Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips bij aanschaf strobist-set voor beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips bij aanschaf strobist-set voor beginner

    Ik heb tot nu toe helemaal geen ervaring met strobist-technieken. Ik heb hier wel heel veel gelezen op het forum en wil nu stilaan overgaan tot het aanschaffen van het benodigde materiaal...
    De bedoeling is dat ik met een beperkt budget toch van zoveel mogelijk strobist-technieken kan proeven. Ik heb geen idee hoe me dat gaat meevallen en of ik het in een latere fase meer ga gebruiken... Of net niet.
    Ik zou het setje zowel thuis willen gebruiken (studio- en product fotografie) als op locatie.

    Afgaande op de tips en ervaringen die ik gelezen heb, heb ik volgend lijstje opgesteld...

    -Manuele off-camera flits; Yn-460 II (of heeft de 560 een grote meerwaarde?)
    -Radio zender/ontvanger RF602
    -Paraplu, een 2 in 1 model met zwart en wit, 83cm bvb?
    -Swivel
    -Statief; Lumopro LP605

    Alles bij mekaar kost me dit ongeveer 120 euro, daar kan ik wel mee leven.
    En dan ben ik vertrokken om te gaan experimenteren, of zie ik nog wat over het hoofd?

    Tips of opmerkingen zijn zeker welkom want zoals gezegd ken ik er nog niets van en ik zou liever geen miskopen doen.
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: tips bij aanschaf strobist-set voor beginner

    zeker meer dan voldoende.

    een plu van 100 is mss net iets interessanter, spreid je licht nog net wat meer.

    de 560 is steviger gebouwd en heeft een PC sync-aansluiting en de mogelijkheid tot batterijpack.
    Ook heb je een zoomkop (tot 105 mm) die ook nog eens groter is en mogelijkheid tot 1/128ste van de flitspower maar te gebruiken.