Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is hier te doen? vervolg!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is hier te doen? vervolg!

    .










    .
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

  • #2
    Re: wat is hier te doen? vervolg!

    Ik vind de foto te snel gemaakt. Alles staat stil.
    Compo is wel goed, maar telkens glipt mijn oog langs die voorste onscherpe renner,
    naar die scherper ogende witte Alfa op de achtergrond.

    Comment


    • #3
      Re: wat is hier te doen? vervolg!

      Je hebt bij dit soort foto's de keuze uit twee opties. Ofwel ga je voor beweging in de actie, ofwel voor haar scherpe foto's.

      Voor het eerste, de sluitertijd iets trager nemen, voor de twee, sneller.

      Beide foto's worden gemaakt, en beide zijn aanvaardbaar. Hier zit je echter een beetje tussen beide in waardoor de mensen die van panning houden niet blij zijn, en de mensen die van scherpte houden, ook niet blij zijn.

      Persoonlijk hou ik van beide, ook bij autosport. Zodoende heb ik meestal een reeks foto's die beide laten zien in mijn collectie. Panning, waar het onderwerp toch nog scherp is, is natuurlijk heel mooi. Maar soms kan een statische foto, ook wel mooi zijn. Het is een persoonlijke keuze, maar je moet die wel nemen natuurlijk.

      Ik denk een sluitertijd van 1/400s of meer (scherpe foto) of een sluitertijd van 1/125 of trager (panning) hier beter was geweest.

      Snelle sluitertijd is natuurlijk wel gemakkelijker en hier kies ik soms wel voor als het onderwerp moeilijk te pannen valt, wat je meestal wel hebt met een groep wielrenners.


      De kleuren zitten voor mij wel goed. En sommigen zullen misschien klagen dat het een beetje te donker is, maar ik vermoed dat deze foto ook wel zal zijn genomen met een overtrokken lucht. Dus, tja, het is dan je persoonlijke keuze om de schaduwen op te lichten of niet.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: wat is hier te doen? vervolg!

        Met respect voor de voorgaande opmerkingen durf ik dit toch wel knap te vinden(of zouden het die gespierde benen zijn)
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: wat is hier te doen? vervolg!

          Een goeie poging tot panning, maarde s 1/250 is denk ik wat te hoog
          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: wat is hier te doen? vervolg!

            Ja ze zijn niet makkelijk Wilfried.
            Er zijn inderdaad wat verbeterpuntjes maar toch denk ik dat je het er goed afgebracht hebt
            En dan moet je weten dat coureurs helemaal mijn ding niet zijn hé

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: wat is hier te doen? vervolg!

              met deze foto's, wielrennen, is hier geen prijs te halen is, dat weet ik, er zijn weinig liefhebbers
              mi zit hier de scherpte op de juiste plaats
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: wat is hier te doen? vervolg!

                Scherpte zit hier volgens mij heel goed. Ook al is er geen beweging in de foto zelf, dan toch merk je de beweging door het schuinhangen van de renners.
                Begrijp niet dat er hier door sommigen van panning gesproken wordt, de renners staan nét op punt de bocht in te gaan, hoe zou je dan van panning kunnen spreken.
                Voor panning had TS de renners moeten meevolgen en een paar seconden later moeten hebben afgedrukt, een panning als renners naar je toe aan het rijden zijn..... .
                Deze foto heeft alles voor mij, mooie kleuren, scherpte, compo, zelfs die paar toeschouwers die één en al oog zijn voor de renners...... prima .
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: wat is hier te doen? vervolg!

                  De eerste renner nog iets scherper en het was een heel knappe sportfoto.
                  mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat is hier te doen? vervolg!

                    Het meeste is hier al geschreven Wilfried.
                    Toch vindt ik het een knappe foto. Mooi van kleuren.
                    Mvg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat is hier te doen? vervolg!

                      Ik volg ivm de scherpte van de eerste renner, maar het is toch knap gedaan hoor, ik doe het je niet na.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat is hier te doen? vervolg!

                        Ik lees hier over panning, was dit wel de bedoeling ? Ik lees hier over pikfijne scherpte, was dit wel de bedoeling ? Ik zie hier een foto van een gebeuren, een reportage, en die is oké kwa bevroren actie (eerste mist net een betere scherpte) en zeker kwa inhoud. Heel goed Wilfried
                        Heeft men hier wat tegen wielrenners ? Of versta ik het geschrevene slecht ?
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: wat is hier te doen? vervolg!

                          Met deze foto had ik persoonlijk ook gegaan om alles te bevriezen hoor. Panning is moeilijk te doen met een vooraanzicht.

                          Maar ik wou het hele verhaal even neerschrijven ipv gewoon te zeggen dat voor deze foto de sluitertijd misschien iets sneller had mogen staan om de eerste wielrenner ook scherp vast te leggen.


                          Neemt niet weg dat ik deze foto ook leuk vind hoor. Zoals ik al zei, de kleuren zitten heel goed en ik vind dat wat er is vastgelegd heel mooi is gedaan. Net die ene wielrenner die net begon te draaien, maar ja, dat is nu eenmaal wat er kan gebeuren als je actie zit te fotograferen.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat is hier te doen? vervolg!

                            bedankt allemaal voor de reacties!!!
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment

                            Working...
                            X