Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12-230 volt omvormer voor in de auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 12-230 volt omvormer voor in de auto

    Ik wil graag de mogelijkheid hebben om verschillende apparaten
    via de sigarettenaansteker op te laden. Nu weet ik dat een 12-230 omvormer een goede oplossing is. Toch schijnt het riskant te zijn voor gevoeligeapparatuur zoals laptops en mp3 spelers met harde schijf, zoals de Archos gmini 120. Een prima apparaat, maar helaas geen caradapter leverbaar. Op deze speler leeg ik mijn compact flash kaart met foto's. Ik wil deze tijdens het kamperen in de auto kunnen opladen

    Een deskundige wist mij te vertellen dat ,als de stroomadapters klein en licht zijn, het riskant is het via een omvormer te laten lopen. Wat is jullie ervaring?
    Hij noemde een trapezium model, wat dat ook mag zijn.

    Waar moet ik op letten bij aanschaf van een omvormer? Is deze ook te
    gebruiken als de auto stilstaat? Ik overweeg er een te nemen met 300 watt, voor 69 euro. Deze heeft een sinus uitgaande stroom, of zoiets.
    Wil wel eerst de garantie dat mijn archos niet opgeblazen wordt.
    Kennen jullie alternatieven en/of adressen?

    Bedankt voor de genomen moeite,

    Joost Enkelaar
    --
    Bekijk eens deze fotosite
    http://www.enkelaar.com/joost/
    canon 30D /canon 400D
    canon ef 50mm1,8 type 1 / ef 17-40 f/4 L
    canon 24-105/F4 L IS /canon 70-200/F2.8 L IS

  • #2
    Ik heb een Belkin inverter - 140 watt - meer dan voldoende voor m'n labtop met een verbruik van 65 watt. Je kan er mee opladen maar ook rechtstreeks mee werken op de autoaccu. Ik kocht deze in een PC-winkel voor 62euro. Op 10,5 volt slaat hij automatisch uit zodat je nog kunt starten
    fredje

    Comment


    • #3
      Ik zou niet gaan voor 12 naar 220V en dan weer terug naar een lagere (gelijk)spanning, is eigenlijk zinloos en heeft een slecht rendement.
      Indien een gelijkspanningsingang op uw toestel aanwezig is zou ik eerder naar een gelijkspanningomvormer gaan. De meeste laptops werken op 15 tot 20V DC, dus een geschakeld voedingske dat uw 12V wat 'opkrikt' is hier de beste oplossing en minder gevaarlijk voor uw toestellen. De meeste omvormers op 220V geven geen zuivere sinus uit, eerder blokvormig zodat hoge induktiespanningen uw apparaten in de vernieling kunnen helpen.
      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

      Comment


      • #4
        Misschien een alternatief.
        Een DCB met speciale adapter.
        http://shop.totaaldigitaal.nl//customer/product.php?productid=49&cat=&page=

        Kun je diverse apparaten opladen en met de juiste kabels ook de camera/flitser van stroom voorzien.

        Groet,
        Piet Gerritsen

        Comment


        • #5
          Een collega heeft een 150W invertor gekocht bij Gentronics (in Gent )
          Kostte iets van 39 euro of zo, en zijn P-IV Aldi laptop (die van de laatste actie) werkt
          daar perfect mee.

          Volgens de winkelier kun je niet meer vermogen uit zo'n sigarenaansteker halen. Je loopt het risico van de draden in je dashboard te smelten. Als je toch meer nodig hebt, dan zijn er zwaarder toestellen, maar die moeten dan rechtstreeks op de batterij aangesloten worden.

          Een rechtstreekse invertor (12 -19V DC of gelijkaardig) is ook een mogelijk oplossing, maar het risico op onzuivere gelijkspanning bestaat hier evengoed... Bij veel van die spullen wordt bespaard op de belangrijke componenten (zoals goeie afvlakkingscondensatoren)...

          Ga naar een elektronica shopk, en laat je daar goed informeren, dat is het beste dat ik je kan aanraden

          Comment


          • #6
            Convertor van 150 watt gekocht bij elctronicazaak GOTRON (Kapucijnenlaan) te AALST voor 55 EURO. Voldoende zwaar voor mijn laptop, xdrive, batterijoplader D100 enz. Volgens deze mensen die zeer vriendelijk en behulpzaam uitleg geven hebben ze er al tientallen van verkocht zonder één enkel problemen. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over. Gedaan met extra dure autolaadkabels of adapters van verschillende merken.

            Comment


            • #7
              "Intelligent DC-AC 300W Power Inverter" aangeschaft bij Carrefour.
              Eerst 3 uur getest met een 250W Gloeilamp eraan. Dan met een oude stereo installatie en een boormachine. Was allemaal perfect. Dan de lader van de laptop er aan. Inverter sloeg onmiddelijk in protectie. Gelukkig werkt de laptop lader nog steeds. Idd intelligent : levert aan alles 220V, behalve aan een laptop.
              Ga seffens eens zien of "niet tevreden, geld terug" zal werken.

              Comment

              Working...
              X