Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eyes wide shut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eyes wide shut

    Beetje inspiratie opgedaan bij de film Eyes wide shut, voor het oefenen met een off camera flash. Bij deze een low key opname.
    Graag uw ongezouten mening.

    Iso 100, F7.1, Shutter 1/125.




    Update: Beetje lichter, Nieuwe crop.


    Dank voor het kijken.

    Edit: beetje groter
    Last edited by Haroril; 23 maart 2013, 20:45.

  • #2
    Re: Eyes wide shut

    Goh...zou er wel wat willen over schrijven hoor...maar mijn "oogskes" trekken dat formaat niet meer...
    Mocht je hem eens willen deponeren aan de toegelaten afmetingen van BD denk ik dat je meer respons gaat krijgen.
    Ik kan je jammer genoeg niet verder helpen hoe je dit moet bewerkstelligen (afhankelijk waar en hoe gehost)...maar er zijn er hier die dat zeker en vast kunnen.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Eyes wide shut

      IK denk dat ze niet zo slecht is.
      Maar zoals Brombeer schrijft , post ze eens op grootst toegelaten formaat , dan zie je meer en komen de reacties wel.
      Al kan ik al wel zeggen dat de arm te dicht tegen het kader kleeft voor mij.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Eyes wide shut

        Zou normaal op 900 moeten staan nu
        Bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Eyes wide shut

          OK,

          foto zou meer licht mogen hebben, bekijk je histogram even, zorg dat je wit wit wordt en ze wordt al beter.
          Ivm compo, als je rechts nu ze zwarte ruimte van links zou hebben is de foto nog beter.
          Meer ruimte voor haar en de arm komt ook los van de kader.
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: Eyes wide shut

            Oorspronkelijk geplaatst door Haroril Bekijk bericht
            Beetje inspiratie opgedaan bij de film Eyes wide shut, voor het oefenen met een off camera flash. Bij deze een low key opname.
            Graag uw ongezouten mening.
            Er is wel veel dat niet deugt:

            1 Bestandsgrootte
            Die is maar 24 Kb. Bij omstreeks 10x zoveel gaat het interessant worden
            voor de kwaliteit. Voortaan thuis verkleinen naar BD-formaat (900pxmax),
            na-verscherpen, en uploaden naar parkeerplaats. Vandaar ongewijzigd
            doorgaan naar BD.

            2 Formaat
            Zo'n postzegeltje kan je voorkomen met de methode als onder 1.

            3 Low Key ?
            Daar hoort ook het hooglicht bij hoor. Deze foto is gewoon onderbelicht.
            Maar dat kan je - softwarematig - weer in orde brengen via het histogram.

            4 Compo
            Beetje raar om te leunen tegen de rechterzijkant. De ruimte achter de figuur
            zou drastisch mogen verminderen en dan terugkeren aan de rechterzijde.

            Zal ik het zout maar niet meer in de wonde strooien ?
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Eyes wide shut

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Er is wel veel dat niet deugt:

              1 Bestandsgrootte
              Die is maar 24 Kb. Bij omstreeks 10x zoveel gaat het interessant worden
              voor de kwaliteit. Voortaan thuis verkleinen naar BD-formaat (900pxmax),
              na-verscherpen, en uploaden naar parkeerplaats. Vandaar ongewijzigd
              doorgaan naar BD.

              2 Formaat
              Zo'n postzegeltje kan je voorkomen met de methode als onder 1.

              3 Low Key ?
              Daar hoort ook het hooglicht bij hoor. Deze foto is gewoon onderbelicht.
              Maar dat kan je - softwarematig - weer in orde brengen via het histogram.

              4 Compo
              Beetje raar om te leunen tegen de rechterzijkant. De ruimte achter de figuur
              zou drastisch mogen verminderen en dan terugkeren aan de rechterzijde.

              Zal ik het zout maar niet meer in de wonde strooien ?
              Goede poging ...maar ga toch mee met bovenstaand.
              Maar...het goed nieuws volgens mij is...dat het allemaal heel kleine zaken zijn die je best nog kunt verbeteren. Zelfs het minderen van zwart links en het toevoegen ervan rechts.

              Groetjes
              Marc
              Last edited by Brombeer; 23 maart 2013, 17:18. Reden: Weeral dikke duim...
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Eyes wide shut

                de basis vind ik hier heel sterk, de rest is al aangehaald, ik vind dit zo al een knappe plaat!!
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Eyes wide shut

                  kan ik wel smaken, mysterieus....vind hem leuk, intrigregend
                  groetjes aline

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eyes wide shut

                    Strooi maar rustig verder plaatbewerker.
                    Alvast bedankt voor de commentaren, ik doe er wat mee en plaats zo snel mogelijk een update.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eyes wide shut

                      Vind het wel iets hebben,links iets te veel zwart,maar elk zijn goesting,grts,jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                      Comment

                      Working...
                      X