Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help mij nu mijn keuze maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help mij nu mijn keuze maken

    ik ga volgende week een camera bestellen het wordt de:

    s7000 van fuji of de c765 van olympus.

    s7000 kost:495€+512cf kaart sandisk II a 114€+
    lader+accus a 50€ =660 €

    c765 kost: 400€ + 512xd kaart a 198€,lader inc.
    tot:600€

    de s7000 kost dus 60€ meer maar aan de andere kant.
    extra batterijen en extra geheugen kaarten kosten meer van de olympus want die gebruiken xd kaarten en duurdere batterijen.
    voor het geld maakt het dus niet uit.

    c765:
    veel zoom, compackt in metalen body,kleinste 4mp 10x zoom camera,
    geeft zeer scherpe pics in macro en op grote afstand.
    veel handmatige instellingen.

    s7000:6x zoom, slr type body, 6.3 mp en zeeeer veel instelling mogelijkheden. is toch weer meer camera professioneel gezien.

    de c765 maakt haarscherpe pics tot a4 formaat dus dat is groot genoeg voor mij.
    en is lekker compackt ik denk namelijk dat ik zon camera sneller mee neem dan een groter toestel als een s7000.
    verder is de 380mm een flinke zoom en natuurlijk een hoge funfactor.
    ook een mooie camera om te zien erg strak modern disign want het oog wil ook wat.

    de s7000 maakt haarscherpe pics tot poster formaat.
    kwaliteit is weer beter, en de mogelijkheden nog groter.
    verder twijfel ik of de 210mm wel genoeg is kwa zoom.
    hij is wel een slaggroter dus wat ik al aangaf. zon c765 kun je nog meenemen in een jaszak voor de s7000 moet je volgens mij al de hele tas meenemen.
    de s7000 kan meerdere types geheugen kaarten tot zich nemen.
    ook cf kaarten die wel weer goedkoper zijn maar dat is niet echt belangrijk.

    aan de ene kant denk ik.
    ja de c765 maakt prachtige pics. tot wel 380mm.
    dus waarom die s7000.
    hij is compackt en goed.

    weer aan de andere kant de s7000 is weer beter teminste dat mag ik aannemen.
    een camera die zon beetje alles kan wat een dslr kan buiten het lenzen gedoe.
    maar ja hij is wel weer een slag groter.

    what will it be









    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Toevallig heeft een kennis van mij de olympus c-750 gekocht enkele weken terug. De foto's zijn heel scherp.
    De zoom is natuurlijk heel veel voor zo'n compactcamera. Dat vind je niet veel. En het werkt goed!
    Je kunt ook XD-kaartjes van fuji gebruiken, maar daarmee kun je de panoramastand niet gebruiken.
    De fuji is groter dan de olympus en wellicht zwaarder. Bij de olympus krijg je volgens mij een lader en een setje batterijen, en bij de fuji niet.
    Succes met de keuze!!
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

    Comment


    • #3
      reageren!
      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Ikzelf zou voor de S7000 gaan, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld door mijn S602z
        Alle gekheid op een stokje: De S7000 is wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit/functionaliteitsverhouding die je je maar kunt dromen: alle mogelijke handmatige instellingen, maar ook volledig in dummy-mode te gebruiken. De 6x zoom is krachtig en een goede lens. en als je daar niet mee toe komt, kun je nog makkelijk uitbreiden met een TC.

        Ik heb indertijd ook vergeleken met een reeks andere toestellen, maar de 602 was toen degene die het gemakkelijkst in de hand lag, gebruikt gewone oplaadbare AA's (spotgoedkoop) en gaat lekker zuinig om met batterijen. Verder is ook het dubbele geheugenslot heel bruikbaar, en de videomode is absoluut een interessante gimmick...

        Nog iets weten
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          ja alleen de grote ik ben alleen bang dat ik zon s7000 soms niet meeneem ivm de grote?

          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #6
            Die past perfect in een Lowepro Nova Mini. Die neemt niet veel plaats in en nog ruimte over voor batterijen en extra kaartjes. En als je er geen adapter en filter opzet, dan kan er nog een externe flits mee ook...
            De cam past inderdaad niet in een jaszak, maar als het je menens genoeg is, dan neem je de cam overal mee. Mij heeft het in elk geval nooit tegengehouden.
            Nu heb ik altijd m'n 10D mee, en die is nog wat groter ...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              kop of munt mischien?
              FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
              Canon EOS600d

              Comment


              • #8
                Mijn pa is eergisteren naar Duitsland gereden. Top-foto dus. Heeft zich de Olympus c-765 aangeschaft. Volgende week ga ik het toestel zelf eens proberen.
                Als je tot zolang kan wachten wil ik je best eens verslag uitbrengen.

                Greetz, elo

                Comment


                • #9
                  ja graag,
                  het is ongetwijfeld een goed toestel.

                  want hij komt nog beter uit de bus als de c750.

                  maar voordat geld heb je dus ook een s7000.
                  en dat maakt de keuze wat lastig.

                  verder heeft de c765 geen IS maar toch is de stabiliteit verbeterd tegenover de c750.
                  hij moet toch aardig stabiel zijn waardoor IS niet eens nodig is.

                  ik ben dan ook erg benieuwd hoe de scherpte is bij fotos uit de losse hand op 380mm.

                  let me know

                  FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                  Canon EOS600d

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou niet echt veel rekening houden met de grootte, gelijk welke camera je meehebt: in je jaszak zit hij in de weg. Wat groter of wat kleiner maakt uiteindelijk niet veel uit.

                    Comment


                    • #11
                      @r.marijnissen, stabiliteit kun je niet verbetern tenzij je de betere gewistverdeling van een camera bedoeld. 10x zoom blijft 10x zoom en de onstabiliteit wordt veroorzaak door het bewegen van de lens...alleen een IS vereterd dit, zonder IS blijf je last houden van bewogen foto's (tenzij een statief gebruiken of een hele vaste hand hebben)...

                      Kijk anders even op www.dcresource.com, daar staan diepgaande reviews van beide camera met alle pro en contras van een camera...en zo is er veel meer te vinden (dpreview voor de s7000, steves digicams (al is deze man altijd erg positief over camera's...)

                      succes


                      Comment


                      • #12
                        ja dat vindt ik bij steves site ook altijd.

                        hij kraakt niet 1 cam af terwijl er toch heel wat mindere bij zitten
                        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                        Canon EOS600d

                        Comment


                        • #13
                          'k Heb vandaag dus enkele fotootjes genomen met de c-765. Is een klein toestelletje maar ligt toch wel goed in de hand.
                          De maximale zoom is enorm (10x), soms mis je toch enige stabilisatie maar bij voldoende licht heb je niet echt een tripod of dergelijke nodig. Bij minder licht heb ik het dus niet echt goed kunnen testen.
                          Het resultaat is toch wel bevredigend hoor, moest ik nu een nieuw toestelletje kopen zou het een van mijn favorieten zijn. 't Heeft ook niet zoveel geld gekost (top-foto...390 euro).
                          Met de instellingen heb ik nog niet goed kunnen spelen. Bij het instellen van de witbalans had ik toch wel een beetje problemen.
                          Algemeen vind ik het een zeer goed en handig toestelletje.

                          elo

                          Comment


                          • #14
                            wat is top foto?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jurdup
                              wat is top foto?


                              Dat is top-foto
                              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                              Comment

                              Working...
                              X