Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dubbelzijdige vinyl achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dubbelzijdige vinyl achtergrond

    Ik kwam toevallig in een online winkel een vinyl achtergrond tegen voor studiofotografie. Het interessante hieraan is dat deze tweezijdig is: arctic white aan de ene kant en diep mat zwart aan de andere kant. Uiteraard heeft deze rol enkel nut in een mobiel opstelling (zodat je hem kan oprollen, het geheel inclusief statieven omdraaien en achterstevoren afrollen en zo op een paar minuten van achtergrondkleur wisselen). Het lijkt me in theorie een handige en budgetvriendelijke oplossing (tov 2x vinyl kopen). Maar heeft er iemand praktijkervaring hiermee? Zijn er addertjes onder het gras?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  • #2
    Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

    Klinkt interessant in ieder geval. Heb je een adres voor ons? :-)

    -gerard
    "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
    Blog: www.gerardmaas.net
    Port: www.gerardmaas.com

    Comment


    • #3
      Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

      Geen idee of ik hier reclame mag maken, maar dit is de link: http://www.folux.nl/Achtergrond-Vinyl :-)

      Comment


      • #4
        Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

        duur

        ik heb al een tijd eentje in huis gehaald vanuit engeland

        2,9 op 8 met pro background support inclusief verzending voor ±300 euro, vinyl alleen kost rond de 150-200 pond ofzo

        hij heeft ze ter beschikking in B/W & G/G
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

          En waar heb je die gekocht? Achtergrondsysteem heb ik al.

          En wat zijn nu de ervaringen hiermee?

          Comment


          • #6
            Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

            xlstudiolighting uit engeland, zit op ebay & heeft eigen website

            ik ben er zeker meer dan tevreden van
            had eigenlijk zelfs liever nog langer gehad enigzins maar eigenlijk vrij nutteloos in mijn huidige ruimte wel, dan moet ik terug overschakelen op een 17-50 op full body's te maken maar het zou mss net iets beter zijn bij de zwarte voor de afstand. doch is het zeker een aanrader om met vinyl te werken, je kan hier vrij easy met een vochtige dweil over zonder meer om het meeste basis-vuil weg te halen.

            je mag hem gerust altijd eens komen inspecteren, afhankelijk van waar je bent, hier woonachtig in de regio pajottenland/oost-vlaanderen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

              Ik ben eigenlijk ook wel geïntresseerd. Ben al een tijdje aan het denken om een Z&W achtergrond te nemen, maar ivm de prijs ging ik eerder voor papier.
              De prijzen op die xlstudiolighting site zijn echter wel heel interessant voor vinyl...

              Ik vraag me wel af hoeveel meer zo'n vinyl rol weegt tov een papieren rol... want ik heb al een achtergrondsysteem, waarvan ik de statieven momenteel als lichtstatief gebruik.
              Ze kunnen een papieren rol dragen van 2,75x11m, maar of ze ook een vinyl rol kunnen dragen ...
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

                Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                Ik ben eigenlijk ook wel geïntresseerd. Ben al een tijdje aan het denken om een Z&W achtergrond te nemen, maar ivm de prijs ging ik eerder voor papier.
                De prijzen op die xlstudiolighting site zijn echter wel heel interessant voor vinyl...

                Ik vraag me wel af hoeveel meer zo'n vinyl rol weegt tov een papieren rol... want ik heb al een achtergrondsysteem, waarvan ik de statieven momenteel als lichtstatief gebruik.
                Ze kunnen een papieren rol dragen van 2,75x11m, maar of ze ook een vinyl rol kunnen dragen ...
                papier is op lange termijn eigenlijk duurder omdat het scheurt

                ik zou zeggen, pakt u statieven en komt af, dan kunde het uitproberen
                ik dacht dattem ergens rond de 10-12 kilo woog
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

                  Het gewicht kan je makkelijk uitrekenen, hé.
                  Je hebt de maten en het gewicht per m²... meer nog, het gewicht staat er zelfs gewoon bij. ;-)

                  Die vinyl van Folux is wel 600 gr/m² vs 510gr/m² hier. (toch als ik kijk naar een breedte van 2,9m)

                  Als die echt zo onderhoudsvriendelijk is dan lijkt me dit wel een interessante keuze...

                  Comment


                  • #10
                    Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

                    Ik werk ook vaak met vinyl.

                    Lastolite super white en black.
                    De zwarte reflecteerd wel wat te veel vind ik. Dan moet je zeker met grids op je softboxen werken.
                    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

                      In het geval dat Sven aanhaalt zijn zowel wit als zwart mat. Bij Folux is de witte dan weer Arctic White.
                      Ik vond reflectie op zwart papier ook al storend. Heb ook al op een zwarte Lastolite gewerkt en die reflecteert inderdaad redelijk wat licht...

                      Comment


                      • #12
                        Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

                        Toevallig, die van mij is vorige week geleverd vanuit Engeland via ebay. 2x6 m op alu buis. Weegt een 7kg en gebruik hem met rol klemmen op jinbei 250 lampenstatieven.
                        Dit weekend een low- en high key shoot gedaan en ben er uitermate tevreden van, ook qua stabiliteit van het geheel.
                        Een aanrader wat mij betreft
                        Rudy,

                        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: dubbelzijdige vinyl achtergrond

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                          Toevallig, die van mij is vorige week geleverd vanuit Engeland via ebay. 2x6 m op alu buis. Weegt een 7kg en gebruik hem met rol klemmen op jinbei 250 lampenstatieven.
                          Dit weekend een low- en high key shoot gedaan en ben er uitermate tevreden van, ook qua stabiliteit van het geheel.
                          Een aanrader wat mij betreft
                          Rudy ik heb vandaag mijn dubbelzijdige achtergrond binnen gekregen ik heb een achtergrond statief dat niet stevig genoeg is voor de vinyl achtergrond ik heb ook Jinbei 250 lamp statieven heb jij toevallig een foto van jouw lapstatieven met die rol klemmen hoe bevestig je die klemmen , Kan die rol niet vallen op het model dat je fotografeert ?

                          Comment

                          Working...
                          X