Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D flitsprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D flitsprobleem

    M'n vrouw is nu al een dag of 10 in de New York op reis (zonder mij), maar met m'n 10D...
    Nu kreeg ik een belletje dat de ingebouwde flits niet meer wil inklappen. Hij werkt wel nog. Iemand enige ervaring hiermee?

  • #2

    Misschien heb je er wat wat aan, ik heb gehad dat de ingebouwde flits ook alsmaar uitklapte. Als ik deze inklapte kwam die met dezelfde vaart weer terug. Om knettergek van te worden . Iemand adviseerde te kijken naar het knopje van de flits en even met een hard kwastje om het knopje te gaan. Want daar hoeft maar iets tussen te zitten en de flits blijft alsmaar uitklappen. Bij mij zat er een kort hard hondenhaartje tussen van een halve centimeter. Na dit verwijderd te hebben was het probleem opgelost. Ik geef dit maar even aan, misschien een mogelijkheid. Groet, Marijke/Orange
    Originally posted by lievenb
    M'n vrouw is nu al een dag of 10 in de New York op reis (zonder mij), maar met m'n 10D...
    Nu kreeg ik een belletje dat de ingebouwde flits niet meer wil inklappen. Hij werkt wel nog. Iemand enige ervaring hiermee?

    Comment


    • #3
      Marijke, bedankt voor de suggestie. 'k vrees dat het ietske hardnekkiger is en dat de flits geblokkeerd staat.

      Comment


      • #4
        Euh, kan het zijn dat het gewoon donker is, en de camera staat op automatisch? Je weet maar nooit dat je vrouw daar niet aan gedacht heeft?

        Blijven de problemen na uitzetten, na insteken nieuwe batterij, etc. ???
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Zou een plakbandje werken ???

          Ik heb het ooit in het begin meegemaakt dat de flits niet meer opkwam.
          Na de camera spanningsloos te maken, batt. en back-up cel eruit, en weer opnieuw aan te zetten was het probleem verleden tijd.

          Originally posted by lievenb
          M'n vrouw is nu al een dag of 10 in de New York op reis (zonder mij), maar met m'n 10D...
          Nu kreeg ik een belletje dat de ingebouwde flits niet meer wil inklappen. Hij werkt wel nog. Iemand enige ervaring hiermee?

          Comment


          • #6
            M'n vrouw is nu terug en ik kon de 10D eens van dichtbij bekijken. Het probleem blijft: de ingebouwde flits komt dus altijd terug naarboven als je hem probeert in te duwen. Ook als hij uitstaat, dus ik vermoed dat het eerder een mechanisch probleem zal zijn
            Hier zal wel niemand ervaring mee hebben zeker?

            Comment


            • #7
              Originally posted by lievenb
              Hier zal wel niemand ervaring mee hebben zeker?
              Sorry jong...
              Wellicht een of ander klepje, haakje of knopje dat blijven hangen is.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Bij de 300D zie ik dat de flitser 'beneden' gehouden wordt door een metalen mechanisme, een soort van haakje.

                Wie weet kun je deze ook bij de 10D ontdekken en nagaan of:
                1. deze de juiste stand heeft (open of dicht)
                2. scherp genoeg is om de flitser beneden te houden (dus niet stomp is geworden)

                Hoop dat je er wat aan hebt.
                Groet,
                Don
                Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                http://dosaas.myjalbum.net

                Comment


                • #9
                  Mijn 10D had een ander probleempje met de flits: de flits kwam er niet meer uit... Allez, de flits kwam naar boven en daarna onmiddellijk weer dicht. Als ik snel genoeg was en de flits kon vastgrijpen bleef ze daarna wel open. Maar mijn reflexen zijn niet meer wat ze ooit geweest zijn en meestal was ik te laat
                  Binnengebracht bij de winkel en 5 weken later gemaakt terug gekregen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tin
                    Mijn 10D had een ander probleempje met de flits: de flits kwam er niet meer uit... Allez, de flits kwam naar boven en daarna onmiddellijk weer dicht. Als ik snel genoeg was en de flits kon vastgrijpen bleef ze daarna wel open. Maar mijn reflexen zijn niet meer wat ze ooit geweest zijn en meestal was ik te laat
                    Binnengebracht bij de winkel en 5 weken later gemaakt terug gekregen.
                    Ietwat off topic, maar waarom moet zoiets altijd 5/6 weken duren. 20 jaar geleden was dat al zo. Een achterstand is in te lopen, maar als dat al 20 jaar zo is, betekent dat waarschijnlijk dat er geen achterstand is, maar dat zoiets structureel de omloopsnelheid is.
                    Goed, er zijn uitzonderingen maar ervaringen met zowel Canon als Nikon Nederland is 5 tot soms wel 9 weken.
                    Mijn ervaring is ook dat als je het toestel zelf verstuurt het enkele weken kan schelen. waarschijnlijk laat de fotowinkel de camera net zolang op de plank staat tot er weer eens een vertegenwoordiger van het betreffende merk langs komt.

                    Comment

                    Working...
                    X