Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tien na acht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tien na acht



    13s - f18 - iso200 - 18mm

    En of Brugge mooi is
    Nie afkomen met perpectiefcorrectie hé...Het meest
    linker huisje is het oudste ter wereld in deze bouwstijl

    Bedankt om te kijken
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Tien na acht

    Mooie plaat, prima belichting en scherpte. Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Tien na acht

      Natuurlijk is Brugge mooi , foto laat dit duidelijk zien, prima beeld

      Comment


      • #4
        Re: Tien na acht

        Goed gedaan, mooie reflectie in het water.
        Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

        Comment


        • #5
          Re: Tien na acht

          Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
          ..... mooie reflectie in het water.
          tja..maar wel wat weinig jammer genoeg.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tien na acht

            Sfeerbeeld
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Tien na acht

              Schoontje Marc
              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

              Comment


              • #8
                Re: Tien na acht

                Een avondsfeertje (in Brugge), mooi zo Marc
                Aan het perspectief had ik wel wat veranderd en de kleuren kunnen ook beter......
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Tien na acht

                  Een mooie, maar ik heb er reeds betere gezien van deze locatie (er zijn er zelfs die er in trappen in je Brugge grijns).
                  Van het perspectief links, zoals jij aangeeft, ga ik niks schrijven omdat ik daar niks merk, maar de achterkant van het Postgebouw rechts staat toch behoorlijk schuin (al is het misschien wel zo in werkelijkheid, ik passeer er morgen en ga eens kijken vanuit dit standpunt ).
                  Groetjes
                  Last edited by Guest17; 25 maart 2013, 10:29.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tien na acht

                    ik zal toch eens meer in Brugge moeten rondlopen...
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tien na acht

                      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      ik zal toch eens meer in Brugge moeten rondlopen...
                      Ik dacht dat jij reeds ieder hoekje van Brugge kende .
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tien na acht

                        Qua belichting er goed gedaan, en prima dat er nog wat van de lucht te zien is. (maan?)
                        Alleen lijkt de torenspits verandert te zijn in een wazige vlek.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tien na acht

                          Alvast bedankt aan de kijkers en vooral de mensen die commentaar gaven.

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Een avondsfeertje (in Brugge), mooi zo Marc
                          Aan het perspectief had ik wel wat veranderd en de kleuren kunnen ook beter......
                          Tsja Raymond...kleur is nu éénmaal het eeuwige zeer dat mij tot de beginnershoek verdoemd Enne...voel me hier ook het best hoor

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Een mooie, maar ik heb er reeds betere gezien van deze locatie (er zijn er zelfs die er in trappen in je Brugge grijns).
                          Van het perspectief links, zoals jij aangeeft, ga ik niks schrijven omdat ik daar niks merk, maar de achterkant van het Postgebouw rechts staat toch behoorlijk schuin (al is het misschien wel zo in werkelijkheid, ik passeer er morgen en ga eens kijken vanuit dit standpunt ).
                          Groetjes
                          Als je met betere, andere bedoelt waarbij wel meer water of reflectie te zien is...misschien deze of deze.
                          Heb me waarschijnlijk nog eens slecht uitgedrukt. De trapgeveltjes en zelfs het postgebouw zijn zodanig oud dat ik bedoelde dat er inderdaad niet zo veel recht aan is. Ter gelijker tijd wou ik meegeven dat het meest linkse huisje dateert van in de jaren 1200 (en een beetje...).
                          Om nu terug te keren op die perspectiefcorrectie. De linkerzijde van de gevel waarachter de toren die de wolken schraapt lijkt langer dan rechts...Het oude postgebouw valt bijna in het water...terecht. Maar kijk dan ook eens naar het trapgeveltje achter de Sint-Michielsbrug/helling...volgens mij ziet dit er toch wel recht uit...Dus zou ik begot niet weten hoe ik heel de boel rechter zou krijgen zonder dat laatste huisje volledig onbewoonbaar te moeten verklaren Laat me toch maar eens weten hoe jij de oude post vanuit dit standpunt gezien hebt
                          Wellicht zal de 18mm daar niet vreemd aan zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Qua belichting er goed gedaan, en prima dat er nog wat van de lucht te zien is. (maan?)
                          Alleen lijkt de torenspits verandert te zijn in een wazige vlek.
                          Groeten,
                          Johan
                          Johan, teneinde de sfeer in deze foto een "boost" te proberen geven is dit wel een "zwaar" bewerkte foto geworden. De lucht is nog wel origineel maar heeft een totaal andere correctie gekregen dan de huisjes en de rest van het beeld. "(maan?)" was niet aanwezig in dit beeld...had er wellicht ééntje kunnen in zetten maar had denk ik gevochten met de klok in de toren.
                          Teneinde de huisjes een appart sfeertje te geven werd een selectieve focus over de foto geplaatst wat niet alleen te zien is in de wazige top van de toren maar ook in het stuk kade op de voorgrond.

                          Maar...blijkbaar kan dit beter....Staat in het orderboek

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tien na acht

                            Het eerste waaraan ik dacht toen ik je foto zag, ho hij heeft ze genomen, die mooie blauwe lucht die ik eigenlijk nog niet vaak had gezien. Heeft een speciale mooie kleur, die hier mooi afgetekend staat met de mooi verlichte huizen. Je waant je ver terug in de tijd. Ik heb op je foto niets aan te merken dan gewoonweg te zeggen dat ik hem prachtig vind.
                            Ja, Brugge een Stade bewaard gebleven vanuit uit de oude tijd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tien na acht

                              Loeky bedankt hoor

                              Maare...dat van Brugge is maar een graptje, omdat, toen ik hem plaatste hij omgeven was met Brugse metten...'t Is de Graslei in Gent

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X