Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neem plaats ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Neem plaats ...









    I put the sexy in dyslexia


  • #2
    Re: Neem plaats ...

    Momenteel meest 'weirdo' foto in deze categorie

    Comment


    • #3
      Re: Neem plaats ...

      mooi hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Neem plaats ...

        Ik vind hem ook goed, bijna uitnodigend zelfs.
        De niet symmetrie doet het helemaal.

        Comment


        • #5
          Re: Neem plaats ...

          Ik knap is de belichting in deze foto, samen met de compositie maak je er een super foto van !

          Mvg John
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

          Comment


          • #6
            Re: Neem plaats ...

            Ik zie daar twee oude mensjes zitten. Ze zijn inmiddels zoveel op elkaar gaan
            gelijken als die twee zetels. Ze zijn uitverteld. Hij knikkebolt. Zij is in gesprek
            met haar jeugd, waardoor ze nog eenzamer is. Zoals deze foto: eenzaamheid.

            Comment


            • #7
              Re: Neem plaats ...

              Geslaagde foto die genomen is in moeilijke omstandigheden (heb er ook gestaan).
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

              Comment


              • #8
                Re: Neem plaats ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                Momenteel meest 'weirdo' foto in deze categorie
                Mooi compliment

                Ook de anderen bedankt voor het commentaar.
                I put the sexy in dyslexia

                Comment


                • #9
                  Re: Neem plaats ...

                  Ik ken hem ook en ik weet hoe moeilijk deze is, zeker uit de losse pols.
                  Toch had ik zelf wat meer detail in de rechtse zetel gezet.
                  Zelf heb ik deze foto's wat op de lange baan geplaatst oa omdat ik zelf deze foto niet naar mijn zin krijg en tegelijk krijg ik meer en meer die walging bij het zien hoe dingen in scène worden gezet. Vooral bij huizen grenst dat aan het respectloze (geen verwijt aan Bert want deze staat al een hele tijd zo). Sommigen voelen zich blijkbaar niet te min om de trouwkleren uit de kast te halen, het servies op tafel te zetten met de trouwfoto er midden in. Ik heb er nog geweten die het nodig vonden om er zelfs theelichtjes tussen te zetten. Hotel Rouge vb. Als je dan nog subtiel dingen zou verplaatsen tot daar, maar slepen en sleuren met stoelen en tafels gaat bij mij té ver. En het allerergste vind ik dan nog dat die bewuste "urbexers" zichzelf en anderen zoals ikzelf proberen te overtuigen dat alles daar zo stond
                  Bij Vanneste vonden er mensen het nodig om het bed te dekken, anderen nemen dingen mee, het resultaat van dat alles is dat Vanneste onlangs toegenageld is.
                  Toen Les soeurs rouges vrij kwam heb ik van verschillenden gehoord dat het gesleep met meubels en kasten schering en inslag was. Ik was er alleen, als eerste, ik heb niks gehoord. Sommigen zijn zelfs zo lomp dat ze een beeld verplaatsen en de stofloze onderkant op de schouw op de foto laten staan.
                  @Bert : heb jij nu ook niet de stellige overtuiging dat die zetels daar al veel eerder in scene zijn gezet ?

                  Ik ben die Urbex in huizen en boerderijen persoonlijk sinds enige tijd kotsbeu.
                  Maar nogmaals @Bert : ik vind persoonlijk dat je van deze locatie zowat het maximum er hebt uitgepuurd, ik zie het mezelf nog niet meteen nadoen.

                  Laat ons afspreken dat we de Urbex-fotografie op zijn oer-methode blijven in eer houden, er zijn er tegenwoordig veel te veel die het niet doen.
                  Ik zou zelfs zeggen : laat ons hopen dat de hype snel over haar hoogtepunt heen geraakt.

                  Mvg

                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Neem plaats ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Ik ken hem ook en ik weet hoe moeilijk deze is, zeker uit de losse pols.
                    Toch had ik zelf wat meer detail in de rechtse zetel gezet.
                    Zelf heb ik deze foto's wat op de lange baan geplaatst oa omdat ik zelf deze foto niet naar mijn zin krijg en tegelijk krijg ik meer en meer die walging bij het zien hoe dingen in scène worden gezet. Vooral bij huizen grenst dat aan het respectloze (geen verwijt aan Bert want deze staat al een hele tijd zo). Sommigen voelen zich blijkbaar niet te min om de trouwkleren uit de kast te halen, het servies op tafel te zetten met de trouwfoto er midden in. Ik heb er nog geweten die het nodig vonden om er zelfs theelichtjes tussen te zetten. Hotel Rouge vb. Als je dan nog subtiel dingen zou verplaatsen tot daar, maar slepen en sleuren met stoelen en tafels gaat bij mij té ver. En het allerergste vind ik dan nog dat die bewuste "urbexers" zichzelf en anderen zoals ikzelf proberen te overtuigen dat alles daar zo stond
                    Bij Vanneste vonden er mensen het nodig om het bed te dekken, anderen nemen dingen mee, het resultaat van dat alles is dat Vanneste onlangs toegenageld is.
                    Toen Les soeurs rouges vrij kwam heb ik van verschillenden gehoord dat het gesleep met meubels en kasten schering en inslag was. Ik was er alleen, als eerste, ik heb niks gehoord. Sommigen zijn zelfs zo lomp dat ze een beeld verplaatsen en de stofloze onderkant op de schouw op de foto laten staan.
                    @Bert : heb jij nu ook niet de stellige overtuiging dat die zetels daar al veel eerder in scene zijn gezet ?

                    Ik ben die Urbex in huizen en boerderijen persoonlijk sinds enige tijd kotsbeu.
                    Maar nogmaals @Bert : ik vind persoonlijk dat je van deze locatie zowat het maximum er hebt uitgepuurd, ik zie het mezelf nog niet meteen nadoen.

                    Laat ons afspreken dat we de Urbex-fotografie op zijn oer-methode blijven in eer houden, er zijn er tegenwoordig veel te veel die het niet doen.
                    Ik zou zelfs zeggen : laat ons hopen dat de hype snel over haar hoogtepunt heen geraakt.

                    Mvg

                    Paul
                    Beste Paul en uiteraard Bert,
                    ik vind je hele litanie rond het urbex gebeuren wel geweldig en je hebt meer dan gelijk over die verplaatsingen van dingen enz.(Toen ik er was stonden die zetels nog mooi tegen de muur aan de linker kant)
                    Maar los daarvan gaat het hier om een foto die door Bert in SHOWCASE is gepost en die daar ook naar wil beoordeeld hebben!
                    Je kan er in dit geval niet naast dat er meedere gebreken zijn aan deze foto en het maakt niet uit of dat in al dan niet moeilijke omstandigheden is getrokken. Net dat is de uitdaging voor de fotograaf ,om er net dan nog een goede plaat van te kunnen maken! En dat is bij deze opname, naar mijn gevoel, jammer niet het geval.Het is een verdienstelijke poging, maar meer niet. Bert je mag je niet laten leiden en verleiden door het "waaw" gevoel dat je hebt als je een lokatie bezoekt, want net dan begint de uitdaging om er leuke maar ook technisch goede opnames te maken en dat is iets wat door (vooral jonge urbexers) velen op die moment vergeten word. Blijven volhouden en links en rechts goede raad vragen , zal je zeker vooruit helpen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Neem plaats ...

                      @ Paul en Smetje
                      Bedankt voor jullie toelichting.
                      Dat hier veel in scene gezet is heb ik ook gemerkt. Dit was de eerste maal dat ik zo’n “urbex huis” bezocht. (Hotel Rouge ook een beetje maar daar was al veel weg) Hoe jullie aan al die adressen geraken is mij een raadsel. Soms wissel ik wel eens een adres met iemand anders maar die huizen blijft meestal toch een groot mysterie of veel te laat. Dit heb ik per toeval ontdekt omdat ik er voorbij kwam tijdens mijn werk en zo is het me wel gelukt. Als ik fotoreeksen op andere sites bekijk dan valt het me inderdaad op dat hier veel dingen van plaats verhuizen. Waarom? Geen flauw idee eigenlijk want voor mij worden de foto’s daar niet beter van. Ik durf gerust ook wel eens een boekje of papiertje opzij schuiven maar met grote dingen beginnen zeulen of een tafel te dekken, daar begin ik niet aan. Ik zie liever het stof liggen. En in 80 à 90 % van de tijd ga ik toch alleen op stap en dan is zo’n zetel te zwaar voor mij alleen :-).
                      Deze locatie was trouwens maandag ook een locatie in het televisieprogramma Hallelujah. Het deed dienst als spookhuis. Ik veronderstel dat die ploeg wel ergens toelating gaat vragen? Aan het verhaal dat zij ophangen en hoe alles gemonteerd was zie je wel dat ze daar ook een serieus loopje met de werkelijkheid nemen. Maar bij zo’n programma versta ik dat wel want het moet allemaal goed ogen.
                      Maar niettemin vond ik deze wel eens tof om te doen en ik ben wel content van mijn foto’s. Ik zie het me wel nog eens doen zo van die huizen maar mijn favorieten blijven wel de grote industriële dingen, genre Balmat, Zege Hugo, ECVB, Forges De Clabeq, Universite 1930.
                      Over deze foto zelf. Zelf ben ik er dus wel tevreden over. Vooral het licht en de sfeer spreekt mezelf aan, blauw van het gordijn en het licht achter mij. De rechtse zetel is inderdaad wat donker maar stoort me persoonlijk niet. Wat zou jij er aan verbeteren Smetje? Ik vermoed dat jouw voorkeur meer naar HDR gaat? Maar daar heb ik zelf een grondige hekel aan. Het moet natuurlijk ogen voor mij.
                      Maar foto’s kunnen altijd beter, zeker ook die van mij. Ik heb inderdaad soms ook wel last van dat wauw–schrik gevoel in het begin. En dan thuis komen en de foto’s bekijken en dan een hoop zien dat beter had gekund. Maar dat gaat elke keer een beetje beter.
                      En of die foto nu gemaakt is in moeilijke omstandigheden of niet, het is het uiteindelijk beeld dat telt.
                      I put the sexy in dyslexia

                      Comment


                      • #12
                        Re: Neem plaats ...

                        Bert, ik heb het niet kunnen nalaten om eens wat aan die foto te frutselen zonder gebruik van te maken van die vreselijke HDR en ik had meteen het gevoel dat er hier heel wat meer in zit.
                        Helaas heb ik zo'n principe dat me verbiedt om hier gemodifieerde foto's te plaatsen die eigendom zijn van anderen. Het blauw is irreëel dus ik heb wat met de hooglichten en de schaduwen en de verzadiging zitten spelen en dat kwam in mijn ogen veel beter....
                        Maar ja, ik heb goed praten, de mijne liggen hier ook nog te liggen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Neem plaats ...

                          Paul,
                          Van mij mag je gerust uw aangepaste versie hier posten. Ik heb daar geen probleem mee en misschien leer ik er nog iets uit.
                          I put the sexy in dyslexia

                          Comment

                          Working...
                          X