Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop digitaal toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop digitaal toestel

    Hello,

    Sorry mocht deze vraag al eens gesteld zijn, ik heb even vlug gezocht in het forum en ben het niet tegengekomen...

    Wat is het verschil tussen al die lenzen? Ik ben van plan een Nikon D70 te kopen, maar met welke lens? 28-80MM of 18-70MM?

    Ik ben een echte leek in fotografie, maar heb er een "passie" voor en ben van plan echt mij erin te storten (als ge afgestudeerd bent, heb je de eerste maanden een beetje meer tijd hopelijk)

    Of raden jullie mij een ander toestel aan? De bedoeling is om echt wel te "groeien in de fotografie"...

    PS Ik kijk/ lees trouwens bijna elke dag - als ontspanning - even naar de foto's (en de tips) die hier gepost worden Echt leuk, en hopelijk kan ik binnen een paar maanden "deftig" meepraten

    PPS Nee een student heeft niet zoveel geld, 't is een "gezamelijke aankoop"

  • #2
    Eerst en vooral welkom op't forum
    Ik denk dat de meeste wel met me eens zullen zijn dat je beter de 18-70mm lens neemt ipv de 28-80mm. Met de 28-80mm ga je toch wat groothoek missen (door de vergrotingsfactor van de D70 wordt de 28-80mm een 42-120mm. De vergrotingsfactor is 1.5x). De 18-70mm is weliswaar wat duurder, maar dat is het zeker wel waard omdat deze lens ook sneller en stiller is.

    Persoonlijk vind ik de D70 een goede keuze met voldoende doorgroeimogelijkheden. Je kan het toestel instellen van volledig automatisch tot volledig manueel. Ikzelf heb nu de D70 al een maand of twee, en ik ben er zeer tevreden over! Vermits ik ook maar een student ben was moest ik er ook wat voor zorgen dat m'n budget binnen de perken bleef .

    Comment


    • #3
      Bedankt voor het antwoord!

      Ik was eerlijkgezegd van plan die 18-70MM lens te kopen, maar waar ik die zou bestellen zijn ze momenteel moeilijk verkrijgbaar en er is zelfs al een wachtlijst...