Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leegstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leegstand

    Even iets anders plaatsen zoals 'urban' bijvoorbeeld. Een lege kamer waarin ik even kan nadenken over de trein van gisteren.


    Zoals steeds oprechte dank voor het kijken en het schrijven.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Leegstand

    Dit ben jij ten voeten uit. Met jouw stijl die zo kenmerkend is voor jou.
    Je gaat niets verplaatsen, je gaat niets doen om zaken die storen te verwijderen, je gaat niets doen om iets mooier voor te stellen dan het is. In tegendeel zelfs, je doet in sommige van je foto's je uiterste best om dit nog dikker in de verf te zetten.
    Men zou kunnen zeggen: "Maar Raymond...wat fotografeer jij nu..." Een onderwerp waar nu eens niemand iets in ziet...buiten een leegstaande kamer met wat achtergelaten rommel in.
    Je weet dan ook maar al te goed op voorhand dat je het je kijkers moeilijk maakt om daar iets zinnigs op te zeggen. Je halsstarig volhouden daarin...

    En ongeacht welke commentaren hier nog op komen, het zijn net deze kleine dingen die ik apprecieer. Die jou maken wat je bent.
    Jij zag het zo...en dat volstaat voor mij.

    Er zijn zoveel zaken die mij niet interesseren. Ik loop niet warm voor "een coureur op zijne velo," "een helse machine met veel pk's" die oorverdovend lawaai produceert en als bewijs moet dienen van het menselijk vernuft en kunnen in één of andere rally...

    Als ik dan toch moet kiezen geef me dan maar deze kamer met zijn ruis er in, zijn schuine muur, de achtergelaten strijkplank en vooral de reflectie van het raam op de muur.
    Misschien brengt ze wel wat rust en voor jou de inspiratie om na te denken over je trein...

    Neen, neen, dit is geen liefdesverklaring Ik ben tevreden met wat ik heb

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Leegstand

      die zie ik in zwart/wit of grijs in een of ander kunstboek van een bekende fotograaf staan.

      oa omdat ze dus vierkantig hun voeten vegen aan het echt 'vertrekken uit hoekskes'
      ben ik nochtans fan van, maar hier past het precies
      de vorm van de kamer (doet me denken aan trapeziumvormig parralellogram - noooooooooooooooit iets met wiskunde gehad) heeft iets speciaals.

      al had ik hier nu liever die strijkplank er horizontaler op gezien, zodat ie er volledig opstond.

      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Leegstand

        zwart wit zou ook beter afgaan dan zalmroos :-)

        Comment


        • #5
          Re: Leegstand

          Het is niet de strijkplank of dat kader, maar de open geschoven
          gordijn die er zijn melancholie aan verleend. Dat laatste gebaar,
          die laatste handeling voor ze de kamer aan haar lot over lieten.
          Voordat ze zelf aan hun lot werden overgelaten? Mooi mooi.

          Comment


          • #6
            Re: Leegstand

            Op zich wel een sprekend beeld, heerlijk in zijn eerlijkheid.

            Ideaal beeld om de DRI (dynamic range increase) techniek op toe te passen, waarbij verondersteld wordt dat je verschillende belichtingen hebt,
            hier toch wel met een 4 à 5 stops lichtverschil.
            Technisch vind ik het niet goed gemaakt. Ik zie een pak kleurruis, zou niet weten van waar het komt, maar het stoort me.
            Oud en zo goed als leeg verdient voor mij ook een technisch "mooie" weergave.

            Comment

            Working...
            X