Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gambia - Schoolmeisjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gambia - Schoolmeisjes

    Hoi,
    Bij een excursie in een Afrikaans land hoort al heel snel een bezoek aan een schooltje.
    Wij kwamen aan op een moment dat alle kinderen buiten de school waren. Voordat ze naar binnen gingen was dit duo bereid, om even voor mij te poseren.

    Gambiaanse schoolmeisjes.


    Ik zat eigenlijk al een week of 2 met deze foto in mijn maag. En wel om de volgende reden:
    Vind ik deze mooi foto, omdat er voor mij een vakantieherinnering bij zit ? Of is het echt zo'n aandoenlijk plaatje.
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Gambia - Schoolmeisjes

    Daar hoeft voor mij geen vakantieherinnering bij hoor.
    Mooie plaat, die gezichtjes vertellen elk hun eigen verhaal.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Gambia - Schoolmeisjes

      Wat ik een beetje jammer vind aan deze overigens mooie foto is, dat als ze toch poseren er niet meer keuze in achtergrond was.
      Misschien wou je wel voor de helft die golfplaat en de andere helft muur...maar voor mij beetje jammer.
      Heb nog een stuk zuidelijker schooltjes bij de vleet gezien en...kon er enkel maar nederig bij worden...
      Veel te kortstondig...heb je dan dat gevoel: waar maak ik mij in godsnaam druk over.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Gambia - Schoolmeisjes

        Ken niks van portretfotografie, maar ik vind de kleuren en de scherpte hier heel mooi.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Gambia - Schoolmeisjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Vind ik deze mooi foto, omdat er voor mij een vakantieherinnering bij zit ? Of is het echt zo'n aandoenlijk plaatje.
          Het één kan niet zonder het ander. Is het de moeite om er over na te denken ?
          Als je hem aandoenlijk vindt, is dat wat jij er in ziet, ook al is en blijft het een vakantiefoto.
          Het is ook geen "echt" vakantiekiekje.

          Waar Brombeer er over valt dat de achtergrond tegenzit, vind ik hem juist goed.
          Ze raken elkaar, staan tegen elkaar, maar de achtergrond maakt er een tweeluikje van,
          en dat is het ook voor een stuk, een foto met twee meisjes, en twee verhalen,
          duidelijk poserend, maar niet gewend van te poseren,
          en niet beseffend hoe mooi hun verhaal is, hun uitstraling, hun eerlijke blik...

          Comment


          • #6
            Re: Gambia - Schoolmeisjes

            mooi scherp
            mooie compo.
            Ook ik had eerst mijn twijfels over de achtergrond. Maar bij het meerdere malen bekijken, beviel die me meer en meer; zoals Vedeka schreef: een mooi tweeluikje.
            Ondertussen heb ik ook al gezien waarom ik daarover mijn twijfels had: door die niet-horizontale dwarsbalk...

            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Gambia - Schoolmeisjes

              Allen bedankt voor de leuke reacties en meningen.
              Moet misschien nog wel even melden dat "poseren" een erg groot woord in deze was. De kinderen stonden op het punt om naar binnen te gaan, en door even oogcontact, en een klik/klik-vingerbeweging te maken, kreeg ik voor elkaar dat ze geheel spontaan zo gingen staan. Alles duurde 10 seconden, denk ik.
              Deze kinderen vinden een beetje aandacht van toeristen schitterend. En als je dan het resultaat op het schermpje laat zien, vinden ze dat helemaal geweldig.
              De achtergrond vond ik zelf wel passend, want dat is nl. het schooltje. Dus nu zullen jullie ook begrijpen dat het voor mij een vanzelfsprekende achtergrond is. En waterpas en winkelhaak worden niet altijd gebruikt.
              En je komt inderdaad een stuk "rijker" terug van zo'n vakantie.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Gambia - Schoolmeisjes

                Vind het geheel van commentaren schitterend die hier gegeven worden.
                Een verhaal op zich in feite...
                Elke commentaar is hier voor mii zeer waardevol...
                Twee aparte meisjes...twee verschillende achtergronden.
                Mooie passende kleuren...
                Sprekende kopjes... heus geen vakantieherinnering..
                Storende achtergrond... waar maak ik me druk over...
                Goede foto... spreekt ze aan... valt ze op... boeit ze...zit er een 'ziel' in ... Ja, ja, ja...
                Geslaagd dus en zeker waard om te plaatsen.
                Gil

                Comment


                • #9
                  Re: Gambia - Schoolmeisjes

                  Pracht foto...
                  Zeker veel meer dan zomaar een vakantiekiekje, zoals al gezegd een foto die spreekt.
                  Zeker ook SC waardig.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gambia - Schoolmeisjes

                    Heel mooi in beeld gebracht,pracht foto ,grts,jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gambia - Schoolmeisjes

                      deze soort fotos doen het altijd, een snotneus, een vliegje, hier wordt men nederig van, en terecht
                      of het goede fotografie is, dat is een andere zaak, zet uw blanke nichtjes, mooi opgetut voor dezelfde achtergrond en je hebt waarschijnlijk een weggooier
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gambia - Schoolmeisjes

                        Dank voor de nagekomen reacties.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gambia - Schoolmeisjes

                          Een foto met een eigen verhaal.
                          Mooi scherp en prima kleuren De BG kon beter maar dat heb je natuurlijk niet altijd voor het kiezen.
                          Photography is an art of observation.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gambia - Schoolmeisjes

                            Leuke foto, Johan. Ik zie het zo voor me.
                            Groetjes, Yolanda

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gambia - Schoolmeisjes

                              Mooi beeld!
                              Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                              Comment

                              Working...
                              X