Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vetplantje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vetplantje

    Nou, ik heb hem nu zo goed en zo kwaad als ik kon proberen scherp te stellen. Dat plantje waar ik zoveel moeite voor moet doen.

    foto werd genomen met :

    D7000
    Lens 40 mm
    BT : 1/160
    F : 5.6
    iso : 100
    witbalans : mooi weer


  • #2
    Re: Vetplantje

    Helaba, ben je dat bij mij komen "pieken"?
    Wel, jou is het toch goed gelukt!

    Off-Topic : die plantjes woekeren hier nogal, bij jou ook?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Vetplantje

      Ja bij ons ook. Maar ze zijn erg mooi en oersterk. Maar ik vond jou werk ook mooi hoor. Maar vind je niet dat het toch nog wat ontbreekt aan scherpte ? Beter krijg ik ze niet vrees ik. Maar als mijn instellingen slecht zijn wil ik het wel nog anders proberen.
      Ik heb het deze keer manueel ingesteld. Normaal gezien kies ik voor diafragma intelling en de sluiter wordt automatisch ingesteld. Maar ik dacht misschien ligt het daaraan.

      Comment


      • #4
        Re: Vetplantje

        Niet slecht hoor Loeky...
        Hier zou je kunnen stellen dat de beperkte dof een meerwaarde biedt.
        Ik weet niet goed wat je bedoelt met meer scherpte...maar als je een grotere dof wilt kan ik enkel maar aanraden je diafragma verder dicht te knijpen en je afstand tot het onderwerp vergroten. Zeker vanop statief werken.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Vetplantje

          ik vind het toch een goeien hoor.
          Hoe stel je scherp? Met je zoeker of via live view?
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Vetplantje

            @ Brombeer : Ik had wel geen statief, maar het toestel rustte op de tuinkoffer waarop het plantje in een aarde potje zit. Deed toen als statief dienst. Ik vind het scherpte gedeelte precies nog onscherp.
            Ik zal die grote dof ook eens proberen.

            @ noekelMi : Ik stel altijd scherp via zoeker. View gebruik ik slechts om mijn foto na te kijken.

            Geloof me, het is echt niet gemakkelijk om dat plantje scherp in beeld te krijgen. Ook al heb ik soms de indruk dat het scherp in beeld is, kijk ik ook altijd naar mijn toestel die vertelt me of ik scherp gesteld heb, krijg een rond zwart bolletje te zien, en dan pas druk ik. Maar ik heb altijd de indruk dat het toestel moeite heeft om die scherpte te vinden. (soms is het om er gek van te worden met dat 'flikkeren' van het bolletje). Met andere planten of voorwerpen heeft ze geen moeite (zelfs niet met mijn mossprieten).

            Vandaar mijn vraag of die mogelijkheid bestond, dat er misschien bepaalde planten waren die moeilijk scherp te krijgen waren.
            Last edited by Loeky; 22 maart 2013, 08:25.

            Comment


            • #7
              Re: Vetplantje

              wanneer ik op iets (stilstaand) probeer scherp te stellen:
              statief
              live view (op 5 of 10x vergroting)
              manuele focus

              probeer eens
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Vetplantje

                Scherpte voldoet me ruimschoots, net vooraan. Uitsnit (compo) nog verbeteren in de toekomst, staat in deze te centraal.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Vetplantje

                  Scherpte zit goed maar zoals gezegd een te beperkte DOF voor dit onderwerp.
                  Photography is an art of observation.

                  Comment

                  Working...
                  X