Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog even winter (plus voorbeeld)en update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog even winter (plus voorbeeld)en update

    Nex 7 Iso100 24mm F11 1/100

    Voor wie Brugge kent, dit terras staat vol met lelijke parasols, en grote bollen in de boom, ingezoomd is het te zien dat ik ze heb geprobeerd weg te halen
    Maar als foto misschien ok, graag advies en hulp indien het beter kan, bedankt alvast



    thuis zonder de strepen (moiré) op de muur
    heb problemen met het verkleinen in een goede kwaliteit, hoop dat deze beter in de smaak valt, kan na het uploaden geen kb meer zien?
    Hoop dat iemand weet hoe dit komt, verkleind naar 900, en 400kb, 30% verscherpt



    Laatste update via programma, 900 langste site en 400 kb, hoop dat deze beter is


    Last edited by beredina; 24 maart 2013, 19:27.

  • #2
    Re: nog even winter

    Ik heb het niet gezien, de weggewerkte zaken. Mischien dat de foto wordt vergroot maar zo niet.
    Het lijkt wel een IR filter foto waar je dan ook zo'n wit dromerig effect krijgt.
    Bovenaan iets meer ruimte want de spits van de kerktoren is in het kader aan het prikken
    Voor de rest een goede foto.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: nog even winter

      Je zou natuurlijk het origineel met bollen & parasols achter een linkje kunnen meegeven...maar denk dat je dan aan een minder objectief antwoord zou komen.

      Vind het zeker niet slecht gedaan
      Heb toch een beetje de indruk dat er op de gevel rechts naast de boom gelijk wat moiré voorkomt. Misschien was de gevel zo, maar het zou ook kunnen dat dit ontstaan is tijdens het opkuiswerk.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: nog even winter

        [QUOTE=Brombeer;3827923]Je zou natuurlijk het origineel met bollen & parasols achter een linkje kunnen meegeven...maar denk dat je dan aan een minder objectief antwoord zou komen.

        Vind het zeker niet slecht gedaan
        Heb toch een beetje de indruk dat er op de gevel rechts naast de boom gelijk wat moiré voorkomt. Misschien was de gevel zo, maar het zou ook kunnen dat dit ontstaan is tijdens het opkuiswerk.

        Snap dit ook niet, op het origineel is het niet, maar na het te verkleinen en plaatsen zag ik dit ook, weet niet waardoor het komt

        Comment


        • #5
          Re: nog even winter

          Die bollen in die boom horen bij Brugge zoals die bollen in mijn broek, maar
          wat die parasols betreft heb je gelijk. Al vind ik wel dat ze iets lenteachtigs
          hebben. Iets dat we nodig hebben. Foto is best mooi, maar op deze tijd van
          het jaar verwacht ik andere, zachtere, groenere.

          Comment


          • #6
            Re: nog even winter

            mooi hoor, volg met de tekening op de muur en de kertoren.
            Maar je hebt voor die tekening al een verklaring gegeven
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: nog even winter

              Oorspronkelijk geplaatst door beredina Bekijk bericht
              ...
              Snap dit ook niet, op het origineel is het niet, maar na het te verkleinen en plaatsen zag ik dit ook, weet niet waardoor het komt
              Wel...ik denk...maar kan er ook naast zitten...dat het hier gaat om de combinatie "bewerken - verkleinen" (lees comprimeren) Aangezien je zegt het niet te hebben op de grote (originele) versie.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: nog even winter

                [QUOTE=Brombeer;3827923]Je zou natuurlijk het origineel met bollen & parasols achter een linkje kunnen meegeven...maar denk dat je dan aan een minder objectief antwoord zou komen.

                Dit was de foto zoals die was, maar zonder moiré

                Comment


                • #9
                  Re: nog even winter

                  Een super romantische foto heb je ervan gemaakt! Proficiat
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: nog even winter

                    toffe foto met idem bewerking.
                    die bollen; tja ik zie die ook niet graag, maar zoals Doudeke schreef, 'ze zijn daar een deel van het ...euh... meubilair'

                    en die ene toren (geen flauw idee welke ) die te dicht bij de rand staat, weet je al,
                    de Halletoren mocht ook een stukje van de rand af
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: nog even winter

                      voor mij de eerste, tof sfeertje!!

                      de antenne op de rechtse toren zou ik wegpoetsen, het kruis op de kerk ook, geeft meer ruimte
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: nog even winter

                        [QUOTE=beredina;3828116]
                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Je zou natuurlijk het origineel met bollen & parasols achter een linkje kunnen meegeven...maar denk dat je dan aan een minder objectief antwoord zou komen.

                        Dit was de foto zoals die was, maar zonder moiré
                        Ook hier zichtbaar...
                        Heb het al eens geschreven op één van je foto's, dat ik het bizar vind dat als ik naar de "afbeeldingsinfo" ga kijken ik foto's zie met een formaat van "0 Kb"...
                        Gaat m'n petje te boven...staan je export-instellingen wel goed ?

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: nog even winter

                          [QUOTE]
                          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                          Oorspronkelijk geplaatst door beredina Bekijk bericht

                          Ook hier zichtbaar...
                          Heb het al eens geschreven op één van je foto's, dat ik het bizar vind dat als ik naar de "afbeeldingsinfo" ga kijken ik foto's zie met een formaat van "0 Kb"...
                          Gaat m'n petje te boven...staan je export-instellingen wel goed ?

                          Groetjes
                          Marc
                          Ben redelijk laat begonnen met computerbewerking, als ik exporteer heb ik keus uit 50% org, of jpec fit in 1020/1024 of 640/640
                          gebruik nu 50%, waarschijnlijk fout, exporteer eerst naar download, en daar haal ik hem weg

                          Comment


                          • #14
                            Re: nog even winter

                            Begin inderdaad "donkerbruin" vermoeden te krijgen dat er een haperingetje zit in je "workflow..."
                            Kun je die 50% aanpassen ? Zo ja, zou ik dat toch eens proberen...

                            Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: nog even winter

                              Ik vind het origineel eigenlijk mooier.
                              Die bollen mogen er voor mij best zijn. Die parasols daar heb je gelijk in.
                              In de originele komen die rode kleuraccenten mooi uit tegen het wit van de sneeuw en het blauw van de lucht.
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X