Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein kasteel in sneeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein kasteel in sneeuw

    Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Jan en woon in Kortessem.
    Ik ben een beginnende fotograaf als het aankomt op landschappen, mensen etc.
    Normaal gebruik ik mijn fototoestel enkel om foto's van mijn vissen (in een aquarium) te maken.

    Ik zou graag meer gebruik willen maken van mijn fototoestel en vooral landschappen gaan fotograferen.
    Aangezien ik niet veel ervaring heb, hoop ik hier op het forum tips te krijgen over wat ik fout doe en wat beter zou kunnen.

    Qua materiaal heb ik een tweedehands Canon Eos 20D en een nieuwe Canon Eos 1100D.
    Ik beschik over 3 canon lenzen:
    - CANON EF 50MM F/1.8 II (deze heb ik gekocht omdat onlangs mijn zus is bevallen en ik veel foto's wil maken van mijn klein neefje.)
    - CANON EF-S 18-55MM F3.5-5.6 IS II (standaard kitlens)
    - CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS II

    Momenteel gebruik in enkel de 1100D omdat deze nieuw is en toch meer geschikt is voor een leek.

    Vandaag ben ik even buiten gegaan en heb ik deze foto gemaakt. Tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!




    Foto rechter gemaakt:
    Last edited by jan610; 12 maart 2013, 18:12.
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

  • #2
    Re: Klein kasteel in sneeuw

    welkom, leuk nog een aquariaan.
    Leuke start.
    Veel tips kan ik je niet geven. Ik ben ook maar beginneling. Maar volgens mij staat je foto wat scheef, ook vind ik de voorgrond wat uitdrukkelijk aanwezig.
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

    Comment


    • #3
      Re: Klein kasteel in sneeuw

      Ik zie nu ook dat de achtergrond inderdaad wat scheef staat.