Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoef....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoef....

    En weg was hij....

    Photography is an art of observation.

  • #2
    Re: Zoef....

    leuk zo met al die wachtende mensen achterlatende.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zoef....

      I like ,mooi beeld !
      Grt erik

      Comment


      • #4
        Re: Zoef....

        Hij is hier al toegekomen

        Leuk beeld!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Zoef....

          Knappe fotografie, met goed gekozen titel.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Zoef....

            De bewegingsactie is er voor mij net over. Inhoudelijk heeft de foto wel wat in petto Pixxel.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Zoef....

              In feite Pixxel vind ik de plaats zeer geschikt om met meerdere belichtingen te werken. (Ligt iets moeilijker met een bewegende trein...maar gaat wel) Op die manier zou je de grote contrasten tussen de zuilen en de donkere partijen een flink stuk kunnen terugschroeven.
              Als je deze gemaakt hebt vanuit één foto vind ik de belichting wel mooi in de middenweg

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Zoef....

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                In feite Pixxel vind ik de plaats zeer geschikt om met meerdere belichtingen te werken. (Ligt iets moeilijker met een bewegende trein...maar gaat wel) Op die manier zou je de grote contrasten tussen de zuilen en de donkere partijen een flink stuk kunnen terugschroeven.
                Als je deze gemaakt hebt vanuit één foto vind ik de belichting wel mooi in de middenweg

                Groetjes
                Marc
                Dat moet je eens uitleggen hoe je meerdere belichtingen maakt bij snel bewegende objecten en een reeds vrij lange belichtingstijd Was hier reeds 3 sec.
                Deze is inderdaad uit één foto gemaakt.
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #9
                  Re: Zoef....

                  Pixxel...de wegen van de informatica zijn soms ondoorgrondelijk en uiteindelijk leiden alle wegen naar Rome...
                  waarmee ik bedoel dat er verschillende mogelijkheden zijn om dit te bereiken.
                  Met één van deze opties heb ik zitten knoeien op een bestand van amper 900 pix groot. Heb dus echt niet veel tijd gespendeerd aan fijn afregelen van kleurtjes of naverscherpen of wat dan ook.
                  De steunpilaren waren zodanig uitgebrand dat ik daar geen detail meer kon in krijgen dus heb ik ze maar een vuil grijs tintje gegeven...
                  Als je op de link hierbij klikt krijg je een gif-animatie in een "loop" te zien met als eerste foto je originele. Er komen vier foto's aan te pas.
                  Je originele, de tweede waarop ik je verticale balken geschilderd heb, de derde waarbij ik de boog waar de trein onder rijdt verdonkerd heb en de vierde waarbij het perron links en de linkerzijde wat verdonkerd werd. Aangezien ik nu en dan ook nog moet bewijzen dat ik mijn inkomen verdien...heb ik er niet zoveel tijd aan kunnen besteden.
                  Aangezien je spreekt van 3 seconden vind ik toch dat het publiek op het perron niet al te wazig wordt. Dus als je in realiteit daar met je toestel 2,3 of vier opnames kan maken zonder dat er al te veel verloop in het publiek is en waarbij dan ook nog één opname volstaat voor de rijdende trein...kun je deze dus op verschillende manieren hdr'en, blenden, enz...(Misschien volstaat een kortere belichting om het publiek er deftig op te krijgen...)
                  In de link hierbij werd je foto 3x gekopieerd en iedere foto kreeg een andere belichting mee (softwarematig dan...) Daarna werden de vier foto's "geblend" om aan de laatst getoonde te komen. Dus de tussenstappen (foto 2 & 3) zou ik misschien beter niet tonen om verwarring te vermijden...Maar het is uiteindelijk het verschil tussen foto 1 & 4 die belangrijk zijn. De foto's er tussen geef ik mee om aan te tonen dat het om 4 foto's gaat. Alvorens ik je dit kon tonen heeft hetgeen je te zien krijgt bewerkingen ondergaan die zeker niet bijdragen tot de kwaliteit die je zou beogen. Ik ben nu eenmaal geen schilder..
                  Maar stel je voor wat je met drie of vier reële opnames op vol formaat wel kan bereiken.
                  LINK (Deze link gaat na verloop van tijd weer verwijderd worden)

                  Enne...mocht je dit te "ver" gezocht vinden...kan ik daar gerust mee leven hoor

                  Groetjes
                  Marc
                  Last edited by Brombeer; 27 maart 2013, 17:13. Reden: schrijfvout
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zoef....

                    Marc, zo'n computergenie ben ik nu ook weer niet. Softwarematig 4 verschillende belichtingen instellen dat lukt natuurlijk wel, maar geen 4 foto's van 3 sec, dan is die trein al in Amsterdam ( of zo )
                    De steunpilaren zijn echter niet uitgebrand ( zie histogram ) Ze zijn voorzien van plexiglas omkasting met lampen in om zo de perronverlichting te vormen, waarom dat veranderen van kleur ???? Grijze verlichting ?
                    Het nut van een blend of HDR ontgaat me hier toch wat, maar dat is allemaal men persoonlijke mening.
                    Toch bedankt voor de uitleg.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zoef....

                      Mocht ik een computergenie zijn...dan lag ik nu al met een longdrink op één of ander exotisch strand

                      Maar het pipetje liegt niet. Ik denk dat je de piek in het histogram gemist hebt, aangeduid met de pijltjes in volgende link
                      Als je nu diezelfde lampen zou willen fotograferen zodat ze niet uitgebrand zijn gaat de rest van de foto helledonker worden.
                      En zoals eerder gezegd uw twee of drie foto's hoeven niet allemaal 3s belicht te zijn.

                      Maar...de keuze ligt bij U. Wou je gewoon meegeven wat mogelijk is met verschillende belichtingen.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zoef....

                        ik vind dit een superplaat.....
                        groetjes aline

                        Comment

                        Working...
                        X