Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaamse Kermis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlaamse Kermis

    Allereerste upload hier als hobbyfotograaf.

    Fietstoren op het rondpunt in Brakel.

    Poging tot een abstract oogpunt op de kleurrijke, maar soms ook verloederde wielersport.
    Door de foto een beetje vanop afstand te bekijken lijkt het of dat de bovenste boog in de foto verandert in het wiel van de winnaar die de rest van het peleton onderuit rijdt. :-)




    Last edited by FunModus; 12 april 2013, 15:10.

  • #2
    Re: Vlaamse Kermis

    ik vind de onderdelen een beetje donker, ik denk dat als je de foto iets oplicht, ook de kleuren beter tot hun recht komen.
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • #3
      Re: Vlaamse Kermis

      Idd, had het nog geprobeerd maar het geheel verloor dan wat contrast en dramatiek.

      Alvast bedankt voor de tip, ik zal hem toch nog wat proberen op te lichten.

      Comment


      • #4
        Re: Vlaamse Kermis

        speciaal (in de mening van goed)
        zou idd een klein beetje oplichten.
        Ook eens kijken of je die boog bovenaan niet uit beide bovenhoeken kan laten komen

        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Vlaamse Kermis

          Nou ik zal hier even spelbreker zijn. Het geheel komt erg rommelig over hoor. Ik weet dat je de kleuren had willen doorgeven. Maar er zijn teveel fietsen en te weinig variatie in kleur, en bovendien had je beter felle kleuren gehad, wat niet het geval was, vandaar dat rommelig gedoe.
          Wat het oog ziet, oogt niet altijd op de foto. Maar ik neem het je niet kwalijk. Vaak als je naar de foto kijkt zie je in je brein nog steeds wat je gezien heb, terwijl anderen er een andere kijk hierover zullen krijgen. Dat is me verschillende keren ook overgekomen. Het beste is soms het werk te laten rusten voor het te posten. Maar ook daar kom ik vaak in gebreke.
          maar na een poosje is de brein het geheel een beetje vergeten en valt het terug op de foto. Dan pas zie je soms de gebreken. Ook hier zeg ik soms. Laten we kijken naar een ander plaatje. Maar hou rekening met de drukte. TE is nooit goed.

          Comment


          • #6
            Re: Vlaamse Kermis

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Nou ik zal hier even spelbreker zijn. Het geheel komt erg rommelig over hoor. Ik weet dat je de kleuren had willen doorgeven. Maar er zijn teveel fietsen en te weinig variatie in kleur, en bovendien had je beter felle kleuren gehad, wat niet het geval was, vandaar dat rommelig gedoe.
            Wat het oog ziet, oogt niet altijd op de foto. Maar ik neem het je niet kwalijk. Vaak als je naar de foto kijkt zie je in je brein nog steeds wat je gezien heb, terwijl anderen er een andere kijk hierover zullen krijgen. Dat is me verschillende keren ook overgekomen. Het beste is soms het werk te laten rusten voor het te posten. Maar ook daar kom ik vaak in gebreke.
            maar na een poosje is de brein het geheel een beetje vergeten en valt het terug op de foto. Dan pas zie je soms de gebreken. Ook hier zeg ik soms. Laten we kijken naar een ander plaatje. Maar hou rekening met de drukte. TE is nooit goed.
            Een uitstekende beschouwing.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Vlaamse Kermis

              Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
              ......... Het beste is soms het werk te laten rusten voor het te posten .........
              Dat doet iedereen toch..... mag ik hopen.
              Op het eerste zicht zie je bijna nooit de fouten of foutjes in je eigen foto, daarom dringt bij elke foto een 2de, 3de, 4de..... zicht met korte of langere tussenpauzen zich op. Waarom worden te publiceren artikels, boeken, brieven..... enz eerst door meerdere mensen gelezen ? Omdat je bij het zelf herlezen van je teksten praktisch zeker telkens over dezelfde fout heen zal lezen. Idem dito bij foto's.
              Ook daarom is heel vlug posten bijna altijd nefast. Wanneer ik hier soms lees "deze morgen gefotografeerd" of "gisterenavond zag ik...." bij een foto, dan gaan mijn wenkbrauwen zich reeds fronsen. Maar ja, soms is men blijkbaar bij een eerste bekijken reeds zeker dat het om een hoogkwalitatieve foto gaat.
              Groetjes
              Last edited by Guest17; 28 maart 2013, 09:18.

              Comment


              • #8
                Re: Vlaamse Kermis

                nou ik ben wel zo'n snelle poster, gewoonweg overenthousiast. En dan wil je de ervaring delen. Het is een aard, waartegen ik probeer te vechten. Soms lukt het soms weer niet; Maar de ervarig vertelt met het bovenvermelde schrijven. En toch... lukt het me soms nog niet hoor;

                Comment


                • #9
                  Re: Vlaamse Kermis

                  Thx guys, de opbouwende kritiek is iets waar ik op zoek naar ben, met het bovenvermelde kan ik iets mee. Dus een spelbreker ben je zeker niet hoor Loeky ;-) Was ook mn allereerste upload en een poging tot...

                  't Is inderdaad absoluut geen hoogkwalitatieve foto, dat zie ik ook wel, maar wie niets probeert, kan ook niets weten hé.
                  Dus op naar wat meer oefening en verdieping in de fotokunst

                  Comment

                  Working...
                  X