Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hekserij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hekserij



    Dit beeld staat op de plaats waar tijdens de middeleeuwen de heksen werden verbrand



    belichting: 1/1000 sec
    opening: f3,3
    focus lens: 5,3 mm (30mm)
    ISO 80







    ik heb het in 3 fasen geplaatst anders kan men het moeilijk zien


    Dit is nr 2





    belichting: 1/400 sec
    opening: f4,3
    focus lens: 13,9 mm (78mm)
    ISO 80







    en dit is nummer 3



    belichting: 1/500
    opening: f4,6
    focus lens: 17,2 mm (97mm)
    ISO 80








    Bedankt voor het kijken en de comment


    Groetjes flecha
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

  • #2
    Re: hekserij

    Ik ga voor foto nr 2 omdat ze dichterbij is en er is nog een open gat tussen de takken. Dat vind ik er zo fijn aan. Ik zou het beeldfiguur wat oplichten. Zeer mooi en goed gezien.

    Comment


    • #3
      Re: hekserij

      Hoe wordt dat gedaan dat oplichten zonder dan een overbelicht totaalbeeld te krijgen?
      Vrees niet dat je
      te traag vordert:
      vrees alleen de stilstand.

      Comment


      • #4
        Re: hekserij

        Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
        Hoe wordt dat gedaan dat oplichten zonder dan een overbelicht totaalbeeld te krijgen?
        Daarvoor moet je een programma hebben waarin je haarfijne selecties kunt maken van objecten in een foto. Het geselecteerde deel kan je dan bewerken, zonder invloed van die bewerkingen op de rest van het beeld.
        In Photoshop kan dat, bijvoorbeeld.
        Last edited by Jos Vanhengel; 18 maart 2013, 01:30.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: hekserij

          Dank u voor de tip maar dat is niet haalbaar voor mij ten gevolge een medische ingreep kan ik me niet meer concentreren en ben ik afhankelijk van derden die dit voor me willen doen. Het enige dat ik kan doen is puur natuur werken zonder nanewerking. Want deze foto gelijk ik ze hier plaats komen zo uit het doosje (toestel) zonder iets. Groetjes flecha
          Vrees niet dat je
          te traag vordert:
          vrees alleen de stilstand.

          Comment


          • #6
            Re: hekserij

            Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
            Dank u voor de tip maar dat is niet haalbaar voor mij ten gevolge een medische ingreep kan ik me niet meer concentreren en ben ik afhankelijk van derden die dit voor me willen doen. Het enige dat ik kan doen is puur natuur werken zonder nanewerking. ...
            Erg jammer, want het is fantastisch speelgoed:



            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: hekserij

              Dank u om het verschil te laten zien. Op foto 2 vind ik persoonlijk dat het voldoende helder is, want je moet er ook rekening mee houden dat natuurlijke schijnwerper (zon lang afwezig) toch goed zijn best heeft gedaan. En ook al is die rond daarom kan hij nog niet rondomrond een voorwerp schijnen. Het geen er wel had kunnen gebeuren was de rug zijde mischien alleen maar iets lichter maken volgens mijn bescheiden mening dan. Groetjes flecha.
              Vrees niet dat je
              te traag vordert:
              vrees alleen de stilstand.

              Comment


              • #8
                Re: hekserij

                En ik die dacht dat heksen altijd lelijke oude creaturen waren met grote wratten en een punthoed

                Inderdaad jammer dat je niet kunt nabewerken
                Vind je derde de beste maar had de "heks" ietsje meer links geplaatst. Dat kan best zonder bewerken bij het nemen van de foto.

                Mooi geshopt van Jos.

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: hekserij

                  Dit beeld is waarschijnlijk zo mooi ge maakt om het tegendeel te bewijzen. Schoon en lelijk staan pal tegenover elkaar maar dan zonder zpiegel er tussen. En ook het is dankzij het een men ook het andere kan zien.
                  Vrees niet dat je
                  te traag vordert:
                  vrees alleen de stilstand.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hekserij

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Daarvoor moet je een programma hebben waarin je haarfijne selecties kunt maken van objecten in een foto. Het geselecteerde deel kan je dan bewerken, zonder invloed van die bewerkingen op de rest van het beeld.
                    In Photoshop kan dat, bijvoorbeeld.
                    Bedoel je dan het fameuze "doordrukken en tegenhouden" (Dodge and burn) ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: hekserij

                      Ik heb al van deze termen gehoord maar wat is dit juist en hoe gaat zo iets. Ik zelf kan er niet mee werken maar andere mensen wel en diegene die het niet kennen kunnen er dan iets van opsteken. Dank u flecha
                      Vrees niet dat je
                      te traag vordert:
                      vrees alleen de stilstand.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hekserij

                        Voor het tegenhouden en doordrukken (dodge en burn) heb je niet zo'n fijne selectie nodig als Jos aangaf. Dat is één optie om te verdonkeren/verlichten.
                        Dodge/tegenhouden is lichter maken, en burn/doordrukken is donkerder maken. Je kunt in je programma (zoals Photoshop) kiezen om een van beiden toe te passen op de hooglichten, middentonen of schaduwen, met een penseeltje, waarvan je zelf de doorlatendheid kiest.
                        Dus als je ervoor kiest om schaduwen door te drukken, en daarna de hooglichten tegen te houden, heb je het contrast verhoogd.
                        Je kunt ook kiezen om schaduwen op te lichten/tegen te houden, door ze te dodgen. Maar dan verlaag je dus het contrast.

                        Edit: De foto. Ik vind de tweede de mooiste, en die is voor mij ook licht genoeg. Ik vind het wel spijtig dat hier die lange stengel van het standbeeld niet opstaat, naast de stammen van de bomen. Misschien proberen om dichter onder de stengel te kruipen, zodat je de bomen ook nog kunt meenemen ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: hekserij

                          Ja dat van die paal of stengel dat je daar zegt dat zal ik de volgende keer eens moeten uitproberen want om het hele beeld er op te krijgen zal ik er een heel eind van af moeten gaan staan want het is redelijk hoog en als ik alles in beeld zou zetten dan ga je het haast niet kunnen zien wat het is, toch niet duidelijk want dan wordt het te klein om de details nog goed te kunnen waar nemen. Het is daarom ook dat ik hier drie maal ingezoomd heb om juist te laten zien wat het juist voorstelt.
                          Vrees niet dat je
                          te traag vordert:
                          vrees alleen de stilstand.

                          Comment

                          Working...
                          X