Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-E1 - RAW - Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-E1 - RAW - Photoshop

    Hoe kan ik deze in Photoshop bewerken ?

  • #2
    Re: Fuji X-E1 - RAW - Photoshop

    Tot hiertoe heb ik gevonden op het internet :

    ADOBE DNGCONVERTER 7.2

    Dus : RAW bestanden van Fuji (die zijn .RAF) converteren naar DNG, die openen in Photoshop CS5 camera RAW.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-E1 - RAW - Photoshop

      Besluit : de DNGCONVERTER converteert de RAF bestanden naar DNG bestanden die in CAMERA RAW PHOTOSHOP CS5 geopende kunnen worden.

      Probleem is opgelost !

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-E1 - RAW - Photoshop

        Voilà, dat noemt men zelfhulp!

        Ik weet niet of er al een Adobe Camera RAW-plugin is voor de RAW-bestanden van jouw camera (het kan zijn dat er al een is, maar dat je daarvoor CS6 nodig hebt), is de 'omweg' via DNG altijd een oplossing. Sommigen (o.a. ook Scott Kelby) raden dat DNG-formaat altijd aan. Ik heb het vroeger alvast gebruikt om RAW-bestanden afkomstig van verschillende cameramerken "op dezelfde noemer" te brengen. Maar ik werk ook met DxO, en dat programma "verstaat" geen DNG (hoewel het zelf een DNG-formaat als mogelijke output heeft). Een paar voordelen van dat DNG-formaat: bestanden zijn kleiner dan originele RAW, en wijzigingen kunnen in het DNG-formaat opgeslagen worden (in tegenstelling tot bv CR2 van Canon, waar de wijzigingen aan het RAW-bestand in een xmp-'sidecar' zitten).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-E1 - RAW - Photoshop

          Neen, een Adobe Camera bestaat niet voor voor PS CS5.
          Dank ook voor extra toelichting.

          Comment

          Working...
          X