Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderfotografie: continu of flits?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kinderfotografie: continu of flits?

    Ik ben aan het kijken naar de aanschaf van wat studiomiddelen voor het fotograferen van mijn neefjes, nichtjes en eigen zoontje.

    Nu vroeg ik mij het volgende af. Is het bij kinderen in de leeftijd tot zeven, acht jaar, handig om te kiezen voor continu licht? Ik kan me namelijk voorstellen dat kids in die leeftijd schrikken van flitsen.
    Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

  • #2
    Re: Kinderfotografie: continu of flits?

    toch zal je meer zijn met flitslicht

    dit bevriest beweging, continu-licht niet

    bekijk d_oracle zijn blog eens, staat er artikel over op
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Kinderfotografie: continu of flits?

      Op die leeftijd is flits geen probleem meer hoor. Bij kleine baby's wordt het afgeraden omwille van de lichtgevoelige oogjes. Als ze ongeveer een jaar zijn, hebben ze er geen probleem mee. De moeilijkste leeftijd zijn de 2 à 4 jarigen die dan opeens heel verlegen en dwars beginnen doen.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Kinderfotografie: continu of flits?

        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
        Op die leeftijd is flits geen probleem meer hoor. Bij kleine baby's wordt het afgeraden omwille van de lichtgevoelige oogjes. Als ze ongeveer een jaar zijn, hebben ze er geen probleem mee. De moeilijkste leeftijd zijn de 2 à 4 jarigen die dan opeens heel verlegen en dwars beginnen doen.
        Ik ken geen enkele kinderarts die het afraadt (ik ken er 4). Gebruik gewoon grote lichtbronnen, dan is hetzelfde licht verspreid over meer kegeltjes en staafjes.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Kinderfotografie: continu of flits?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
          Ik ben aan het kijken naar de aanschaf van wat studiomiddelen voor het fotograferen van mijn neefjes, nichtjes en eigen zoontje.

          Nu vroeg ik mij het volgende af. Is het bij kinderen in de leeftijd tot zeven, acht jaar, handig om te kiezen voor continu licht? Ik kan me namelijk voorstellen dat kids in die leeftijd schrikken van flitsen.
          kinderen vinden die flits interessant... en het grote voordeel is hier vooral, je bevriest hun beweging! Met continu licht, zal je heel wat watt nodig hebben, of hoge ISO's
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Kinderfotografie: continu of flits?

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            kinderen vinden die flits interessant... en het grote voordeel is hier vooral, je bevriest hun beweging! Met continu licht, zal je heel wat watt nodig hebben, of hoge ISO's
            Continu lampen zijn ook redelijk sterk en ik vind ze storend. Ik heb als klein manneke uren en uren in de studio van mij pa gestaan en die flitsen komen en gaan, da's niet erg. Continu sterk licht is veel lastiger.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Kinderfotografie: continu of flits?

              Gebruik vooral zacht licht komende van een softbox of doorflitsparaplu. Geeft de mooiste resultaten bij kinderen. Persoonlijk zou ik een flits gebruiken, ik heb nog niet geweten dat kinderen het storend vinden, het stil zitten vinden ze veel erger.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Kinderfotografie: continu of flits?

                Dank voor de reacties. Het zal een flitsset met paraplu en softbox worden.
                Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

                Comment

                Working...
                X