Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstand

    Ik had meerdere titels in mijn gedachten...
    Allusie : op de kleine foto's waar we hier op dit forum op zitten te kijken;
    Collage : op het geheel dat tegen de wand hangt
    in het kader van de tentoonstelling "homo empathicus" op Breda photo;
    Pixelpeepen : over de manier waarop de man de foto's aan het bekijken is;
    Ruit : vanwege de door de auteur, vermoedelijk bewust gekozen vorm, van de collage;
    Schaduw : omdat wanneer je dichterbij gaat kijken, je het licht aan de foto's ontneemt;
    ...

    Toch maar even meegeven... print je foto's groot genoeg : kijkt aangenamer en gemakkelijker.



    D90 - 18-55VR f3,5-f5,6 - 24mm - F8 - 1/10sec - ISO 800
    (F8 omdat deze lichte lens met plastieken vatting van €90 dan op zijn scherpst is)

  • #2
    Re: Afstand

    Dit is mooi en tegelijk komiek!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Afstand

      inderdaad, een mooi/leuk beeld!!
      grt erik

      Comment


      • #4
        Re: Afstand

        Mooi uit het leven gegrepen .
        Is hier geen geel bruine kleurzweem?
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Afstand

          Leuk en mooi, daarin volg ik.
          Schaduw zou inderdaad ook een geslaagde titel zijn.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Afstand

            Leuk gevonden.
            Zonder bril zou ik het ook zo moeten bekijken...
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Afstand

              goed shot.
              Meneer stond wel erg stil.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Afstand

                Tof gedachte, de man ingeeft duidelijk zijn keuze gemaakt. Gefascineerd kijkt hij naar een plaatje

                Comment


                • #9
                  Re: Afstand

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Is hier geen geel bruine kleurzweem?
                  Witbalans op automatisch. Ik heb die dag enkel een heel kleine fototas bij, met de D90 en de 18-55VR,
                  om gewoon die dag niet te veel mee te zeulen. Bredaphoto is een enorm grote expositie,
                  en van 's morgens tot 's avonds met zo'n rugzak met 8 tot 9 Kg aan lenzen en ander materiaal rondlopen,
                  is dan niet mijn ding.

                  Kleur is eigenlijk wel die die ik me van daar kan herinneren.
                  Er hingen diverse spots met warm wit licht, en ietwat verder ook neonlampen.
                  Je ziet trouwens dat er verschillende schaduwen zijn, van verschillende lampen,
                  de ene al harder dan de andere.
                  Ik heb zelf niet het gevoel met hier de kleuren "neutraal te maken", wat met één klik gebeurd is,
                  de foto beter te maken.
                  Last edited by vedeka; 16 maart 2013, 14:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afstand

                    Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                    Witbalans op automatisch. Ik heb die dag enkel een heel kleine fototas bij, met de D90 en de 18-55VR,
                    om gewoon die dag niet te veel mee te zeulen. Bredaphoto is een enorm grote expositie,
                    en van 's morgens tot 's avonds met zo'n rugzak met 8 tot 9 Kg aan lenzen en ander materiaal rondlopen,
                    is dan niet mijn ding.

                    Kleur is eigenlijk wel die die ik me van daar kan herinneren.
                    Er hingen diverse spots met warm wit licht, en ietwat verder ook neonlampen.
                    Je ziet trouwens dat er verschillende schaduwen zijn, van verschillende lampen,
                    de ene al harder dan de andere.
                    Ik heb zelf niet het gevoel met hier de kleuren "neutraal te maken", wat met één klik gebeurd is,
                    de foto beter te maken.
                    Met verschillende soorten lichtbronnen zal de automatische witbalans ook wel tilt slaan.
                    Ik vind de huidskleur (kaal hoofd) en de kleur van de jas toch veel natuurlijker in je versie "neutraal te maken" maar dat zal wel smaak zijn.
                    Bedankt voor je toelichting.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afstand

                      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                      Met verschillende soorten lichtbronnen zal de automatische witbalans ook wel tilt slaan.
                      Ik vind de huidskleur (kaal hoofd) en de kleur van de jas toch veel natuurlijker in je versie "neutraal te maken" maar dat zal wel smaak zijn.
                      Bedankt voor je toelichting.
                      mvg,
                      Eddy
                      Toegegeven, normaal... heb ik altijd een grijskaart bij,
                      en maak ik zelden of nooit een "degelijke" foto (behalve bij concert - WB flash of automatisch)
                      zonder gebruik van de grijskaart.
                      Voordeel : de echte kleuren.
                      Nadeel : soms te koude kleuren.
                      Meestal hou ik zelf ook van neutraal, maar soms zie ik het ook graag zoals ik het gezien heb.
                      In LR is het nadien makkelijk (en beter) aan te passen.
                      Bij de neutrale versie heb ik gewoon het grijspipet (ingesteld op 3 x 133) op de muur gebruikt.

                      Bij deze wens ik nog iedereen te bedanken voor het kijken en vooral voor het reageren.
                      Ik dacht even dat er geen reacties zouden komen, mits elders op dit forum,
                      met naar mijn mening, zeker even goede (betere) foto's, blijkbaar geen reacties loskomen.
                      Ofwel maken die andere foto's mensen sprakeloos, ofwel schat ik ze fout in...
                      Last edited by vedeka; 16 maart 2013, 18:15. Reden: schuingedrukte en vette tekst bijgevoegd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afstand

                        Ik denk dat al je titels passend zijn voor je foto
                        Wat betreft de kleurenzweem...kan daar moeilijk over meepraten gezien een licht kleurendefect...In mijn foto's durft dit zich ook wel eens manifesteren.
                        Ik zou u geen raad kunnen geven die bijdraagt tot een eventuele verbetering van deze foto.

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afstand

                          vind ik een mooie 'museumfoto'
                          beetje humor in
                          de kompo aan de muur vind ik ook heel tof, zo met dat bloot madammeke heel alleen bovenaan.
                          De foto had nog leuker geweest indien meneertje oog had voor haar

                          KLeurzweem: ik ondervind steeds dat die met een zweempje erin (en niet alleen blauw ) warmer tonen.

                          Hier bij deze foto vind ik het wazige van zijn warrige 'haarbos' een beetje jammer
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afstand

                            Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                            .......

                            Bij deze wens ik nog iedereen te bedanken voor het kijken en vooral voor het reageren.
                            Ik dacht even dat er geen reacties zouden komen...........
                            Ofwel maken die andere foto's mensen sprakeloos, ofwel schat ik ze fout in...
                            ??????
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afstand

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              ??????
                              grt,bouk.
                              bouk, ik ga hierover in dit topic geen polemiek opzetten.
                              Jij kent dit forum door en door en weet goed genoeg wat ik bedoel,
                              en hoe bepaalde zaken komen.

                              Aan de bijkomers, bedankt voor de reacties.

                              Comment

                              Working...
                              X