Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

need advise: welke camera kies ik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • need advise: welke camera kies ik?

    hello iedereen

    aangezien we regelmatig voor ons werk festivals en indoor parties aandoen, en deze leuk moeten ogen voor het internet, zijn we op zoek naar een uiterst geschikt toestel. Waar kan ik beter deze vraag stellen dan op dit forum

    wat zijn mijn eisen:
    - perfecte foto's in heel donkere omgeving
    - resistent tegen vochtige omgevingen
    - perfect beeld in openlucht

    wij zouden voor het merk canon kiezen, is dan de G5 een goede keuzen, of kunnen we al met een goedkoper model verder?

    alvast bedankt
    tom

  • #2
    Oei oei, ik denk dat je eens bij de sint zult moeten aankloppen!

    Perfecte foto's in een donkere omgeving??? Zonder flits??? Veel succes in dat geval met eender welke camera! -> wil je met of zonder flitser werken?
    Resistent tegen vochtige omgevingen: zolang je daarmee niet bedoelt dat er af en toe een biertje over de kamera mag gekapt worden ... . Serieus: de meeste camera's kunnen wel tegen een zekere vochtigheid, maar oppassen met snel wisselen van binnen/buiten in dat geval (condensatie).
    "Perfect" beeld in open lucht. Wat is perfect? In principe zijn er heel veel camera's die dat kunnen, maar het gaat ook over de persoon achter de lens hé... .
    Canon is volgens mij een goede keus voor eerste digicam... .

    Comment


    • #3
      Als PERFECTE foto's in een HEEL DONKER OMGEVING echt zware eisen zijn dan kom je bijna niet onder een DSLR uit....die maken zeer mooie platen tot wel 1600 iso.....de G5 presteerd in het donker niet echt goed, slechte AF (wat de meeste, ook betere compact digicams, hebben), veel ruis bij hogere iso's...

      En tja, vochtigheid, daar kunnen ze geen van allen slecht tegen zenzij je een waterproof body erbij koopt voor onder water...en dat is meteen een nadeel van een DSLR, lenzen wisselen en dus oppassen voor stof!! Zeker dus geen lenzen wisselen tijdens een shoot! Daartegenover is een DSLR duurder, moeilijker in gebruik.

      buitenfoto's doen ze allemaal wel goed (natuurlijk een DSLR als de beste, maar een prosumer digicam zoals de G5 maakt buiten ook erg mooie platen)....

      Dus kortom, wat is je budget en ervaring en hoe zwaar zijn je eisen? Kijk, voor internet lo-res platen hoef je echt geen DSLR te kopen maar als je hoge eisen stelt, zoals perfecte platen in een donkere omgeving, moet je of voor een dslr gaan of een goed compromi nemen...(wat ik eigenlijk niet zo snel voor je kan verzinnen)...

      succes

      Comment


      • #4
        De eisen zijn ni mis, dit dwingt je bijna een DSLR te kopen. En dan liefst nog een hele goede maar je spreek niet over je budget dat je ter beschikking hebt om dit alle maal te doen. Ik zie als minimum buget voor een DSLR toch nog steeds een 2850 Euro.
        Dan heb je een Canon EOS 10D, wat geheugenkaartjes, en één goede lens voldoende lichtsterk uiteraard want dit is een must voor de donkere omgevingen een behoorlijke autofocus te behouden. Ik dacht aan de 24-70 F2,8 L USM als basis om te starten.

        Misschien zou je kunnnen overwegen om een DSLR tweedehands te kopen als je budget ontoereikend is voor nieuw materiaal.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          300D of D70, in de lagere prijsklasses, doen het ook echt wel prima, hoef je imho echt geen 10D voor te kopen. Je bent dan ongeveer 1500 euro kwijt all-in

          Comment


          • #6
            Aangezien je hoge resolutie niet echt als een vereistje ziet, kijk je misschien best eens uit naar een tweedehands DSLR body. Zet daar een 50mm f/1.2 of 1.4 (ook tweedehands) op en je hebt hetgeen wat je nodig hebt, voor niet teveel geld.

            groetjes,

            Koen

            Comment

            Working...
            X