Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste vlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste vlinder

    Ik had er weliswaar geen macrolens voor nodig maar het blijft een vlinder



    D7000
    ISO 200
    260mm
    F/5.6
    1/400
    D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

  • #2
    Re: Mijn eerste vlinder

    Het geheel 'titel + foto' zouden goed passen in 'Fotofun' maar hier niet..... allee volgens mij toch.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste vlinder

      Je kan misschien ook eens feedback op de foto geven ipv op de titel, anders kan je beter niet reageren....allee volgens mij toch.
      Het is hier per slot van rekening toch het beginnerstopic, veel lager kan ik niet echt gaan toch?
      Ik ben hier nu al een paar weken aan het lezen en "leren" ook, maar het valt me toch op dat er soms veel gereageerd word, maar niet echt constructief, ik kan dus ook wel begrijpen dat veel mensen die hier voor de eerste keer iets plaatsen en weinig tot zelfs geen opbouwende kritiek krijgen, ook nooit meer terug komen.
      Ik kan best iets verdragen van kritiek hoor...ik wist gewoon geen passende titel voor deze foto, en het is geen hoogstaand werk misschien maar een echte vuilbakfoto kan je het nu toch ook niet noemen denk ik....
      Je kan me misschien een zeikerd noemen, maar dit moest me toch ff van het hart...
      Met vriendelijke groeten
      Jeroen
      D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste vlinder

        Nu de vlinder is wel wat men mag noemen scherp maar het heeft weinig' bewegingsruimte'. Wat ik hier op het forum geleerd had is dat je beter ook wat van de omgeving mee fotografeerd. Vermoed dat het een kinderfeest is, je ziet hoofdjes maar dan ook weer geen. Dus meer op opstand en wat meer van tafereel waarin die reuzevlinder een rol in speelt. Dat zou denk ik beter geweest zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste vlinder

          leg de lat voor jezelf toch iets hoger
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste vlinder

            @Loeky: Ik had al een deel van de foto afgesneden en daarmee per ongeluk het origineel ver*****, dus dat kan ik niet meer laten zien...het origineel had misschien beter geweest, het was tijdens een carnavalstoet getrokken.
            Misschien heb ik daar wel betere foto's getrokken, maar ik vond deze gewoon wat "anders"...
            @Wilfried: Wat bedoel je met de lat hoger te leggen? Ik ben amper drie a vier weken bezig met fotograferen, heb niet zo veel tijd als alleenstaande vader met twee kinderen en het "geweldige" weer van de laatste weken was ook niet echt ideaal om er op uit te trekken, maar ik hoop dat dat toch gaat beteren de komende tijd...
            Bedankt voor de commentaar iig
            Ik zal van deze carnavalstoet nog wel eens een foto posten, misschien valt die wat beter in de smaak
            D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste vlinder

              Loeky heeft al veel gezegd wat er gezegd moest worden. Spijtig dat je de originele niet meer hebt. Wanneer je een foto bewerkt sla dit dat nooit op over je origineel bestand. Zo kan je altijd terug naar je originele foto.
              De vlinder is inderdaad goed scherp , maar nu je hem gecropt ( = afgesneden ) hebt, staan er teveel storende factoren op, je hebt de stukken hoofdjes, je hebt de vlagjes en het hoedje, een skilat, het zwarte rechts onder. Dit zijn allemaal factoren die verstoren wat je echt wilt laten zien, die vlinder namelijk. Probeer je compositie ( = samenstelling van je foto ) zo te maken dat hetgeen dat je wilt laten zien, eruit springt.

              Al bij al, zijn de kleuren van de vlinder wel goed geslaagd

              Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.

              Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste vlinder

                Oorspronkelijk geplaatst door J.G. Bekijk bericht
                Je kan misschien ook eens feedback op de foto geven ipv op de titel, anders kan je beter niet reageren....allee volgens mij toch.
                Het is hier per slot van rekening toch het beginnerstopic, veel lager kan ik niet echt gaan toch?
                Ik ben hier nu al een paar weken aan het lezen en "leren" ook, maar het valt me toch op dat er soms veel gereageerd word, maar niet echt constructief, ik kan dus ook wel begrijpen dat veel mensen die hier voor de eerste keer iets plaatsen en weinig tot zelfs geen opbouwende kritiek krijgen, ook nooit meer terug komen.
                Ik kan best iets verdragen van kritiek hoor...ik wist gewoon geen passende titel voor deze foto, en het is geen hoogstaand werk misschien maar een echte vuilbakfoto kan je het nu toch ook niet noemen denk ik....
                Je kan me misschien een zeikerd noemen, maar dit moest me toch ff van het hart...
                Met vriendelijke groeten
                Jeroen
                Als je zelf in je inleiding een grijnslach plaatst, moet je er toch tegen kunnen een wat lacherige opmerking terug te krijgen of niet ?
                Toen ik mijn eerste foto's op diverse forums plaatste, ondertussen zo'n 5 jaar geleden, werd ik zelfs soms uitgelachen, wat nu trouwens nog gebeurd, je kan er dus beter aan wennen ipv je er druk om te maken.
                Maar je ''anders kan je beter niet reageren" is genoteerd. Ik respecteer je wens.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste vlinder

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Als je zelf in je inleiding een grijnslach plaatst, moet je er toch tegen kunnen een wat lacherige opmerking terug te krijgen of niet ?
                  Toen ik mijn eerste foto's op diverse forums plaatste, ondertussen zo'n 5 jaar geleden, werd ik zelfs soms uitgelachen, wat nu trouwens nog gebeurd, je kan er dus beter aan wennen ipv je er druk om te maken.
                  Maar je ''anders kan je beter niet reageren" is genoteerd. Ik respecteer je wens.
                  Groetjes
                  Maakt niet uit, ik heb wat overdreven daarstraks met mijn reactie denk, gewoon een slechte dag..wat wil je, met zo'n rotweer
                  Ik weet wel dat ik veel kritiek zal moeten slikken in het begin, waar ik ook best wel tegen kan, ik ben een volwassen kerel hoor...dus ik zal goed mijn best doen om keer op keer een betere foto te plaatsen...
                  In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal
                  Gr,
                  Jeroen
                  D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste vlinder

                    Mooi scherp, ik zou zeggen blijven posten.
                    Mvg.

                    Comment

                    Working...
                    X