Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ERR99 fout bij eos300d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ERR99 fout bij eos300d

    na mijn aankoop van ee telelens sigma 70-300
    krijg ik steeds soms na 2 foto soms na 1 foto steeds de melding err99
    weet iemand raad?
    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

  • #2
    kontaktjes eens kuisen van de lens ,gewoon met een droog doekje !Anders moet je de lens eens laten nazien bij Canon! Sigma

    is de beukelaar geen invoerder van Sigma ?

    Comment


    • #3
      Originally posted by force
      na mijn aankoop van ee telelens sigma 70-300
      krijg ik steeds soms na 2 foto soms na 1 foto steeds de melding err99
      weet iemand raad?

      Is die nieuw aangekocht?
      Dit zou zeker niet mogen gebeuren...
      Probeer eens de electrische contacten te kuisen met een droge doek, zoals Fabbe voorstelt.

      Ik vrees echter dat je Sigma nog van de oude 'garde' is en waarschijnlijk 'rechipped' moet worden om ze compatiebel te maken met de EOS 300D. Dit kunnen ze bij Sigma. Let wel dat ze dit gratis doen, gezien je de lens nieuw hebt gekocht en ze nog onder garantie is. Indien ze dit niet gratis willen doen, geld terug vragen en andere kopen in een andere winkel...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Ik heb net dezelfde lens sinds twee dagen. Aangekocht bij Top-Foto en deze werkt prima, dus als je deze bijvoorbeeld ook bij Top-Foto zou gekocht hebben is dit zeker geen probleem dat het een lens van de oude garde zou zijn.
        Canon EOS 300D
        Canon EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6
        Canon 28-105mm 1:4-5,6 EF USM
        Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II

        Comment


        • #5
          ik had ditzelfde probleem maar dan bij mijn kit lens. niks hielp. Bij mijn andere lens deed hij dat niet lag dus echt aan mijn lens. Heb de lens opgestuurd naar canon, en hoop dat het probleem dan opgelost is.
          Canon EOS 20D
          Canon EOS Rebel/300D
          Canon EF-S 18-55mm
          Canon EF 28-135mm IS USM
          Canon 100-400mm L IS USM
          Soligor Extension Tube 12mm 20mm 36mm

          Comment


          • #6
            Originally posted by Fabbe
            kontaktjes eens kuisen van de lens ,gewoon met een droog doekje !Anders moet je de lens eens laten nazien bij Canon!
            Daar zal Canon niet veel aan doen Die zeggen je gewoon dat je maar Canon-lenzen had moeten kopen...
            Indien het kuisen niet helpt idd eens kijken of je lens niet herchipped moet worden door Sigma, dat zal het probleem oplossen
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Heeft niet altijd met oudere lenzen te maken.
              Sigma wordt in 3 fabrieken gemaakt en er is maar 1 fabriek waarvan ze altijd werken op een Canon. (Welke weet ik niet meer zeker)
              Bij de andere heb je 1 kans op 3 dat je een werkende lens hebt voor een Canon.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by VerSeg
                Heeft niet altijd met oudere lenzen te maken.
                Sigma wordt in 3 fabrieken gemaakt en er is maar 1 fabriek waarvan ze altijd werken op een Canon. (Welke weet ik niet meer zeker)
                Bij de andere heb je 1 kans op 3 dat je een werkende lens hebt voor een Canon.
                Euuhhh? dit lijkt me wel een HEEL sterk verhaal. 3 fabrieken, tot daar toe, maar verschillende lenzen? en dan nog 1 kans op 3?? wat een toestanden zou dat veroorzaken?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by VerSeg
                  Bij de andere heb je 1 kans op 3 dat je een werkende lens hebt voor een Canon.
                  Dan zal ik eens op de lotto moeten spelen, ik die normaal nooit geluk heb, heb al 3 sigma's in 1 rij gekocht en ze bleken allemaal te werken. Dat zou dus al een kans zijn van 1/9.

                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ook de error 99 gehad,
                    zo als jij het omschreef begon het bij mij ook,
                    na verloop van tijd deed hij niks meer.

                    maar mijn sluiter was defect.
                    error 99 kan dus van alles zijn.
                    Het had gelukkig niks met de lens te maken..
                    mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                    canon 20-35 usm

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by VerSeg
                      Heeft niet altijd met oudere lenzen te maken.
                      Sigma wordt in 3 fabrieken gemaakt en er is maar 1 fabriek waarvan ze altijd werken op een Canon. (Welke weet ik niet meer zeker)
                      Bij de andere heb je 1 kans op 3 dat je een werkende lens hebt voor een Canon.
                      Dan zullen in de andere 2 fabrieken de lenzen tbv Nikon/Sigma/Pentax/Minolta worden gemaakt, want dan klopt het

                      Serieus nu: Als een lens niet compatibel is met de Canon zal er een error 99 worden gemeldt op het display. Dat betekent dus niet dat een error 99 een lensfout is. Error 99 staat voor een electronische storing en het eerste wat gedaan moet worden is het proberen van een andere lens. Mocht dit nog niet helpen dan een volledige reset van de camera. Ook kun je proberen een andere accu te gebruiken (indien aanwezig).

                      Sommige Sigma lenzen hebben problemen met Canon camera's. Het schoonmaken van de lenscontacten is het eerste wat je kunt doen. Mocht dat niet helpen dan kun je contact opnemen met Sigma Benelux. Zij kunnen aan de hand van het serienummer zien hoe oud de lens is (het zou kunnen zijn dat de lens > 1 jaar bij de dealer olf importeur in voorraad heeft gelegen en jij maar denken dat je een nieuwe lens hebt).

                      Succes!
                      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by VerSeg
                        Heeft niet altijd met oudere lenzen te maken.
                        Sigma wordt in 3 fabrieken gemaakt en er is maar 1 fabriek waarvan ze altijd werken op een Canon. (Welke weet ik niet meer zeker)
                        Bij de andere heb je 1 kans op 3 dat je een werkende lens hebt voor een Canon.
                        Dit lijkt mij larie. Sigma heeft maar één grote fabriek in Aizu, Japan waar alles van Sigma gemaakt wordt van lenzen tot camera's en flashes.

                        De problemen met Sigma-objectieven hebben betrekking op exemplaren van voor 2001.
                        Zie ook deze lijst: http://www.sigma-foto.de/kompatibel_canon.html

                        Wat niet wegneemt dat er af en toe een probleemgeval kan tussenzitten, maar dat is niet eigen aan Sigma. Ook Canon lenzen kunnen al eens moeilijk doen, vraag het maar eens aan Peterbie.

                        Mijn gok: slechte contacten. Als het na reiniging niet beter is, een ander exemplaar vragen een de verkoper (nieuwe lens).


                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          alle heb wat gesurfd en hier de uitleg van ERR99
                          http://photonotes.org/articles/beginner-faq/cameras.html#err99
                          en nog vele andere intressante tips voor fotogrfie


                          Quote !
                          What is “Err 99” on my digital EOS camera?

                          This error condition is analogous to the “bC” error with film cameras (see previous section). It’s most likely caused by using an incompatible lens or dirty lens contacts.
                          Try a different lens and see if the camera works normally. Many older Sigma lenses in particular do not work with digital EOS cameras. Try also lightly cleaning the lens and camera metal contacts.



                          Comment


                          • #14
                            Ben terug geweest naar dealer
                            hebben verschillende lenzen gebruik en geprobeerd
                            Zat dus wel in de lens van sigma andere type's van sigma hadden ook af en toe een err99
                            Zelf de 90/210 CS
                            Ook tamron en nog een ander merk
                            Besloot dan maar de CANON lens 90/300 te kopen mits iets opleg
                            Ben nu van het probleem vanaf hoop ik.
                            thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb zelf onlangs die 70-300 van Sigma gekocht. Ervoor heel veel op internet erover gelezen.
                              Sigma werkt niet 'echt' samen met Canon. Dwz: ze ontwerpen hun electronica voor hun lenzen via reverse-engineering. Dat wil eenvoudigweg gezegd zeggen dat ze een nieuw toestel onderzoeken en uit mekaar draaien en bekijken hoe dat werkt.
                              Dat wil ook zeggen dat ze steeds wat achterop lopen op de evolutie van de modellen. Maar daardoor hoeven ze geen regeling te treffen met de toestelmerken en kunnen ze hun lenzen weer wat goedkoper aan de man brengen.
                              Als je dus de pech hebt dat jouw fotovakman nog een stock heeft liggen, dan kan het dus zijn dat je toestel zo'n err 99 krijgt. Maar in dat geval mag je je lens (binnen de garantieperiode) gratis terugsturen (of laten terugsturen) naar Sigma, die de lens 'omchippen'. Dat wil zeggen dat ze de firmware vernieuwen. Daarna heb je normaalgezien geen probleem meer.

                              Toen ik ze kon gaan afhalen heb ik mijn 300d meegenomen naar de fotograaf, en in de winkel direct de lens ermee getest. Ik wist wat ik moest doen om de err99 te verkrijgen, en dat had ik dan ook snel uitgetest. Als er dan iets mis was, kon de fotograaf direct de lens terugsturen. Maar dat was in mijn geval niet nodig.

                              Comment

                              Working...
                              X