Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het zwanenmeer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het zwanenmeer

    dit is een meer waar het krioelt van de zwanen, overal waar je kijkt zie je de witte stippen en kortbij zie je dan de zwanen zelf



    belichting: 1/250 sec
    opening: f5,6
    focus lengte: 5,7 mm (35mm)
    ISO 64











    Groetjes flecha
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

  • #2
    Re: Het zwanenmeer

    Amaai flecha, Waar jij woont is het prachtig. Zo'n grote meer. Tof. Nu de voorste zwaan heeft wel weinig zwemrichting. Met PS is die mogelijkheid om deze zwaan van plaats veranderen. Zelf heb ik het eens gedaan maar soms lukt het aardig, maar soms zie je er toch nog overblijfselen ervan. Vooral hier is het misschien te moeilijk omdat ook nog de reflectie meegenomen zou moeten worden.

    Toch tof beeld.

    Comment


    • #3
      Re: Het zwanenmeer

      Dit is wel niet in mijn achtertuintje, het is zowat 1500 of nog meer km van thuis, maar het was inderdaad een enorm meer. Het liep nog enorm ver achter die bomen rij door en praktisch hetzelfde aan de andere kant want dit is ongeveer de helft van het meer.
      Vrees niet dat je
      te traag vordert:
      vrees alleen de stilstand.

      Comment


      • #4
        Re: Het zwanenmeer

        Loopt het niet wat leeg?
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Het zwanenmeer

          weer een foto waarvan ik denk....maak een keuze.
          wil niet alles in 1 beeld willen vatten.
          nu gewoon te weinig lucht en te veel water tussen de twee voorste zwanen en de rest.
          zet de boel recht en maak er gewoon twee foto,s van.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Het zwanenmeer

            hier volg ik zeker Bouk
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Het zwanenmeer

              Ja daar heb je een punt maar ik kon toch niet weten dat het bergmassief rechts zwaarder woog dan het linkse.
              Vrees niet dat je
              te traag vordert:
              vrees alleen de stilstand.

              Comment


              • #8
                Re: Het zwanenmeer

                Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                Ja daar heb je een punt maar ik kon toch niet weten dat het bergmassief rechts zwaarder woog dan het linkse.
                een goeie!
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Het zwanenmeer

                  Bouk sorry van de grap maar ja de zon schijnt toch nog eens. Nee maar dit is een verloren foto, als hij recht komt te staan dan is er geen luchtt meer en valt alles in het water. Gevolg een sunami en de voorste zwanen zijn dan weg.
                  Vrees niet dat je
                  te traag vordert:
                  vrees alleen de stilstand.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het zwanenmeer

                    Zoveel hoeft deze niet gekanteld te worden hoor. Vooral niet rechtzetten op die oever rechts, want die loopt naar je toe, en kan dus niet horizontaal staan.
                    Maar als je doet wat Bouk voorstelt, kan je er een mooie van maken met alleen de onderste twee zwanen. Dus zeker geen verloren foto. Om de bovenste helft alleen te gebruiken, heb je volgens mijn mening inderdaad wat te weinig lucht. Bij normaal formaat althans, het kan echter wel bij een soort panoformaat.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het zwanenmeer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Zoveel hoeft deze niet gekanteld te worden hoor. Vooral niet rechtzetten op die oever rechts, want die loopt naar je toe, en kan dus niet horizontaal staan.
                      Maar als je doet wat Bouk voorstelt, kan je er een mooie van maken met alleen de onderste twee zwanen. Dus zeker geen verloren foto. Om de bovenste helft alleen te gebruiken, heb je volgens mijn mening inderdaad wat te weinig lucht. Bij normaal formaat althans, het kan echter wel bij een soort panoformaat.
                      Groetjes

                      De volgende keer 1 Stop onder te belichten dan krijg je meer detail in de verendek van de zwanen. Nu zijn de zwanen overbelicht.

                      Maak een keuze wat je wilt laten zien in een foto ga je voor de zwanen dan zorg je dat de belichting etc klopt
                      Ga je een overzichtsfoto maken dan zorg je dat licht meet op verschillende plekken.
                      en andere kan je gebruik maken van een bracketing functie dan maak je dus tussen 3-7 foto`s met diverse belichtingen van -3 tot +3 en die voeg je samen in PS
                      Last edited by jessey; 26 maart 2013, 11:25.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het zwanenmeer

                        Jessy hetgeen je daar aanhaalt van die verschillende foto's nemen en samenvoegen dat is nieuw voor me maar dit moet dan best met een statief gedaan worden denk ik toch.
                        Vrees niet dat je
                        te traag vordert:
                        vrees alleen de stilstand.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het zwanenmeer

                          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                          De volgende keer 1 Stop onder te belichten dan krijg je meer detail in de verendek van de zwanen. Nu zijn de zwanen overbelicht.
                          Onderbelichten doe je wanneer het voorwerp of je omgeving donkerder is dan normaal.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het zwanenmeer

                            Ik dacht eerst dat het andersom was, maar ik had hier toen op het forum, praktijk, dat ik toen gezien had bij het fotograferen in de sneeuw om dan met een stap te gaan overbelichten, zodat de sneeuw witter zou worden. Maar dat van onderbelichten daar zou ik niet aan gedacht hebben. Maar bedankt voor die tip. Ik zit vandaag op de schoolbank met hetgeen ik opsteek in de bijde topics. Dank u allen, groetjes.
                            Vrees niet dat je
                            te traag vordert:
                            vrees alleen de stilstand.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het zwanenmeer

                              Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                              ... het fotograferen in de sneeuw om dan met een stap te gaan overbelichten, zodat de sneeuw witter zou worden. Maar dat van onderbelichten daar zou ik niet aan gedacht hebben.
                              de zwanen zijn toch als sneeuw zo wit.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X