Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

    Goeiemiddag iedereen!

    Nam deze donderdagavond, brr het was frisjes buiten.
    Wat vinden jullie ervan ? of

    Bedankt voor het kijken!

    David



    exif: Canon 60D- f/10 - 30sec - ISO 100 - 20mm
    mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

  • #2
    Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

    Ik ga voorzichtig zijn in mijn mening , want ik heb dit zelf amper gedaan. De belichting lijkt mij perfect, alleen is er zoveel "niets" cq. zwart op de foto.
    Ik weet niet of er in het zwart iets interessant is te zien, maar anders zou je er over kunnen denken, om tijdens het blauwe uurtje eens terug te gaan.
    Of een meer beeldvullend object opzoeken.
    Groeten,
    Johan
    Last edited by Johan1956; 24 maart 2013, 09:45. Reden: typfout
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

      Mooie opname maar!! indien mogelijk iets vroeger genomen(opde avond) en was top,grts,jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

        dit is echte nachtfotografie, daarom knap gedaan!!!
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

          Op zich en goede foto maar wat mij betreft mocht hij iets minder lang belicht zijn, dat het donkere ook echt donker wordt.
          Compo
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

            Mooi gedaan!
            Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

            Comment


            • #7
              Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

              hier hou ik van
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                Echt wel nachtfotografie maar de zwarte delen zijn toch wat te overheersend.
                Belichting is goed maar ik zou het proberen vanuit een ander standpunt zodat er minder donkere delen in de foto komen en meer van de sluis en de gebouwen, de sfeer blijft dan dezelfde.
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #9
                  Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  Echt wel nachtfotografie maar de zwarte delen zijn toch wat te overheersend.
                  Belichting is goed maar ik zou het proberen vanuit een ander standpunt zodat er minder donkere delen in de foto komen en meer van de sluis en de gebouwen, de sfeer blijft dan dezelfde.
                  Hier volg ik pixxel, nog ééns teruggaan als het iets warmer is
                  Mvg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                    Vrij goed, qua nachtfotografie.
                    Het linkerdeel van de foto levert een leuk beeld op.
                    Rechts vind ik hem te donker, is voor mij net iets te weinig te zien.
                    Het is soms moeilijk om een beeldvullend onderwerp te vinden voor een nachtfoto.
                    In deze foto is meer dan de helft "donker".
                    Voor mij is dat te veel.
                    Volgende keer misschien in het blauwe uurtje (voorbeeld) ?

                    Makkelijk om commentaar te geven... ik moest gewoon links en rechts wisselen .
                    (zie vorige nachtfoto)

                    Ik plaats hier al eens een foto, niet direct een supershot, met de bedoeling om meningen te toetsen.
                    Als dat je bedoeling is, geen probleem,
                    als je wil bijleren, denk ik dat je in plaats van gelijkaardige, andere foto's moet plaatsen.
                    Toon dan eventueel wat je bijgeleerd hebt, anders zijn commentaren weinig zinvol.

                    PS. Voor mij moet je het niet doen... voor jezelf en de progressie misschien wel.
                    Last edited by vedeka; 24 maart 2013, 19:09.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                      Zal idd eens een foto trachten te nemen tijdens het blauwe uurtje zodat het minder donker is. Er is idd een te groot deel te donker. Bedankt voor de comments en ik leerde al enorm veel bij !
                      mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                        Nachtfotografie bij het blauwe uurtje. Zijn we hier geen appelen en peren aan het mengen. Het blijft een zaak van smaak maar deze foto is een echte nachtopname.
                        Vergroot deze foto eens tot postergrote en ik denk dat je een mooie foto gaat hebben.
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Nachtfotografie bij het blauwe uurtje. Zijn we hier geen appelen en peren aan het mengen. Het blijft een zaak van smaak maar deze foto is een echte nachtopname.
                          Vergroot deze foto eens tot postergrote en ik denk dat je een mooie foto gaat hebben.
                          Robby BB
                          Appelen en peren fotografeer je best overdag.
                          Misschien je licht eens opsteken over het blauwe uurtje op het internet,
                          en ook waarom het dan goed is om foto's te maken.
                          Deze foto is een nachtopname. In het blauwe uurtje zou het een avondopname zijn,
                          die ook als nachtfotografie beschouwd wordt.

                          Maak deze foto in het blauwe uurtje, en ik hoop dat TS het gaat doen,
                          en je zal zien dat het een betere opname wordt,
                          en veelal door de kleurcombinatie (lampen - blauw van de lucht).

                          PS : op postergrootte, kan ik u zeggen dat dit nog steeds een vrij donkere opname blijft.
                          Als wij een fototentoonstelling houden op de club, is 60-40 nagenoeg het minimumformaat.
                          Wij zouden iedereen die afkomt met deze foto afraden om hem te laten afdrukken, wegens
                          te veel in de foto dat niet interessant is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                            Als je avond, blauwe uurtje en nachtfotografie de zelfde noemer geeft dan moet je morgend fotografie daar ook bij nemen.
                            Wat mij betreft is het niet hetzelfde als je een zonsondergang, wat toch bij de avond behoort , fotograveerd of een foto neemt wanneer het pikkedonker is. Zo is het ook niet hetzelfde als je een middagfoto neemt wanneer dat de zon op zijn hoogst staat of dat je fotograveerd wanneer de zon juist boven de horizon staat.
                            Waarschijnlijk zal je tijdens het blauwe uurtje een mooie foto kunnen nemen, maar de TS heeft ze nu genomen dat het pikdonker was. Dat het dan voor u te donker is en voor mij juist goed dan is dat een smaak kwestie.
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: nachtfotografie - kanaalsluizen Zwevegem

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Als je avond, blauwe uurtje en nachtfotografie de zelfde noemer geeft dan moet je morgend fotografie daar ook bij nemen.
                              Wat mij betreft is het niet hetzelfde als je een zonsondergang, wat toch bij de avond behoort , fotograveerd of een foto neemt wanneer het pikkedonker is. Zo is het ook niet hetzelfde als je een middagfoto neemt wanneer dat de zon op zijn hoogst staat of dat je fotograveerd wanneer de zon juist boven de horizon staat.
                              Waarschijnlijk zal je tijdens het blauwe uurtje een mooie foto kunnen nemen, maar de TS heeft ze nu genomen dat het pikdonker was. Dat het dan voor u te donker is en voor mij juist goed dan is dat een smaak kwestie.
                              Robby BB
                              Je bent één ding vergeten te doen...
                              Misschien je licht eens opsteken over het blauwe uurtje op het internet
                              Het blauwe uurtje heeft NIETS te zien met zonsondergangen, maar is enige tijd nadien...
                              Ik merk dat het zinloos is hierover met u in discussie te gaan.

                              Smaken verschillen inderdaad, net als smaakpupillen... deze laatste kan je ontwikkelen.

                              Comment

                              Working...
                              X