Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio-Flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio-Flitsset

    Hey iedereen,


    heb eens wat rondgeneusd op het forum, maar eigenlijk niet onmiddellijk gevonden wat ik zocht, vandaar de vraag...


    ik ben een student volwassenenonderwijs Fotografie aan het CVO en zou me graag willen verdiepen in studiofotografie...
    Maar het aanbod van materiaal is zo groot dat ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zie...

    Gaan voor JInbei, met als voordeel dat ik kan werken met Bowens-vattingen? toch gaan naar Elinchrom ( Delite 4 ? RX?)...
    200 watt of 400 watt?


    het is vooral de bedoeling om de set thuis te gebruiken... (ruimte van 8 meter op 6 meter onder het dak met als hoogste punt in het midden meer dan 4 meter...
    voor op locatie maak ik gebruik van mijn strobistset, dus locatiegebruik met de flitsset is niet de bedoeling...


    Mss val ik in herhaling... ik hoop v niet...
    don't shoot me



    mvg,





    J
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

  • #2
    Re: Studio-Flitsset

    met de ruimte die je hebt, zou ik toch gaan voor 400 watt makkellijk.

    Ik maak gebruik van jinbei spark 400 & digital pioneer 600 in een ruimte van 9*3
    flitsers voldoen meer dan goed.

    bowens-vattingen hebben hun voordeel omdat je hier meestal makkellijker modifiers voor vind

    ook heeft jinbei 60*90 & 120 octo die je kan opzetten & afbreken voor het paraplu-principe
    dat zijn toch diegene die ik gekocht heb

    EDIT: moest je nog geen lichtmeter hebben, voorzie deze ook maar in je buget en wil je compleet correct werken qua kleuren, koop je best ook een grijskaart (deze laatste kan je heel goedkoop vinden via ebay, heb daar ook een foldable besteld welke ik dus ook eventueel in water kan gebruiken)
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Studio-Flitsset

      het is natuurlijk wel zo dat het een ruimte is die onder t dak zit, waardoor ik aan de zijkanten wel wat plaatsverlies heb, maar dan nog...
      is een redelijk grote ruimte...

      tevreden over Jinbei? de Bowens-vatting en de modifiers waren een reden om in die richting te denken...


      Waar moet ik denken qua budget?

      zonder de lichtmeter dan...
      een minimum van 3 flitskoppen lijkt me toch onvermijdelijk...
      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

      Comment


      • #4
        Re: Studio-Flitsset

        had wel verwacht dat die onder het dak ging zitten

        3 is idd wel een minimum enigzins

        ik denk dat je toch wel makkellijk afhankelijk van de flits-sterkte die je wilt easy tussen de 500 & 1000 euro zal zitten.
        dit alles afhankelijk van de modifiers die je ook allemaal wenst te kopen

        ik heb ongeveer voor de 4 koppen die ik heb + 3 statieven + 2 60*90 & 1* 120 octo rond de 700 euro betaald maar verwittig je wel dat dit zonder btw was
        (had al een baleinen 60*90 liggen, een statief van background support system en nog reflector, bd ook en zit nog met het strobist gerief)

        de lichtmeter zal trouwens ook geen overbodige luxe zijn dit werkt veel sneller enigzins
        welke je koopt, hangt puur van jezelf af maar ik zou persoonlijk toch kiezen voor een type dat ook percentage kan weergeven tss flits & ambient light
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Studio-Flitsset

          Tja,



          ik ga mijn bijberoep aanvragen, dus kan ook de set inbrengen als onkost...

          budget ligt rond de 1000 euro...
          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

          Comment


          • #6
            Re: Studio-Flitsset

            Als je de set professioneel gaat gebruiken (bijberoep) zou ik toch een kijken naar de Elinchrom BRX 500 set.
            Oerdegelijke (Zwitserse) kwaliteit en je kan de flits vanop je camera aanpassen (Via de ingebouwde Skyport) of zelfs via je Tablet of smartphone (Wifi module).

            Wil je toch wat minder budget uitgeven kan je eventueel naar de D-Lite RX 4 gaan welke deze mogelijkheden ook hebben meegekregen nu.

            Wat betreft de koppeling: afhankelijk van de softbox kost een Elinchrome speedring je 20 euro .
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Studio-Flitsset

              welke set was dat ook alweer waar wij samen naar gekeken hadden op mini-photokina vorig jaar, Leon ?
              weet jij dat nog?
              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Studio-Flitsset

                Geenszins de bedoeling je topic te vervuilen, ben ook bezig met een eventuele aanschaf van een set flitskoppen.

                Waar onderschijt nu een Jinbei Spark SP-400, D-Lite RX 4 of een Elinchrom BRX 500 zich ten opzichte van een
                portable Elinchrom Ranger Quadra set, voorzien van de extra modifiers adapter voor fatsoenlijke softboxen of andere.?
                Dit enkel wat licht kwaliteit en opbrengst betreft, de prijs buiten beschouwing gelaten dan?
                flexibiliteit licht wellicht hoger, de prijs is dan ook naar vanant natuurlijk.
                Ik heb ook noot aan een beter studio oplossing, maar shoot eigenlijk liever op locatie.
                Is voor binnen één van boven vernoemde koppen altijd beter? of is dat niet het geval.
                Misschien dat dit jou ook een en ander licht op de zaak laat schijnen
                Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                Comment


                • #9
                  Re: Studio-Flitsset

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                  Geenszins de bedoeling je topic te vervuilen, ben ook bezig met een eventuele aanschaf van een set flitskoppen.

                  Waar onderschijt ...
                  Dat was toch niet de bedoeling zeker.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studio-Flitsset

                    Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                    welke set was dat ook alweer waar wij samen naar gekeken hadden op mini-photokina vorig jaar, Leon ?
                    weet jij dat nog?
                    Dat was de Elinchrom BRX 500 set
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Studio-Flitsset

                      Ik heb een jinbei spark 600 ,een 300Ws en 2x flitsers 250Ws , ben er heel tevreden over , nog geen problemen gehad, de reproduceerbaarheid is zeer goed.
                      Zorg er voor dat de flitsers ook niet teveel vermogen hebben, je kan ze 5 stops regelen, dat is niet zoveel, van de 600Ws heb ik in de 60/90cm softbox een doek moeten bijhangen omdat ik met een te kleine diafragma opening moest werken.
                      Hier is een mooi setje voor een redelijke prijs:
                      http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ter-kit-2.html, jammer een week geleden stonden ze in de aanbieding. Ik weet niet of de statieven luchtgeveerd zijn ,is wel een must wil je niet snel met reparatiekosten opgezadeld zitten.
                      Als je er nog een 600Ws bijkoopt kan je er alle kanten mee uit
                      En inderdaad een goeie lichtmeter heb je broodnodig in de studio.
                      Als de prijs geen rol speelt kan je natuurlijk voor meer professionele appartuur gaan, alles hangt af van de uiteindelijke bedoeling.
                      De portable Elinchrom Ranger Quadra sets zijn natuurlijk veel breder inzetbaar, maar ook de prijs is niet meer vergelijkbaar.
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Studio-Flitsset

                        Hier even Kijken
                        Groeten
                        Efex

                        Comment


                        • #13
                          Re: Studio-Flitsset

                          mooie aanbieding, bedankt voor de link , die winkel kende ik niet.
                          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Studio-Flitsset

                            Oorspronkelijk geplaatst door efex Bekijk bericht
                            die had ik indertijd ook eerst in gedachten maar uiteindelijk toch voor de jinbei's gegaan los bij konijnenberg

                            probleem bij deze set bvb zijn de softboxen die met baleinen werken
                            als je bij konijn de jinbei softboxen neemt van de K-reeks, heb je paraplu-systeem softboxen om op te zetten met een bowens-mount, veel praktischer
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Studio-Flitsset

                              Hier vind je ook regelmatig mooie aanbiedingen:
                              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                              Comment

                              Working...
                              X