Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Visje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Visje

    Zoals ik eerder al heb gezegd, ben ik met fotografie begonnen dankzij mijn vissen. Alleen wil ik nu graag ook buiten fotograferen, vooral landschappen.
    Bij deze een foto van een Astatheros Altifrons.



    Lichtere versie:

    Last edited by jan610; 22 maart 2013, 11:59.
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

  • #2
    Re: Visje

    Een foto van slechts 20 Kb. Veeeeeel te weinig voor een goed beeld.
    Heb je een aquarium zonder verlichting? Deze foto is ook veel te donker.
    Kijk eens naar jouw histogram !
    Een foto nemen is één ding, goed afwerken een ander.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Visje

      @ Plaatwerker: Ik zie dat ik de verkeerde versie heb geüpload, heb het even aangepast.
      Deze foto is voor mij persoonlijk niet te donker, het was de bedoeling om alleen de vis in beeld te krijgen.
      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

      Comment


      • #4
        Re: Visje

        Je belichting zal wel niet juist geweest zijn, bij het nemen van de foto, maar na correctie van je histogram wordt je foto toch mooi.
        Deze Astatheros Altifrons heeft mooie kleuren.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Visje

          @eddy007: Bedankt! Foto is een tweetal jaar oud, ik schoot toen nog niet in RAW en had geen flits.
          Ik heb de originele foto in lightroom wat lichter gemaakt, maar meer dan dit is niet mogelijk.
          Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

          Comment


          • #6
            Re: Visje

            Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
            @eddy007: Bedankt! Foto is een tweetal jaar oud, ik schoot toen nog niet in RAW en had geen flits.
            Ik heb de originele foto in lightroom wat lichter gemaakt, maar meer dan dit is niet mogelijk.
            Och, in Photoshop-Elements kan kennelijk veel meer:

            gewoon op de automaat, dus rough & dirty.

            Ook je tweede foto heeft weer zo'n klein bestand.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Visje

              eigenlijk vind ik die 2e niet slecht,
              maar mocht toch iets scherper

              en je bestand is dus echt wel heel klein
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Visje

                @ plaatwerker: De originele foto is maar 2,7MB, na het verkleinen tot 800x600 door imageshack verliest de foto nog in hoeveelheid.
                De bewerkte foto in Photoshop Elements vind ik persoonlijk lelijk. De vis is overbelicht, zo ziet hij er in het echt niet uit.

                De originele foto is misschien donker, maar ik ben best tevreden met het resultaat. De vis komt mooi naar voren en laat zijn broedkleuren zien (die sowieso donker zijn).
                De vis lichter maken, komt niet overeen met de werkelijkheid en maakt de vis naar mijn mening lelijk.

                @noenkelMi: Bedankt. Ik weet ook niet waarom het bestand zo klein is. Zoals hierboven gezegd is orginele bestand 2,7MB (gemaakt met EOS 20D).
                Na verkleinen door imageshack is het bestand ontzettend klein.
                Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Visje

                  Vis overbelicht... Wat een grap, je zegt zelf niet veel te weten over fotografie maar als ik het hier zo lees weet je er alles van...

                  Sent from my HTC using Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Visje

                    waarom verklein je niet met BDSizer?
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Visje

                      @TrsH: de vis ziet er in het echt niet zo uit. Ik vind de foto gewoonweg niet mooi als de vis zo belicht is.
                      Ik ben geen expert en dat heb ik ook nooit gezegd. Mijn aquarium is donker en die sfeer wou ik overbrengen op foto. Voor mij is het goed gelukt, meningen verschillen en maar goed ook! Alleen snap ik niet dat je zo cru moet reageren.

                      @noenkelMi: ik zal dat straks eens proberen. Ik gebruik meestal irfanview om te resizen. Bij deze foto heb ik niet op voorhand verkleind maar ze dadelijk met imageshack geupload in 800x600 formaat.
                      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Visje

                        Ik denk...jan, dat deze vis heel mooie kleurtjes heeft. Maar ik denk ook dat als er een verlichting bovenop je aquarium staat deze kleurtjes veel spectaculairder naar voor zullen komen. Mijne pa kweekte indertijd nog de Kaap Lopez (Aphyosemion australe) in een diep bord in moeder haar kast..en met succes Moeder gelukkig natuurlijk... Waar is de tijd...

                        De vis ziet er op z'n neus niet helemaal scherp uit. In de gebruikte software om foto's te bewerken kun je meestal kiezen om een exif al dan niet in te sluiten bij een foto. Ik doe dat ook liever niet omdat iedereen hier kan meelezen en in feite gaat het ook niemand een barst aan wat ik wel of niet in huis heb (maar ook dat is een keuze die je zelf maakt.) Maar...ik schrijf de belangrijkste gegevens van de exif wel bij de foto. En zonder daar namen op te plakken heb ik daar van bepaalde "crack's" toch al uit bijgeleerd. Ook kan men dan gerichter tips geven mocht blijken uit deze gegevens dat je camera-instellingen niet zo goed waren.
                        Hetgeen Plaatwerker presenteert is echt niet overbelicht hoor...

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Visje

                          @brombeer: bedankt voor de tips. Ik zal de exif data bij volgende foto's posten.
                          Ivm de foto van plaatwerker heb ik me misschien slecht uitgedrukt maar ik vind de foto te belicht voor wat ik wou creëren. In de originele foto komt de vis voor mij precies uit de diepte en dat vond ik er leuk aan. Dat gevoel heb ik niet als de vis zo belicht is.

                          Mooie killivisjes die kaap lopez :-)
                          Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Visje

                            Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
                            @eddy007: Bedankt! Foto is een tweetal jaar oud, ik schoot toen nog niet in RAW en had geen flits.
                            Ik heb de originele foto in lightroom wat lichter gemaakt, maar meer dan dit is niet mogelijk.
                            hier geef je aan nog niet veel te weten over fotografie, als je zou flitsen op uw aquarium dan ga je een mooie witte ontplofte vis hebben met een lichte reflectie van uzelf daar achter.
                            Ik wou niet cru over komen, ik ben een heel vredelievend persoon vraag maar aan iedereen hier ;P

                            Comment


                            • #15
                              Re: Visje

                              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                              hier geef je aan nog niet veel te weten over fotografie, als je zou flitsen op uw aquarium dan ga je een mooie witte ontplofte vis hebben met een lichte reflectie van uzelf daar achter.
                              Ik wou niet cru over komen, ik ben een heel vredelievend persoon vraag maar aan iedereen hier ;P
                              @TrsH: Met geen flits hebben, bedoel ik dat ik geen flits had die los van de camera staat zodat je van boven af kan flitsen.
                              Nochtans is het ook mogelijk te flitsen met een flitser op je toestel mits je de juiste hoek t.o.v. het aquariumglas weet te hanteren.

                              Het kwam wel zo over voor mij. Dat is jammer aan een forum en alle geschreven taal. Je kan iets neerschrijven maar anderen interpreteren het verkeerd.
                              Net zoals in je post hierboven waar er ook een verkeerde interpretatie over mijn opmerking van de flits staat.
                              Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                              Comment

                              Working...
                              X