Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee kleine vraagjes ivm photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twee kleine vraagjes ivm photoshop

    Ik zit met een klein probleem, als ik foto's uitknip in photoshop met de Quick Selection Tool krijg ik kartelingen rond deze foto. Ik zou de foto's die ik uitknip graag mooi afgelijnd zien. Weet iemand hoe ik dit kan bekomen?

    Als ik foto's in een bepaald vast stramien wil zetten en hierbij het Free Transform Tool gebruik dan verminderd de kwaliteit door het 'uitrekken' van bepaalde delen van deze foto. Weet iemand hoe het kan zonder kwaliteitsverlies of op een andere manier misschien?

    grts

  • #2
    Re: Twee kleine vraagjes ivm photoshop

    1. Nadat je je selectie gemaakt hebt, moet je die verfijnen. In CS6 heb je daarvoor de knop "Refine Edge" (Ik geloof dat die knop in de NL Photoshop "Hoek verf." (voor verfijnen heet)

    Met Smooth kun je dan die kartels "gladstrijken", maar ook de andere opties hebben hun nut. Probeer het maar 'ns:


    Maar ook via het "Select" menu kun je na het maken van een bepaalde selectie de nodige veranderingen aanbrengen:


    2. Om proportioneel (ik vermoed dat je dat bedoelt met "vast stramien") te vergroten/verkleinen bij het Transform-commando, dien je de Shift-toets ingedrukt te houden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Twee kleine vraagjes ivm photoshop

      Als je een kleine afbeelding/plaatje hebt en je gaat het uitrekken/vergroten zal de kwaliteit minder worden.
      Met verkleinen heb je dat niet en als de verhoudingen het zelfde moeten blijven de tip van LesC bebruiken
      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

      Comment


      • #4
        Re: Twee kleine vraagjes ivm photoshop

        Betreffende de aflijningen van je selecties volg je best LesC's aanwijzingen. Verder kan je geen pixels uitvergroten (ook niet met free transform) zonder kwaliteitsverlies. Ipv onderdelen uit te vergroten moet je in feite de rest errond verkleinen, gezien verkleinen niet direct een kwaliteitsverlies betekent. Indien een verkleining dan weliswaar niet genoeg aan totaalgrootte oplevert, vergroot dan eesrt je beeld een beetje via specifieke software zoals bvb perfect resize.

        Cheers,
        F.

        Comment


        • #5
          Re: Twee kleine vraagjes ivm photoshop

          Intussen is TS, dank zij een aantal privéberichten, een flink stuk gevorderd. De eerste resultaten zien er meer dan behoorlijk uit.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X