Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e foto - onze hond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1e foto - onze hond

    vorig weekend heb ik me een Nikon D3200 aangeschaft en ik ben nog veel aan het oefenen.
    Bij deze toch een foto die voor mijn normen al goed is gelukt.

    Bij deze wil ik hem ook aan jullie tonen. De foto is zoals hij is getrokken. Ik heb nog geen bewerkprogramma's.
    Graag opbouwende kritiek


  • #2
    Re: 1e foto - onze hond

    Een Shiba Inu verdient het om zijn oogjes een beetje op te lichten!
    Jong nog?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: 1e foto - onze hond

      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
      Een Shiba Inu verdient het om zijn oogjes een beetje op te lichten!
      Jong nog?
      Fijn dat je het ras kent . Inderdaad nog jong 1jaar 6maand ongeveer.

      ik zal naarmate van tijd de ogen proberen op te lichten. Maar de programma's om foto's te bewerken ga ik even aan me voorbij laten gaan.
      Ik leg me vooral toe op het oefenen van sluitertijd / diafragma en wat spelen met die standen.

      Eventueel tips voor dichter inzoomen of ander diafragma, ...

      Comment


      • #4
        Re: 1e foto - onze hond

        Ik heb er ook eentje, 1 jaar oud (zie hier)
        Zalig ras , maar koppig hé.

        Beetje te centraal geplaatst maar verder wel heel goed vind ik.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: 1e foto - onze hond

          mmm... hier is compo en scherpte is hier ook niet optimaal.

          compo centraal gelegen, pootjes eraf, hoofd wordt door muurtje middendoor gesneden. (er komt heel wat bijkijken niet ?) Maar aangezien het jou hondje is. Krijg je ruimschoots de kans het opnieuw te proberen.

          Comment


          • #6
            Re: 1e foto - onze hond

            Een knap hondje! Daar ga je nog een heleboel mooie foto's van schieten

            Voor nu wil ik je vooral als tip geven om ook op de achtergrond te letten. Als die rustig is, komt dat koppie nog mooier naar voren.
            Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

            Comment


            • #7
              Re: 1e foto - onze hond

              Het begin is moeilijk hé, maar je krijgt hier hele goeie tips waardoor je snel zult verbeteren (en dan worden ze wat strenger in hun commentaren en moet je nog verbeteren enz.. ) Maar dat is het leuke hé.
              Dus voor nu mijn bescheiden tip:
              Uw diafragma lukt al goed. Het hondje komt los van de achtergrond door de beperkte DoF. Maar zelfs dan moet je met de achtergrond rekening houden en je compositie bepalen. Het hondje dus niet centraal plaatsen, maar ongeveer in een derde en de pootjes erbij. Soms past het wel eens om net niet die regeltjes te volgen om een beter beeld te krijgen. Bij voorbeeld om extra hoogte te accentueren bij een berg kun je 4/5 of 5/6 nemen of zo, maar voor hier past de 1/3 regel. Ik heb hier een voorbeeldje geplaatst van uw hondje hoe het iets beter zou zijn van compo. Laat maar weten als ik het weg moet doen...
              Last edited by YoeriV; 19 maart 2013, 06:25.

              Comment


              • #8
                Re: 1e foto - onze hond

                YoeriV:
                Het moet zeker niet weg hoor. Ik zie het verschil duidelijk, in toekomst letten op positie van het onderwerp en de achtergrond.

                LoekY:
                Er komt inderdaad heel wat bijkijken. Ik zal in het vervolg op de zaken proberen te letten die je had aangehaald. Maar is niet echt simpel in het begin daarom dat ik hier heel wat kan komen bijleren.

                Marie-Anne:
                Heel koppig ras maar met goede opvoeding valt het goed al bij al goed mee. Onze honden trekken wel goed op elkaar!
                Kan je me ook een PM sturen hoe je de ogen moet oplichten. Ik had gezien dat die uitleg niet in je thread staat dus denk dat je een PM hebt gekregen.

                Thx voor de comments

                Comment


                • #9
                  Re: 1e foto - onze hond

                  Hoi Efje,
                  Heb je een PM gestuurd met de uiterst voortreffelijke uitleg destijds van NoenkelMi.
                  Beste groeten!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1e foto - onze hond

                    Oorspronkelijk geplaatst door Efje Bekijk bericht
                    ...........

                    Eventueel tips voor dichter inzoomen of ander diafragma, ...
                    wat is nu je exif...?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1e foto - onze hond

                      De foto kan wat levendigheid gebruiken, de kleuren ogen wat flets. De ogen kan je inderdaad wat oplichten. De horizon staat scheef.
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1e foto - onze hond

                        ik zou zo zeggen:
                        blijven schieten,
                        en vooral letten op je achtergrond
                        scherp stellen op de oogjes

                        en dan ben je al een tijdje zoet.
                        Ik zou toch maar al beginnen uitkijken naar een fotobewerkingsprogrammaatje
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1e foto - onze hond

                          Heb je Picasa? Daar kan je ook de basisbewerkingen mee doen. Ik werk daar ook nog mee . Heb ook recent een D3200 gekocht. Leuk speelgoed als instap.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1e foto - onze hond

                            Ik ben zelf ook nog maar een beginner, maar omdat het een Shiba Inu is kon ik het niet laten om toch even te reageren mooie hond heb je daar! Ik zelf heb ook een Shiba Inu van 6 maand.

                            Mijn advies is om de kleuren zeker nog wat op te lichten en ik denk dat gezien je positie tov de hond een verticaal kader mss beter was geweest.
                            Een Shiba heeft pekzwarte ogen van nature, maar met juiste lichtinval schitteren ze soms echt goed.
                            https://www.thomasvandeputte.be

                            Comment

                            Working...
                            X