Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

decay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • decay

    Dit kwam ik tegen op 1 van mijn wandelingen...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

  • #2
    Re: decay

    Leuke locatie, zo te zien, maar de foto zelf vind ik niet zo geslaagd qua standpunt.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: decay

      een foto die net wat langer de aandacht vasthoud door het grote witte vlak. Mooie kleuren van mosgroen, zacht-blauw overgaand in warm-wit. Lampen mooi uitgelijnd aan het plafond.
      Mooi.
      Wel knappe locaties waar jij zo gaat wandelen. Ben daar nooit op mijn gemak. Hopelijk ga je niet alleen wandelen.
      Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

      Comment


      • #4
        Re: decay

        Ik was deze eventjes uit het oog verloren...

        Merci van de commentaar kwa standpunt heb ik geprobeerd om hem zo recht mogelijk vooruit te trekken...
        Om de 2 rijen van de lampen mee te hebben en ook een stuk van de vloer mee te hebben.

        @BPVST
        Ik ga nooit alleen op wandel en ik hou ervan om net deze dingen vast te leggen...
        Als je de locatie kent dan weet je dat er zeer veel mensen zijn die gewoon voorbij dit gaan lopen omdat het niet "spectaculair" genoeg is!
        Maar dit is pure decay en dat maakt de foto zo heerlijk...
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: decay

          Ik vind deze niet zo geslaagd, hoeveel decay er ook op staat! Op dit beeld mis ik zeker heel wat scherpte en je had hem zeker recht mogen zetten.
          Het is naar mijn gevoel een "platte" foto die karakter mist.

          Comment


          • #6
            Re: decay

            Ik vind hem goed, ook kwa standpunt maar had wel een paar dingen extra gedaan.
            Recht zetten en de vertekening weg gewerkt. Links had ik afgesneden tot juist voorbij het venstertablet. Dat gedeelde brengt voor mij niets bij.
            Ook goed dat je geen overdreven HDR gebruikt hebt.
            I put the sexy in dyslexia

            Comment


            • #7
              Re: decay

              Slechte foto, rommelig en niets zeggend
              Groetjes Rudy
              Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

              Comment


              • #8
                Re: decay

                OK shot. Kan je wel serieus opkrikken met pp. Maak er aub geen hdr van.

                Veel succes,
                F.

                Comment


                • #9
                  Re: decay

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                  OK shot. Kan je wel serieus opkrikken met pp. Maak er aub geen hdr van.

                  Veel succes,
                  F.
                  het is geen hdr...

                  wss ben ik bij deze toens ook vergeten verscherpen bij het verkleinen...
                  þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                  Freelance bedrijfsfotograaf
                  klikerdeklik hier voor mijn website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: decay

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
                    Slechte foto, rommelig en niets zeggend
                    Helemaal niet.

                    Het is een typisch beeld dat enkel in België en zijn omliggende naties kan gemaakt worden.
                    Ik vind hem heel goed, een beetje een omgekeerd kader eigenlijk, met het wit in het midden,
                    met daarrond een spel van licht en schaduwen, met in het verval nog veel achter gelaten waarde.

                    Deze foto is niet af, da's alles wat er mis mee is.
                    Er is nog heel wat te doen met licht en schaduwen, en correcties naar perspectief en verscherping,
                    ik zou persoonlijk niet croppen, zoals Bert voorstelt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: decay

                      Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                      Helemaal niet.

                      Deze foto is niet af, da's alles wat er mis mee is.
                      Er is nog heel wat te doen met licht en schaduwen, en correcties naar perspectief en verscherping,
                      ik zou persoonlijk niet croppen, zoals Bert voorstelt.
                      Iemand die in zijn SIG IJslandse teksten gebruikt verdient een antwoord vind ik.
                      Deze foto heeft alles om beter te worden mits bewerking, toch mis ik een soort tegenstrijdigheid : het projectiescherm heeft niet dezelfde soort decay als de rest alom.
                      Hier zou ik zeker niet nalaten om een HDR proberen toe te passen, wat verscherping en wat perspectiefcorrectie valt ook te overwegen, samen met wat meer saturatie en contrast.

                      Zeker niet weggooien, zelfs knippen is een mogelijk goed idee.

                      Kvedja

                      PaulM

                      Comment


                      • #12
                        Re: decay

                        Ik vind het basis idee zeker niet slecht: het lege witte vlak centraal met daarrond wat "decay", alleen kon de uitvoering wat beter denk ik. Misschien een krop overwegen zodat enkel de achterste muur overblijft?

                        Comment

                        Working...
                        X