Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D versus Digital Rebel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300D versus Digital Rebel

    Op eBay staan er heel wat Digital Rebels die dikwijls ook nog interessanter zijn in prijs.
    Is het echter verstandig zo een aan te kopen? Of is het veiliger gewoon voor een Canon 300D te gaan?
    Heeft er iemand ervaring bij het aankoop van een Digital Rebel?
    No money , no honey

    Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

  • #2
    Zover mij bekend , zijn de 300D en de Rebel precies hetzelfde toestel Enkel de naam verschilt ( Rebel is de Amerikaanse naam)

    Let echter wel op garantie en dergelijke zaken .....
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Het enige verschil in de camera is een andere sticker (in Japan heet ie zowaar D-kiss of zoiets).

      Voor de garantie moet je wel opletten, zal normaal gezien enkel gelden in de VS. Je kunt hem hier wel laten repareren, maar dan wel tegen betaling.

      Een paar van onze nederlandse leden hebben trouwens een Drebel gekocht...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Originally posted by CooMa
        Het enige verschil in de camera is een andere sticker (in Japan heet ie zowaar D-kiss of zoiets).

        Voor de garantie moet je wel opletten, zal normaal gezien enkel gelden in de VS. Je kunt hem hier wel laten repareren, maar dan wel tegen betaling.

        Een paar van onze nederlandse leden hebben trouwens een Drebel gekocht...
        ...en de Japanse kitlens heeft USM! Niet te vergeten!

        Een nadeel is de garantie, de voeding van de lader (110V dacht ik toch), ...en de bijgeleverde kabels voor TV (Pal vs. Secam)? Ik heb die nog nooit gebruikt.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          In Japan is dat de EOS Kiss ; goedkoopste prijs voor de body is 98200 YEN of 725 euro.Dat is duurder dan in de USA.
          Ik heb juist een quote binnengekregen van Cathayphoto in Singapore
          waar ik voor iemand enkele prijzen had aangevraagd.Die vragen voor de Canon kit 1720 SGD wat overeenkomt met 836 euro . Omdat daar nog verzendingskosten bijkomen kunt ge ze beter gaan halen bij kamera-express in Nederland voor 925 euro.
          update goedkoopste prijs : US PCNation 903 USD voor de kit en dat is 756 euro ! Wie biedt er minder ?

          Comment


          • #6
            Heb een Rebel van bij Crown. Geen verschil en voor de garantie gewoon bij de man langsgaan of terug sturen naar hem en hij doet de rest.
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

            Comment


            • #7
              Bij het bestellen in het buitenland moet je ook nog altijd invoertaksen rekenen , niet?
              No money , no honey

              Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jochen
                voeding van de lader (110V dacht ik toch
                Dat zal niets uitmaken, de meeste voedingen kunnen nu beide systemen aan (110V en 220V)...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  De Amerikaanse versie heeft eveneens dezelfde voeding als de onze normaal gezien.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    De Rebel en de 300D zijn 2 identieke toestellen het enige wat verschilt is de type aanduiding op de voorzijde, de handleiding die niet in NL is óf alleen op PDF formaat en een andere verpakking. Verder is tie helemaal identiek tot aan de bijgeleverde zaken aan toe zoals kabelwerk en lader...
                    Als je een Rebel koop bij een NL-internet bedrijf loop je geen enkel risico, als je hem zelf importeerd zul je echter de ook onder garantie periode de uurloonkosten moeten betalen bij een eventueel defect, de materiaalkosten worden weer wel vergoed door Canon.
                    Voor een goede service en goede prijzen moet je bv bij www.Digitalstreet.nl kijken, de kit (incl lens) kost daar 986 euro incl btw excl. 10 euro verzenkosten door heel NL, én met een jaar NL garantie....
                    Dus al het gezeur over het zogenaamde verschil tussen de 2 model namen is nu de wereld uit geholpen, het enige wat echt het verschil is: Het marketing technische verhaal van Canon.
                    Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

                    Comment

                    Working...
                    X