Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein kasteel in sneeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein kasteel in sneeuw

    Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Jan en woon in Kortessem.
    Ik ben een beginnende fotograaf als het aankomt op landschappen, mensen etc.
    Normaal gebruik ik mijn fototoestel enkel om foto's van mijn vissen (in een aquarium) te maken.

    Ik zou graag meer gebruik willen maken van mijn fototoestel en vooral landschappen gaan fotograferen.
    Aangezien ik niet veel ervaring heb, hoop ik hier op het forum tips te krijgen over wat ik fout doe en wat beter zou kunnen.

    Qua materiaal heb ik een tweedehands Canon Eos 20D en een nieuwe Canon Eos 1100D.
    Ik beschik over 3 canon lenzen:
    - CANON EF 50MM F/1.8 II (deze heb ik gekocht omdat onlangs mijn zus is bevallen en ik veel foto's wil maken van mijn klein neefje.)
    - CANON EF-S 18-55MM F3.5-5.6 IS II (standaard kitlens)
    - CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS II

    Momenteel gebruik in enkel de 1100D omdat deze nieuw is en toch meer geschikt is voor een leek.

    Vandaag ben ik even buiten gegaan en heb ik deze foto gemaakt. Tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!




    Foto rechter gemaakt:
    Last edited by jan610; 12 maart 2013, 18:12.
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

  • #2
    Re: Klein kasteel in sneeuw

    welkom, leuk nog een aquariaan.
    Leuke start.
    Veel tips kan ik je niet geven. Ik ben ook maar beginneling. Maar volgens mij staat je foto wat scheef, ook vind ik de voorgrond wat uitdrukkelijk aanwezig.
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

    Comment


    • #3
      Re: Klein kasteel in sneeuw

      Ik zie nu ook dat de achtergrond inderdaad wat scheef staat.
      Bij deze heb ik ze wat rechter gemaakt.
      De voorgrond vond ik een mooi contrast met het minder kleurrijke gedeelte van de foto.
      Maar misschien telt voor landschapsfotografie dan ook 'less is more'? Of klopt dit niet?
      Want dan weet ik dat ik in de toekomst minder dingen op 1 plaatje moet krijgen.
      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

      Comment


      • #4
        Re: Klein kasteel in sneeuw

        veel teveel voorgrond, je hebt geen onderwerp
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Klein kasteel in sneeuw

          Ik veronderstel dat 'klein kasteel' je onderwerp is? Dat moet je wel duidelijker naar voor brengen, nu valt je onderwerp in het niets. Volgende keer beter!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Klein kasteel in sneeuw

            Er is inderdaad niet veel sneeuw en niet veel kasteel...maar toch welkom hier hoor.
            Trouwens bij het rechtzetten hel je nu een ietsiepietsie over naar de andere kant
            Veel lezen op het forum, regelmatig iets posten, enne als je mooie foto's van je visjes hebt mogen ze ook gerust komen hoor

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Klein kasteel in sneeuw

              Ik wist geen titel voor het onderwerp, heb toen maar gekozen voor 'klein kasteel in sneeuw'.

              Foto's van vissen lukt me beter
              Daarom dat ik op het forum zit om bij te leren over landschapsfotografie.
              Zal binnenkort ook eens foto's van de visjes posten.

              Ik heb toch al enkele dingen geleerd.
              - niet te veel op de voorgrond
              - ervoor zorgen dat onderwerp beter naar voren komt
              - foto's recht maken als ze wat afwijken (al zal ik daar nog wat op moeten oefenen)

              Bedankt voor de reacties alleszins!
              Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

              Comment


              • #8
                Re: Klein kasteel in sneeuw

                ook van mij een welkom.
                Dat zijn al enkele dingen die je bijgeleerd hebt,
                Ook, indien het kasteel je hoofdonderwerp is, echt focussen op het kasteel; nu lijkt je scherpte meer ervoor te liggen


                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Klein kasteel in sneeuw

                  Bedankt voor de tip. Ik zal foto centreren in de toekomst.
                  Dit weekend ga ik nog eens op pad met de tips die ik heb gekregen.
                  Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Klein kasteel in sneeuw

                    je originele foto kan je aanpassen via ...euh...
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Klein kasteel in sneeuw

                      Hoi Jan welkom en hou je sterk. Alles heeft zo wat zijn eigenschappen en technieken, ook landschap en mensen. Wat me opvalt is dat je toch oog hebt voor contrast, de rest zal wel volgen door veel te oefenen en wat studie.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Klein kasteel in sneeuw

                        Bedankt G. R., ik ben dan ook een echte beginner. Vissen zijn toch iets heel anders dan landschappen.
                        Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

                        Comment

                        Working...
                        X