Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret omzetten naar jpg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portret omzetten naar jpg

    Moderator Note: Beste,

    Ik heb uw foto achter een linkje geplaatst.
    Dit doordat hij de max toegelaten afmetingen ( 900 pixels langste zijde ) overschreed.
    2.4. Maximale afmeting van een foto: 900x900 pixels

    Zodra u de afmetingen hebt aangepast, mag u de foto terug zichtbaar maken.

    Indien u nog verdere vragen heeft, mag u mij gerust contacteren.



    Ik heb deze foto al eerder gepost andere bewerking gedaan, en nu lijkt het omzetten naar jpg ook gelukt te zijn, en andere parkeerplaats voor mijn foto.
    Ik hoop dat het nu beter is .

    [CENTER] size in fotoshop : 880*584
    Indien deze witbalans niet goed is zou ik graag weten hoe ik dat kan aanpassen.

    ik heb er nog eentje gedaan met pipet op ogen, die waren echter ook niet helemaal wit,
    deze heb ik bewerkt. geeft volgens mij een niet zo natuurlijke kleur.
    Ik denk dat de eerste beter is.
    Last edited by FotoBen; 24 maart 2013, 12:19.
    Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



    Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

  • #2
    Re: portret omzetten naar jpg

    Normaal is dit een "dubbelpost" en hoort hij bij de vorige twee...
    Aan de ogen te zien lijkt mij de WB niet erg correct tenzij je deze ogen bewerkt hebt.
    Fotobewerking is leuk en hoort er nu eenmaal bij om van een "goede" foto een betere te maken. Hier is toch nog wat werk aan

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: portret omzetten naar jpg

      ]Wat ik ook probeer ik krijg de huid tonen niet goed. zou graag hulp hebben hoe ik dat goed krijg nog een probeersel:


      ]Wat ik ook probeer ik krijg de huid tonen niet goed. zou graag hulp hebben hoe ik dat goed krijg nog een probeersel:



      mijn allerlaatste poging :



      Ik hoop dat het nu ok is ?
      Last edited by FotoBen; 24 maart 2013, 12:19.
      Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



      Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: portret omzetten naar jpg

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoBen Bekijk bericht
        ... Wat ik ook probeer ik krijg de huid tonen niet goed. zou graag hulp hebben hoe ik dat goed krijg nog een probeersel:
        Probeer het eens opniew. Maar dan zonder make-up.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: portret omzetten naar jpg

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Probeer het eens opniew. Maar dan zonder make-up.
          Bedoel je de foto opnieuw maken ?
          Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



          Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: portret omzetten naar jpg

            Oorspronkelijk geplaatst door FotoBen Bekijk bericht
            Bedoel je de foto opnieuw maken ?
            Ja, dat is precies wat ik bedoel.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: portret omzetten naar jpg

              Ben het eens met PW,grts,jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

              Comment


              • #8
                Re: portret omzetten naar jpg

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Ja, dat is precies wat ik bedoel.
                Is er dan geen mogelijkheid om de huidtonen van deze foto in fs goed te krijgen?
                Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



                Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: portret omzetten naar jpg

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoBen Bekijk bericht
                  Is er dan geen mogelijkheid om de huidtonen van deze foto in fs goed te krijgen?
                  Misschien wel hoor. kijk eens bij de helpfuncties van jouw fs.
                  Van eigen onderzoek leer je het best.

                  Maar ook niet te lang bij één foto blijven hangen.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: portret omzetten naar jpg

                    Ben...bij de cracks in showcase gebruikt men regelmatig de term "MUA"...staat voor make up artist.
                    En inderdaad...ik denk dat het woordje "artist" daar in niet slecht gekozen is.
                    Ik wil niet gezegd hebben dat de dame in jouw foto slecht geschminkt is, helemaal niet...Maar ik denk wel dat naargelang het vooropgestelde licht deze minder of meer onderdrukt wordt of naar voor kan komen. Ik denk dat een "MUA" de make up min of meer subtieler of zwaarder gaan aanbrengen naargelang het beeld dat de fotograaf wil. Als je daar boven op je WB niet goed krijgt kom je aan beelden die niet zo geslaagd zijn. Ik zou je aanraden Plaatwerker zijn raad te volgen en volledig te herbeginnen. Deze dame verdient dat zeker
                    Maar...ik kan vermoeden dat mijn schrijfstijl nogal directief kan overkomen (beroepsmisvorming - alhoewel helemaal zo niet bedoeld...) dus...aan jou de keuze.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: portret omzetten naar jpg

                      En als je bij je eerste opname nu eens een grijskaart gebruikte voor de witbalans
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: portret omzetten naar jpg

                        Ik zal bij een nieuw portret zeker een grijskaart gaan gebruiken.
                        Persoonlijk vindt ik die laatste toch redelijk goed alleen de make-up is idd nogal opvallend.
                        een MUA vinden is ook niet zo makkelijk. ik ben al tevreden dat ik een Chinese vrijwilligster gevonden heb om te poseren

                        En ik ben ook tevreden dat ik nu een fatsoenlijke foto hier kan plaatsen.De omzetting naar jpg gaat dus nu wel goed. (hoop ik)

                        Btw die grijskaart stel je dan de witbalans in op je camera? of gebruik je die bij het omzetten van raw? ( pipetje)?
                        Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



                        Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: portret omzetten naar jpg

                          Je kan het in de camera doen, meestal doe ik dit ook zo, of achteraf via fotoshop. Je hebt dan altijd 1 referentiepunt.
                          Kijk eens op modelzone. De laatste met wat minder koude tinten.
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: portret omzetten naar jpg

                            Ben,
                            Er zullen er waarschijnlijk wel zijn die totaal niet akkoord zijn...maar heb tot op heden nog geen grijskaart gebruikt. Als je in RAW werkt kun je dit wel bij benadering goed krijgen met software.
                            Anderzijds...krijg/kreeg ik soms wel eens de opmerking over zweem. (Gelukkig nog niet op mijn laatste serie )
                            En soms lukt het ook wel eens dat als je een foto bewerkt van een tijd terug je niet goed meer herinnert wat nu de exacte kleuren waren...kijk maar naar dit topic waar je zelf mag kiezen. Maar volgens mij kiest de fotograaf bij het "digitaal" ontwikkelen. Enne...ook in showcase zie ik soms foto's passeren die naar mijn smaak te scherp of onnatuurlijk van kleur zijn...soms...kan dat. Maar ook hier komen we op het domein van smaak en daar valt nu eenmaal niet over te twisten.

                            Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: portret omzetten naar jpg


                              Ik kan het niet laten daarom een nieuwe foto gemaakt mét grijskaart ben benieuwd of het nu wel oké is.
                              Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



                              Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X