Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom geeft verschillen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom geeft verschillen.

    Hallo,

    Weet iemand hoe het komt dat ik in Lightroom4 onder "bibliotheek", een andere foto krijg dan onder het deel "ontwikkelen"
    Vind dat de achtergrond van mijn foto bij het vak "ontwikkelen" goed is, maar wanneer ik de foto open doe in het vak "bibliotheek" deze plekken bevat die je bij ontwikkelen niet ziet.

    Groeten
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Lightroom geeft verschillen.

    Kan er misschien iets verkeerds zijn geslopen in je connectie tussen je originele opnames en de bewerkingen in LR ???
    Bij mij, en denkelijk bij alle andere lezers, verloopt alles gesmeerd, sorry.
    Persoonlijk zou ik LR terug installeren en kijken of dit iets geeft .....
    Maar ja, wie ben ik ?
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom geeft verschillen.

      Ik heb het gisteren proberen te reproduceren, maar 't is me niet gelukt. Het beeld in Library is hetzelfde als dat in Develop; ook het histogram is identiek (al zie je, in de Library, de clipping driehoekjes bovenaan links en rechts niet). Ik heb van beide beelden een screenshot gemaakt (omdat het blijkbaar niet mogelijk is om twee vensters open te hebben) en die dan in Photoshop vergeleken. Ook daar kan ik echt geen verschil vinden.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom geeft verschillen.

        Volgens mij staan je voorvertoningen op een lage kwaliteit ingesteld, waardoor er vlekken ontstaan. Ik vermoed dat dit bij jou 'minimaal' of 'ingesloten en secundair' is. Dit zijn voorvertoningen van zeer lage kwaliteit, gebruik beter 'standaard' of '1:1'. In de ontwikkel module verdwijnt dit probleem inderdaad, omdat hier wel je originele foto wordt ingeladen.

        Indien ik het juist heb, kan je op deze manier alle voorvertoningen aanpassen;
        Kies bij catalogus -> alle foto's.
        Selecteer al je foto's.
        Kies in het menu bovenaan voor bibliotheek -> voorvertoningen -> voorvertoningen op standaardgrootte renderen.
        Al je voorvertoningen worden nu naar standaardgrootte omgezet. Hoe groot deze standaardgrootte is, stel je in onder catalogusinstellingen -> bestandsafhandeling.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom geeft verschillen.

          ok, ik weet dat dit een oud topic is, maar precies toch een actueel probleem...ik heb het namelijk ook :-) Ook als ik bovenstaande tips toepas, blijft het beeld in de bibliotheek zwakker en minder gecontrasteerd dan in de ontwikkelmodule.... heeft er nog iemand tips?

          Comment

          Working...
          X