Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauw groen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauw groen

    Ik vind dit een mooi ogende landschaps foto met een mooie wolken lucht, en u?









    hier als afdate dan de gevraagde originele foto






    Groetjes, flecha
    Last edited by Flecha; 27 maart 2013, 14:03.
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

  • #2
    Re: Blauw groen

    Ik zou niet weten wat ik hieraan nog kan verbeteren.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Blauw groen

      Ik ben misschien weer daar met blauwzweem zit die niet wat teveel vast op de bergen links achter?
      Vrees niet dat je
      te traag vordert:
      vrees alleen de stilstand.

      Comment


      • #4
        Re: Blauw groen

        Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
        Ik ben misschien weer daar met blauwzweem zit die niet wat teveel vast op de bergen links achter?
        Uit Wikipedia 'Kleurzweem'
        Met kleurzweem wordt een afwijking in kleur bedoeld die over de gehele foto aanwezig is. De aanwezigheid van een kleurzweem kan verschillende oorzaken hebben: de witbalans is niet goed afgesteld; er is bij kunstlicht gefotografeerd terwijl de film of de instelling geschikt waren voor daglicht, of omgekeerd; er zijn reflecties van een groot voorwerp van een bepaalde kleur die het beeld overheersen (een boom of een gekleurd plafond). Er zijn meer oorzaken mogelijk.
        Uit de Wiki 'blauwe lucht'
        Hemelblauw

        Het hemelblauw is alleen zichtbaar tegen een donkere achtergrond. Hoog aan de hemel recht boven ons hoofd is dat de zwarte sterrenhemel, maar om de stralen nabij de horizon te zien moeten we over een grotere afstand door een dikke luchtlaag bij het aardoppervlak heenkijken. Laag in de atmosfeer zitten meer grotere deeltjes en waterdruppeltjes,zodat daar de verstrooiing door moleculen minder belangrijk wordt. Daarom is de blauwe kleur bij de horizon vaak bleker of bijna wit. Als bij heldere lucht er in de verte echter bergen of bomen te zien zijn fungeren die als donkere achtergrond , dan ligt daar een blauwig waas overheen veroorzaakt door zonlicht dat wordt verstrooid in de luchtlaag tussen achtergrond en waarnemer. Dit verschijnsel wordt door kunstschilders weergegeven als het atmosferisch perspectief.

        De nachtelijke hemel bij volle maan is ook blauw, maar onze ogen zijn niet in staat kleuren waar te nemen bij de lage lichtintensiteit van de nachthemel, maar we kunnen wel goed de geelkleuring van de Maan waarnemen bij lage maanstand.
        Er is dus helemaal niets mis.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Blauw groen

          Dank u dit is een overtuigende weerlegging.
          Vrees niet dat je
          te traag vordert:
          vrees alleen de stilstand.

          Comment


          • #6
            Re: Blauw groen

            Wel, ik vind dit een prachtige foto. Ik zou er uren in kunnen wegdromen. Wie weet kom ik dan nog terug.

            Comment


            • #7
              Re: Blauw groen

              Deze plaat is af. Zou er zo naar toe willen.

              Comment


              • #8
                Re: Blauw groen

                ik heb toch een beetje en probleem met die geelachtige boom in het midden zou die niet beter iets opzij gestaan hebben want die trekt in feite de volledige aandacht naar zich toe volgens mijns inziens.
                Vrees niet dat je
                te traag vordert:
                vrees alleen de stilstand.

                Comment


                • #9
                  Re: Blauw groen

                  ik vind hem ook wel mooi

                  alleen is er iets eigenaardig aan de hand met het gras
                  heb je dat achteraf geblurred? die overgang is zo helemaal horizontaal en rond de basis van de boom is hij vierkant.
                  FLICKR PHOTOSTREAM
                  Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blauw groen

                    Nee eerst weet ik niet wat geblurred wil zeggen en deze foto is in een heel!!! grote japanse tuin genomen je kon er uren in rond lopen zonder opnieuw op dezelfde plek uit te komen. Sommige delen als dit zijn zo vlak dat men het haast niet kan geloven over zo grote oppervlakten en andere daar kon je bij manier van spreken geen vijf meter vooruit kijken om dat die zo aangelegd was dat je achter elk hoekje of bocht weer voor een nieuwe verrassing stond qua zicht of aanleg. Werkelijke de mooiste japanse tuin die ik ooit gezien heb en dat zijn er al veel.
                    Vrees niet dat je
                    te traag vordert:
                    vrees alleen de stilstand.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blauw groen

                      Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
                      ik vind hem ook wel mooi

                      alleen is er iets eigenaardig aan de hand met het gras
                      heb je dat achteraf geblurred? die overgang is zo helemaal horizontaal en rond de basis van de boom is hij vierkant.
                      Het gras op de voorgrond is er overduidelijk achteraf bijgeplaatst. Wanneer je iets vergroot zie je de strakke snijlijn en inderdaad een vierkantje onderaan rond de boom
                      Dit was dus voor mij een een fractie van een seconde een mooie tot ik dit slecht uitgevoerde cloon- of knip- en plakwerk, dat in feite knoeiwerk is, bemerkte.
                      Was de voorgrond niet wat je wou ? Stonden er storende elementen in de voorgrond.......
                      Links boven op de bergkam, een paar cm van de kant is er ook geknoeid !?
                      Heel raar dat niet iedereen dit ziet .
                      Ik denk dat er hier een poging gedaan werd om van verschillende foto's een soort collage te maken...... maar dan ééntje die niet bijster goed gelukt is.
                      Misschien kan je ons even de originele niet verknoeide laten zien ?

                      @ Plaatwerker : meende je nu echt wat je schreef in je eerste reactie ????? Man, man, man....... als er iemand was waarvan ik dit niet verwachtte....

                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 27 maart 2013, 12:21.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blauw groen

                        Moet ik zo gaan beginnen van : ik ondergetekende verklaar hierbij eer en geweten dat ik mijn zoon hier ga moeten verlinken enzovoort. IK was voor alle miserie begonnen is was ik werkzaam bij de BBI en daar hebben ze me na drie keer voor de pensioenscommisie op vervroegd pensioen gezet om medische redenen. En voor de operatie hebben ze me in het ziekenhuis 2 keer aan een iq test onderworpen met resultaat 1 van 130 en 1 van 132 en na de operatie hebben ze die test opnieuw willen nemen maar ik raakte zelfs niet aan de 2de opgave, en na twee jaar intensieve revalidatie hebben ze het gestaakt omdat er toch geen progressie was, en onder tussen hebben ze me ook nog een invaliditeit van 66% in mijn nek gekwakt. En dan zou ik hier komen vertellen dat ik niet met die programma's kan werken en het dan wel stiekem doe. Waar zijn we hier dan mee bezig. Ja er zijn gelovige en afvallige waar zijn we hier dan me bezig, een medisch onderzoekscommissie of zo? Dan heb ik me blijkbaar stellig vergist en ben op het verkeerde forum terecht gekomen mijn excuses. Ik dacht dat het hier om een forum ging over fotografie, maar ik zal dan naar zulk een forum moeten gaan zoeken. En geloof nu maar mijn leugens want ik heb er dikke baat bij om jullie voor aap te zetten.
                        Vrees niet dat je
                        te traag vordert:
                        vrees alleen de stilstand.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blauw groen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                          Moet ik zo gaan beginnen van : ik ondergetekende verklaar hierbij eer en geweten dat ik mijn zoon hier ga moeten verlinken enzovoort. IK was voor alle miserie begonnen is was ik werkzaam bij de BBI en daar hebben ze me na drie keer voor de pensioenscommisie op vervroegd pensioen gezet om medische redenen. En voor de operatie hebben ze me in het ziekenhuis 2 keer aan een iq test onderworpen met resultaat 1 van 130 en 1 van 132 en na de operatie hebben ze die test opnieuw willen nemen maar ik raakte zelfs niet aan de 2de opgave, en na twee jaar intensieve revalidatie hebben ze het gestaakt omdat er toch geen progressie was, en onder tussen hebben ze me ook nog een invaliditeit van 66% in mijn nek gekwakt. En dan zou ik hier komen vertellen dat ik niet met die programma's kan werken en het dan wel stiekem doe. Waar zijn we hier dan mee bezig. Ja er zijn gelovige en afvallige waar zijn we hier dan me bezig, een medisch onderzoekscommissie of zo? Dan heb ik me blijkbaar stellig vergist en ben op het verkeerde forum terecht gekomen mijn excuses. Ik dacht dat het hier om een forum ging over fotografie, maar ik zal dan naar zulk een forum moeten gaan zoeken. En geloof nu maar mijn leugens want ik heb er dikke baat bij om jullie voor aap te zetten.
                          Ik heb toch helemaal niks verkeerd bedoeld met mijn reactie .
                          Ik schrijf gewoon wat ik zie, meer niet.
                          Ik was toch niet de enige die zag dat er wat aan schort.
                          En om het even wie het gedaan heeft, dat interesseert me zelfs niet, ik zeg gewoon dat het niet goed gedaan is, en dat ik niet begrijp dat er niet meer zijn die dit zien.
                          En had U er bij geschreven dat uw zoon die bewerking heeft uitgevoerd, dan had ik geschreven dat uw zoon ze slecht heeft uitgevoerd, dit heeft niks met verlinken of zo te maken toch.
                          Als het verkeerd is aangekomen, sorry dan, maar ik meen toch dat we nog altijd mogen schrijven wat we zien, of niet ?
                          Als U er op staat dat ik geen commentaar meer geef op uw foto's, laat het me dan gewoon weten, maar het was zeker niet mijn bedoeling om het even wie te kwetsen.
                          Dat is nu reeds de tweede keer dat U gewag maakt van hier te vertrekken..... ik begrijp het niet goed hoor.
                          Groetjes
                          Last edited by Guest17; 27 maart 2013, 13:53.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blauw groen

                            De originele foto staat er nu onder en wat is nu het enige verschil, een veel te drukke voorgrond zodat het perspectief teniet gedaan wordt ligt die gazon nu niet vlak, ik denk van wel.
                            Vrees niet dat je
                            te traag vordert:
                            vrees alleen de stilstand.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blauw groen

                              Nee hoor vind de structuur vh gras in je originele toch mooier. ik vond al direkt iets niet zo mooi aan het gras, maar hoe dit komt weet ik ook niet. Maar zou toch blijven posten op dit forum hoor want soms pijnlijk maar ook zeer leerzaam of zoals het spreekwoord zegt 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' En je foto's zijn toch wel het bekijken en becommentariëren waard hoor!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X