Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Genodigden fotograferen op feest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Genodigden fotograferen op feest

    Beste BD'ers,

    Ik heb de vraag gekregen om binnenkort foto's te nemen van de genodigden (bij het binnenkomen) op een privéfeest.

    Ik vroeg mij af of ik hiervoor een softbox zou plaatsen of werken met een reportageflitser op de camera en bouncen indien mogelijk.

    Iemand ervaring hiermee?

    Alle tips zijn welkom

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Genodigden fotograferen op feest

    Ik verkies in dat soort gevallen een softbox(ke) op mijn reportageflits + iets hogere iso om omgevingslicht te bewaren. Dan behoud ik mijn mobiliteit en moet ik de mensen niet lastig vallen met 'doe eens een stapje naar links/rechts/voor/achter' om in het licht te gaan staan.

    V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

    Comment


    • #3
      Re: Genodigden fotograferen op feest

      softbox of paraplu (click) op 30°

      werken met gebounced licht maakt het saai! dan nog liever recht toe recht aan... waardoor je "modellen" er uit springen...

      of een photobooth maken waar ze zelf op de knop kunnen drukken... met korte timer...
      Flits staat op het toestel... (in de zilveren box verwerkt)


      resultaat:

      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Genodigden fotograferen op feest

        1) zie dat er iemand van de suite is die de mensen tegenhoudt en naar u begeleidt (want sommigen nemen bijna letterljik een duikvlucht zodra ze zien dat ze op foto moeten - of het ligt aan mij )
        2) indien het plafond hoog/scheef/met bogen/ of iets anders leuks is ga je aan de bounce niet veel hebben. REchttoe-rechtaan zou mss nog iets zijn met lange slutiertijd zodat je achtergrond ook nog meekrijgt maar dat moet je dan eerst uitproberen.
        3) veiligste lijkt me ook een softbox of paraplu-opstelling en liefst 2 dus dan moet je wel wat plaats voorzien (alhoewel ik hier op 2-3 meter breed al 2 softboxen neerkrijg in de studio voor 4-5 man)
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

        Comment


        • #5
          Re: Genodigden fotograferen op feest

          Moet ik binnenkort ook doen. Ik ga 2 paraplu's neerzetten. Ik heb de plaats ervoor dus waarom niet

          Comment


          • #6
            Re: Genodigden fotograferen op feest

            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            1) zie dat er iemand van de suite is die de mensen tegenhoudt en naar u begeleidt (want sommigen nemen bijna letterljik een duikvlucht zodra ze zien dat ze op foto moeten - of het ligt aan mij
            Je gaat toch ook geen mensen onder dwang fotograferen? Is dat shotgun Photography......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Genodigden fotograferen op feest

              Ja, altijd lastig zo'n opdracht. gemiddeld 30% van de mensen wil helemaal niet spontaan op de foto.
              En neemt liever een grote bocht rond de fotograaf, dan hem gewillig te gehoorzamen en netjes plaats te nemen.
              Hou er ook rekening mee dat er momenten van geweldige opstopping kunnen ontstaan bij zo'n "fotoshoot"
              Mensen worden snel ongeduldig en willen gewoon ofwel naar den toog om zich daar te vestigen de rest van de avond,
              of willen het of de feestvarkens feliciteren.
              Een op het eerste gezicht leuke nobele opdracht, ze kan echter jammer genoeg niet altijd even spontaan eindigen.
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

              Comment

              Working...
              X