Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van waar komt het

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van waar komt het

    Dit is nog een bergrivier in Slovenië









    Bedankt voor het kijken
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

  • #2
    Re: van waar komt het

    Mooi foto en niet het makkelijkste, een deel door zon beschenen een deel in de schaduw.
    Persoonlijk zou ik het donkere deel een ietsje oplichten en de helderste wat verdonkeren, allebei niet veel.
    Aangezien je zelf je foto's niet bewerkt plaats ik hier mijn bewerking.
    Maar zoals je ziet krijg je daarmee de twee uitgebrande plekken in het schuim van het water niet weg.
    Als je wil dat ik die terug verwijder geef dan maar een schreeuw.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: van waar komt het

      Ja dat is mooi geworden, maar ik zie hier soms foto's waar het water van een waterval of beekloop zo helder is of gelijk er dan door sommigen gezegd wordt dat het teveel melk heeft of iets dergelijks. Hoe kan dat gedaan worden? Want ik veronderstel dat di in de nabewerking gebeurd. Is daar een methode voor of is het een soort van beroepsgeheim.
      Last edited by Flecha; 9 maart 2013, 13:02.
      Vrees niet dat je
      te traag vordert:
      vrees alleen de stilstand.

      Comment


      • #4
        Re: van waar komt het

        Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
        Ja dat is mooi geworden, maar ik zie hier soms foto's waar het water van een waterval of beekloop zo helder is of gelijk er dan door sommigen gezegd wordt dat het teveel melk heeft of iets dergelijks. Hoe kan dat gedaan worden? Want ik veronderstel dat di in de nabewerking gebeurd. Is daar een methode voor of is het een soort van beroepsgeheim.
        Dit doe je door een statief te gebruiken en de sluitertijd trager te zetten.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: van waar komt het

          Dank u voor de tips, maar het gebeurd soms denk ik toch in de na bewerking want ik heb hier ergens een foto gezien of was het in HOF en daar werd toen op gereageerd dat er iets te veel gedsan maar ik weet niet meer welke foto het was.
          Vrees niet dat je
          te traag vordert:
          vrees alleen de stilstand.

          Comment


          • #6
            Re: van waar komt het

            Dit is inderdaad een mooie foto, wel zou ik de tips van djivan opvolgen en zeker de donkere delen wat oplichten.
            Om het water weer te geven als een soort melkachtige/ mistige sluier moet je inderdaad een langere sluitertijd gaan bekomen. Hiervoor wordt dan meestel een ND filter gebruikt, want anders gaan de lichte delen in je foto overbelicht geraken. In deze ND filters heb je verschillende graden van hoeveel licht ze tegen houden.

            Om dit effect achteraf te verkrijgen weet ik niet hoor, en denk dat dit ook niet in de nabewerking zal gaan OF we spreken niet over hetzelfde effect op het water.

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: van waar komt het

              ja ik denk dat het zo iets moet zijn. Dank u.
              Vrees niet dat je
              te traag vordert:
              vrees alleen de stilstand.

              Comment


              • #8
                Re: van waar komt het

                Dat je nieuwsgierig ben pleit in je voordeel Flecha, veel foto's hebben een nabewerking om te verbeteren of om op de creatieve/artistieke toer te gaan, deze gebeuren met programma's. Eerst goed leren kijken en fotograferen is een raad die ik je toch wil meegeven, later komen de trucskes of hoe je het ook wil benoemen. Je opname benader je vanuit een goed rechttoe-rechtaan standpunt welke diepte creëert en vanwege het contrast tussen hoge en lage lichten heb je wat overbelichte vlekken. Water kan je meer doen stromen door de snelheid (S) van de opname lager (trager) te zetten. Hierboven is deze boodschap al geformuleerd. Succes.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: van waar komt het

                  ik zou al deze raad ter harte willen nemen maar die foto's die ik hier plaats zijn met een nikon coolpix L810 gemaakt en die kan ik niet instellen zoals de sluitertijd en dergelijk. Dus denk ik dat ik het dan toch veel moeilijker heb dan andere toestellen waar deze instellingen wel aan gepast kunnen worden want dan kun je experimenteren. Maar ik probeer met de mogelijkheden die ik voorradig heb en afhankelijk van ben, toch het beste er uit zien te halen. Hetgeen waarschijnlijk toch moeilijker is dan jullie met de spiegelreflexen en verschillende soorten van lenzen en filters. Ik heb de indruk of is het een soort van ijdelheid van mij dat ik alles in acht genomen toch al redelijke (goede) resultaten begin te behalen, want ik moet het proberen uit de compo's en dergelijke zien te halen. Dit is waarschijnlijk een heel goede leerschool om later ik weet niet wanneer en of dat het mij lukt een spiegelreflex te kunnen aanschaffen toch ook tot goede resultaten zal kunnen komen.
                  Vrees niet dat je
                  te traag vordert:
                  vrees alleen de stilstand.

                  Comment


                  • #10
                    Re: van waar komt het

                    Ik denk dat ik de goocheltruc gevonden heb probeer deze link maar even http://www.photoshopessentials.com/p...ts/waterfalls/ en je komt dan te weten hoe dat effect bekomen wordt dat ik toen op die foto gezien had. Groetjes flecha en dank u aan google.
                    Vrees niet dat je
                    te traag vordert:
                    vrees alleen de stilstand.

                    Comment


                    • #11
                      Re: van waar komt het

                      Mooie foto, inderdaad niet makkelijk denk ik met dat licht op die natte rotsen.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: van waar komt het

                        Dank u, ja ik moest er zien op te letten dat de zon niet te fel ging reflecteren overal maar er is een of twee plaatsen waar ik op gokte en probeerde te vermijden maar het is toch niet gelukt. dat zijn die twee plaatsen waar het water redelijk rond draaide en wild was. Die kreeg ik niet zoals ik ze wilde, en mijn vraag is dan ook hier hoe kan dat dan wel lukken, om die 2 plaatsen dan toch in verhouding goed of toch niet storend belicht zijn want het is toch te fel he.
                        Vrees niet dat je
                        te traag vordert:
                        vrees alleen de stilstand.

                        Comment

                        Working...
                        X