gebruik, die zijn 100% compatibel met de camera én met de lader.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                        hier een originele Canon accu en een neppert.
                        nog geen verschil bemerkt bij gebruik.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                          Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                          Snap niet dat mensen met dure toestellen namaak of third party batterijen kopen voor hun materiaal. Ik koop zelf altijd originele batterijen en dat is maar voor een 7D.
                          Bij Kamera-Express verkoopt men ook namaak.

                          De verkoper vertelde dat ze liever de namaak verkopen dan de originele.

                          Ze verdienen meer aan namaak dan aan de echte ,originele Canon accu.

                          Al 1 op filmen getest.????

                          Comment


                          • #14
                            Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                            Hierbij mijn eigen ervaring. De namaak accu's doen het prima. Nooit problemen mee gehad, ook niet in capaciteit. Echter, ik heb de laatste tijd (ong. 2 jaar) slechts sporadisch wat aan hobby gedaan, waaronder fotograferen. Toen ik laatst eens wilde checken hoe het er voor stond. Bleek dat ik van de 6 accu's er vier weg kon gooien. 3x raden welke.

                            Slechts 2 Canon accu's werken nog, de rest is exit. Dus blijkbaar is er toch wel een verschil als ze ouder worden en slecht onderhouden worden. Daartegenover staat dat ze zoveel goedkoper zijn dat ik het verantwoord vind om af en toe eens een accu te vervangen.
                            Groeten,

                            Albert Jan

                            Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

                            Comment


                            • #15
                              Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

                              Hierbij mijn eigen ervaring. De namaak accu's doen het prima. Nooit problemen mee gehad, ook niet in capaciteit. Echter, ik heb de laatste tijd (ong. 2 jaar) slechts sporadisch wat aan hobby gedaan, waaronder fotograferen. Toen ik laatst eens wilde checken hoe het er voor stond. Bleek dat ik van de 6 accu's er vier weg kon gooien. 3x raden welke.

                              Slechts 2 Canon accu's werken nog, de rest is exit. Dus blijkbaar is er toch wel een verschil als ze ouder worden en slecht onderhouden worden. Daartegenover staat dat ze zoveel goedkoper zijn dat ik het verantwoord vind om af en toe eens een accu te vervangen.
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment

                              Working...
                              X