Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aperture brushes maar dan in Photoshop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aperture brushes maar dan in Photoshop ?

    Geen Mac meer = Geen Aperture meer... En ik mis de brushes...

    Oplichten, verscherpen, blurren, etc etc, met die brushes was zoo makkelijk.. Gewoon erover gaan met je muis, en de grootte van de brush instellen en je ziet onmiddellijk wat er veranderd..

    Bestaat zoiets in Photoshop ?...

    Ik vind het niet echt...

  • #2
    Re: Aperture brushes maar dan in Photoshop ?

    Heu ja... In Pshop bestaat er zoïets als een brush die je kan gebruiken op layer masks, just gelijk in Pshop op mac... En je ziet onmiddellijk wat er veranderd Je hebt wellicht enkel aanpassingsmoeilijkheden om over te stappen op Pshop... Je hebt niet per se een mac nodig om Pshop te draaien, wat van aperture niet direct kan gezegd worden.

    Cheerio,
    F.

    Comment


    • #3
      Re: Aperture brushes maar dan in Photoshop ?

      Da's inderdaad een van de sterke punten van Aperture (zwakker vind ik het gemis aan een historie, ivm Lightroom. Ik gebruik zowel Aperture als Lightroom, maar verkies LR). Dat gezegd zijnde, je kunt al in ACR (Adobe Camera RAW), dat stukje programma tussen Bridge en Photoshop CS6 in, al aardig aan de slag met de adjustment brush, en dan verder, in Photoshop, zoals Fibonacci zegt, door gebruik te maken van lagen en laagmaskers. Adjustment layers in PS CS6 zijn sowieso al voorzien van een laagmasker, zodat je onmiddellijk aan de slag kan. Soms zul je met wit op een zwart masker moeten vegen, soms met zwart op wit. En meer dan 50 tinten van grijs!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X