Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thee is op dus geen licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • thee is op dus geen licht

    Hier hadden normaal nog theelichtjes in moeten komen maar spijtig genoeg waren ze op



    belichting;
    0,8 sec
    f/3,6
    ISO 400
    brandpuntsafstand: 7,3 mm (in 35 mm: 41,2 mm)








    bedankt voor het kijken

    groetjes flecha
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

  • #2
    Re: thee is op dus geen licht

    die zullen voor een volgende keer zijn. In een donkere plaats, geeft ook gezelligheid.
    Mooi, maar bovenaan had toch wat meer ruimte gemogen, hij staat ook voor mij althans iets te centraal. Als je hem wat meer links plaatst zou het al een pak beter zijn. Ik zou zelfs durven croppen en de poten van de stoel weghalen tot boven de witte boord. Ook bovenaan stukje erbij plaatsen. Dan heb je volgens mij een pracht beeld. Maar het is naar Loeky's smaak he.

    Comment


    • #3
      Re: thee is op dus geen licht

      Dit is de foto zoals hij genomen is dus kan er bovenaan niets meer bij. Ik vond het ook spijtig dat het zo nipt is, achteraf pas gezien. Ja eerst kijken en dan de foto, ik had meer oog voor de details dan voor de echte juiste compo.
      Vrees niet dat je
      te traag vordert:
      vrees alleen de stilstand.

      Comment


      • #4
        Re: thee is op dus geen licht

        leer je wel hoor, met de tijd, om op 'alles' te letten.
        toffe foto,
        maar ik had liever de plint horizontaal gezien
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: thee is op dus geen licht

          Als ik de plint horizontaal stond dan stond de staander scheef ik heb moeten kiezen. Komt waarschijnlijk omdat ik er niet recht voor stond?
          Vrees niet dat je
          te traag vordert:
          vrees alleen de stilstand.

          Comment


          • #6
            Re: thee is op dus geen licht

            Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
            Als ik de plint horizontaal stond dan stond de staander scheef ik heb moeten kiezen. Komt waarschijnlijk omdat ik er niet recht voor stond?
            En daardoor heb je in deze foto een horizontale perspectiefvertekening.
            Deze is ook te corrigeren op soortgelijke wijze en met dezelfde hulpmiddelen
            als de verticale perspectiefvertekening. Maar wanneer je dat doet kom je er
            achter dat de voorste poot deels wordt afgesneden. Voortaan wat ruimer kadreren
            in de zoeker.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: thee is op dus geen licht

              Ik heb nog andere foto's genomen van die zelfde staander maar god mens wat is dat moeilijk om die in het juiste perspectief te krijgen want het is me nog niet helemaal gelukt. Ik heb nochtans verschillende standpunten in genomen, iets hoger iets lager meer naar links en naar rechts vooruit achteruit maar ik kom er niet toe om die vertekening volledig kwijt te raken. Het misschien ook omdat die bollen rondom de staander vast gemaakt zijn en niet allen op een lijn. Ik weet het niet wat ik er het beste mee kan doen. Want ik heb ook genoeg ruimte tussen de kader en staander over gelaten. Maar het is moeilijk ik dacht dat het eenvoudiger zou zijn dan dat. Ik vermoed dat ofwel het stoeltje ofwel de voet van de staander niet honderd procent juist zijn, want op ie ik nu nog genomen heb is het ook een overhelling naar rechts nu.
              Last edited by Flecha; 28 maart 2013, 14:08.
              Vrees niet dat je
              te traag vordert:
              vrees alleen de stilstand.

              Comment


              • #8
                Re: thee is op dus geen licht

                ik bedoelde idd om er recht voor te gaan staan
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment

                Working...
                X