Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsvergelijkingen gezocht (in België)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsvergelijkingen gezocht (in België)

    Hallo, even voorstellen : Nieuwbakken lid en helaas nog geen digitaal toestel. Ik dus maar reikhalzen naar een Belgische website met prijsvergelijkingen.

    Of men nu gelukkig is of niet met vrije of vaste prijzen valt buiten de discussie. Het is helaas een "MUST" geworden ! De waanzinnige en soms schandalige prijzenoorlog wordt gevoerd land per land op het niveau van marketing, bovenop nog eens de prijzenoorlog op het niveau van de verdelers.

    In het buitenland vindt men websites met prijsvergelijkingen bij de vleet. Helaas géén zulke Belgische website gevonden. Trouwens, noch voor fototoestellen, noch voor om het even wat. Bij Test-Aankoop lopen ze steeds maanden achter !

    Onze webmaster raadt me dus aan op dit forum te informeren. Blijkbaar is er nood aan dit soort info, want ik zie inderdaad leden adressen en prijzen uitwisselen. Toegegeven, dit blijft toch maar een primitief en beperkt middel.

    Er bestaan in Nederland (en elders) diensten die niet alleen prijsvergelijkingen publiceren, maar waar men bovendien kan inschrijven om permaanent per e-mail permanent te worden geïnformeerd over de laagste prijs van een bepaald toestel.

    Een voorbeeld hiervan. Van zodra de laagste prijs verandert krijg ik per e-mail de prijsbulletins voor de Olympus C-60 Zoom, als volgt :
    PrijsBullet
    De laagste prijs van de Olympus C-60 Zoom is verlaagd op 2004-05-17.
    Cameranu.NL biedt deze camera nu aan voor € 399.00
    Met vriendelijke groet,
    Digitale Fotografie Informatie Pagina's http://www.dfip.nl
    Misschien "spaarzaam" die Hollanders, maar toch wel goed doordacht !
    Ik zou het ten zeerste appreciëren als U hints hebt om aan prijsvergelijkingen te komen in België. (Goede service ook even belangrijk, zowel van de handelaar als van het merk.)

    Bedankt voor uw inzet.

    P.S. (en terzijde)
    - Iemand reeds praktische ervaring met Olympus C-60 zoom ?
    - Suggestie voor vergelijkbare camera ?
    - Misschien kunnen wij "als club" interessantere voorwaarden bij handelaars bekomen ?

  • #2
    Ben dat soort BE sites nog niet echt tegen gekomen nee.
    En daar komt nog eens bij dat de spullen in NL of DE vaak nog goedkoper zijn ook. Als je toch al weet wat je wilt, bel eens wat zaken voor prijzen.

    Comment


    • #3
      op www.prijswatch.be kan je opzoeken in welke winkel een product het goedkoopste staat. Er staan ook redelijk wat camera's in, je moet maar eens proberen.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Bedankt.
        Alvast een mooi begin om de beste prijzen te vinden én hopelijk ook de winkels met goede faam. Eigenlijk had ik weinig hoop dat zulks ooit het licht zou zien in België. Meestal wanneer men een url aanklikt komt men terecht op een nederlandse prijswatch waar uitsluitend van die "Kees&Cie-Benelux B.V." shops zich aanmelden, hoewel er geen beperking wordt gesteld aan de Belgen.

        Als andere prijswatch websites opduiken, vernoem ze gerust op deze topic.

        Comment

        Working...
        X