Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windmolens Arendonk I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windmolens Arendonk I



    Voor de liefhebbers : F16 - 1/2sec - ISO 200 - 98mm - met polarisatiefilter
    De windmolens staan ongeveer 3 Km uit elkaar, langs de E34.

  • #2
    Re: Windmolens Arendonk I

    Beweging van de wieken is knap weergegeven maar het geheel mocht van mij iets pittiger en lichter misschien .
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

    Comment


    • #3
      Re: Windmolens Arendonk I

      Sluit me aan bij Lucske wat pittigheid betreft. De compo is wel interessant, mooi in een cirkelvorm
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Windmolens Arendonk I

        Deze foto is nagenoeg bewust zo gemaakt, en draaide eigenlijk zelfs beter uit, dan ik durfde hopen.
        Rustige achtergrond, zwak tegenlicht, wieken die "west" gericht staan,
        bewust om, de wieken er zo goed als volledig op te hebben, om de lampen er op te hebben,
        die als ik de achtergrond ga oplichten, er niet meer goed uitkomen.
        Pit gaat hier voor mij ten koste van het grafische, en de bijkomende elementen van het beeld.
        De foto is dus bewust gemaakt in de situatie die was, zoals ze hier is weergegeven.
        Vooravond, zon achter de wolken, links buiten beeld.
        Ik heb enkele weken op deze omstandigheden, met droog, zwaar bewolkt weer, in de vooravond, gewacht,
        omdat alles wat er meer in zou zitten, voor mij enkel zou afleiden.

        Comment


        • #5
          Re: Windmolens Arendonk I

          Precies stuts die het hemelgewelf ondersteunen...

          Comment


          • #6
            Re: Windmolens Arendonk I

            heel goed.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Windmolens Arendonk I

              Twijfels toch over het licht. Jammer ook dat er bij de linkse paal geen wieken te zien zijn, ik vraag me af of een ander standpunt (zonder die ene paal) misschien beter geweest zou zijn. En die bomen ... al begrijp ik natuurlijk wel dat je die niet kon vermijden.

              Comment


              • #8
                Re: Windmolens Arendonk I

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                Twijfels toch over het licht. Jammer ook dat er bij de linkse paal geen wieken te zien zijn, ik vraag me af of een ander standpunt (zonder die ene paal) misschien beter geweest zou zijn. En die bomen ... al begrijp ik natuurlijk wel dat je die niet kon vermijden.
                Die éne paal moest er van mij bij. Er staan nu eenmaal zeven palen.
                Volledig erop krijgen kan niet, in deze compositie, of je de foto nu horizontaal of vertikaal maakt. De wieken gaan altijd buiten het beeld, wat dan weer de volgende opmerking zou zijn. Er is bewust ingezoomd, omdat de laatste anders wel heel ver weg staat. Die foto heb ik natuurlijk ook.

                Aan allen die gekeken hebben en gereageerd, bedankt.
                Aan allen die gekeken hebben en niet gereageerd, ook bedankt.
                Last edited by vedeka; 24 maart 2013, 13:34. Reden: Bedankt voor de reacties en het niet reageren.

                Comment

                Working...
                X