Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnersvraag

    Hallo iedereen,


    Ik heb een Metz 50 af1 flitser en ik werk met een nikon D90.
    Nu zou ik graag mijn flitser naast mijn camera kunnen gebruiken. Een 'mini-studio' opstelling met de flits naast het onderwerp. Zo wil ik eens proberen druppels te fotograferen. (hoop dat dit met 1 externe flits lukt)

    Hoe zou ik dit kunnen verwezelijken? Moet ik eens soort radio-trigger aanschaffen? Zoja, waar zoek ik naar, want dit is allemaal nog allemaa nieuw (en chinees) voor mij.
    Kan dit ook met een kabel van camera naar flits die los van de camera staat?

    Alle beetjes informatie kunnen helpen, nu is het zo een grote hoop info dat ik de bomen door het bos niet zie...



    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Bram

  • #2
    Re: Beginnersvraag

    kabel kan perfect, radiotriggers kunnen ook
    hangt ervan af wat je verkiest

    sowieso een lampstatief & swivel zijn onontbeerlijk voor je flits op te plaatsen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Beginnersvraag

      Ik dacht voor de moment mijn flits iets meer op een 'huis-tuin en keukenmanier' aan een 2e statiefje te hangen

      Ik zoek eigenlijk een goedkope oplossing om eens wat uit te testen. Grote kosten zie ik nu niet ineens zitten.
      Als ik mijn flits naast mijn camera kan gebruiken gaan er al direct een aantal extra deurtjes open

      Er is wel veel informatie te vinden maar ik kan er maar niet aan uit welke triggers of kabels ik nu specifiek kan gebruiken.
      Kan ik met enkel een kabeltje mijn flits en camera verbinden en zou dit dan moeten werken?

      Groetjes,
      Bram

      Comment


      • #4
        Re: Beginnersvraag

        heb je de sticky van dit forum gelezen?

        of hier: click
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Beginnersvraag

          Kijk eens naar dit topic, ik ben voor net geen 100 euro geinstalleerd.
          Flitser, trigger, lampstatief, houder, en dan nog een plu, maar die laatste zal jij niet nodig hebben zeker?
          Is wellicht geen zo'n grote hulp voor je specifieke vraag, maar 'k wil maar aantonen dat goedkoop kan, door de hulp van BD natuurlijk!
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Beginnersvraag

            Bram,

            Van de Metz 50 AF-1 spec blijk dat die flash op draadloos iTTL mode kan werken
            The slave function allows the 50 AF-1 digital to be used “without constraints”. In the respective camera specific wireless TTL mode it can even be used as a slave device. With built-in camera flash, wireless applications are available in servo mode.
            Als je de flits in de juiste stand zet (wireless slave) kan je die waarschijnlijk met die met ingebouwde flits van je toestel aansturen. Om druppels te fotograferen is het best om de flitskracht manueel te zetten (waarschijnlijk via een menu in je D90) op een redelijke laag stand (1/32-1/128). De lager de kracht, de sneller de flits tijdspanne. Daardoor kan je de bewegende druppels perfect stil fotograferen. Meeste druppel foto's worden gemaakt door de achtergrond (en niet de druppels zelf) te belichten. Je fotografeert eigenlijk de reflectie van de achtergrond op het water oppervlak.

            Deze flickr group heeft enorm veel druppel foto's: http://www.flickr.com/groups/highspeed/ Goed als je inspiratie zoekt.

            -gerard.
            "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
            Blog: www.gerardmaas.net
            Port: www.gerardmaas.com

            Comment


            • #7
              Re: Beginnersvraag

              Ik lees dat er vaak een RF602 trigger wordt aangeraden...Is dit de Yongnuo?
              En kan ik deze met mijn D90 en Metz flitser gebruiken?

              Er zitten op die trigger precies zoveel kleine verschillen dus ik kan er niet goed aan uit dewelke nu zou werken voor mijn setup.

              Comment


              • #8
                Re: Beginnersvraag

                Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
                Ik lees dat er vaak een RF602 trigger wordt aangeraden...Is dit de Yongnuo?
                En kan ik deze met mijn D90 en Metz flitser gebruiken?

                Er zitten op die trigger precies zoveel kleine verschillen dus ik kan er niet goed aan uit dewelke nu zou werken voor mijn setup.
                ja en ja! RF602 is een prima trigger voor z'n geld... click
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment

                Working...
                X