Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test van plaatsing in kleur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test van plaatsing in kleur



    Deze is geplaatst via programma"Idsizer" 900/900 400kb

    En deze is via Apeture formaat 900/900 400kb



    En deze ook via Apeture, maar na verscherping

    Last edited by beredina; 25 maart 2013, 11:04.

  • #2
    Re: Test van plaatsing in kleur

    Aperture en IDSizer geven toch echt wel een verschillende kleur, vind je niet? Die verscherping (#3) is zeker de foto ten goede gekomen.
    Nu, het probleem met programma's als IDSizer, maar ook met Aperture en Lightroom vind ik persoonlijk dat je de controle toch (een beetje) uit handen geeft. Ik gebruik vandaag de dag meer Lightroom dan Aperture, maar het kan me niet schelen van welke RAW-converter ik kom en hoeveel ik ook in die RAW-converter doe (alleszins de 7 stappen van Scott Kelby of de 11 stappen van Piet vd Eynde), de eindafwerking, inclusief verkleining (en eindverscherping na verkleining) doe ik liefst zelf in Photoshop. Zo'n programma als Aperture of Lightroom is interessant voor grote batches van foto's, waarbij een aantal foto's min of meer dezelfde bewerking moeten ondergaan, en liefst zo snel mogelijk bij de klant moeten zijn, maar voor die enkele foto's die ik zelf helemaal tot het einde toe bewerk (om hier te posten, om te laten afdrukken, voor een andere reden...) houd ik me liefst aan die workflow.

    Nog iets dat ik merk: jij laadt blijkbaar je foto's op bij Shoot (ik vind "minoc" terug in het adres). Wel, houd er rekening mee dat de Shoot-serversoftware de jpg-bestanden nog verder gaat comprimeren (met mogelijke kwaliteitsverlies tot gevolg); bovendien is de EXIF verwijderd (door jou, of door de Shoot-server?). Hoe makkelijk deze dienst ook is (je hebt ook geen recht op "onbeperkte" hosting space), ook hier houd ik liefst de controle zelf in handen. Dropbox is niet zo makkelijk als Photobucket, maar beide voldoen momenteel aan mijn behoeften qua hosting service.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment

    Working...
    X