Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio-Flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio-Flitsset

    Hey iedereen,


    heb eens wat rondgeneusd op het forum, maar eigenlijk niet onmiddellijk gevonden wat ik zocht, vandaar de vraag...


    ik ben een student volwassenenonderwijs Fotografie aan het CVO en zou me graag willen verdiepen in studiofotografie...
    Maar het aanbod van materiaal is zo groot dat ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zie...

    Gaan voor JInbei, met als voordeel dat ik kan werken met Bowens-vattingen? toch gaan naar Elinchrom ( Delite 4 ? RX?)...
    200 watt of 400 watt?


    het is vooral de bedoeling om de set thuis te gebruiken... (ruimte van 8 meter op 6 meter onder het dak met als hoogste punt in het midden meer dan 4 meter...
    voor op locatie maak ik gebruik van mijn strobistset, dus locatiegebruik met de flitsset is niet de bedoeling...


    Mss val ik in herhaling... ik hoop v niet...
    don't shoot me



    mvg,





    J
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

  • #2
    Re: Studio-Flitsset

    met de ruimte die je hebt, zou ik toch gaan voor 400 watt makkellijk.

    Ik maak gebruik van jinbei spark 400 & digital pioneer 600 in een ruimte van 9*3
    flitsers voldoen meer dan goed.

    bowens-vattingen hebben hun voordeel omdat je hier meestal makkellijker modifiers voor vind

    ook heeft jinbei 60*90 & 120 octo die je kan opzetten & afbreken voor het paraplu-principe
    dat zijn toch diegene die ik gekocht heb

    EDIT: moest je nog geen lichtmeter hebben, voorzie deze ook maar in je buget en wil je compleet correct werken qua kleuren, koop je best ook een grijskaart (deze laatste kan je heel goedkoop vinden via ebay, heb daar ook een foldable besteld welke ik dus ook eventueel in water kan gebruiken)
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Studio-Flitsset