Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dudzele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dudzele

    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: dudzele

    Michel, bekijk deze foto eens met een zwarte achtergrond en je ziet dadelijk waar het fout zit.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: dudzele

      Heb deze foto met lightroom bewerkt en kom tot een verrassent resultaat Michel. Het groen van de weide, de schuur en alle details komen terug tevoorschijn uit het zwarte vlak. Ook de lucht komt dan wat helderder over en heeft meer weer van een ondergaande zon. Je kan hier veel meer uithalen dan wat het nu is.

      Comment


      • #4
        Re: dudzele

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Heb deze foto met lightroom bewerkt en kom tot een verrassent resultaat Michel.
        Je kan hier veel meer uithalen dan wat het nu is.
        de knijp.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: dudzele

          merci allemaal;
          ik had gekeken om het iets meer op te lichten,
          maar... ik zie het liever zo
          ik was zelfs van plan om de voorgrond nóg donkerder te maken
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: dudzele

            Mijn vuilbak zou deze nog niet willen hebben.
            Dit stelt niets voor toch ?
            Verpak er maar een tablet chocolade in.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: dudzele

              In tegenstelling tot PW kan mijn vuilbak dat toch wel graag hebben.
              Het contrast tussen het donkere en de kleurenhemel vind ik heerlijk.
              Moet kunnen hé NoenkelMi
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: dudzele

                Ik kan niet in de gedachten van de maker van een foto kijken hoe hij of zij de foto voor ogen had en wat hij of zij er mee wilden bereiken met het uiteindelijke resultaat van de geplaatste foto.
                Daarom respecteer ik dan ook het resultaat dat Michel wil bereiken met deze plaat en is de bewerking die ik er uit haalde maar een bijzaak en mijn eigen idee hoe ik het zou bewerken.

                Comment


                • #9
                  Re: dudzele

                  Dit is weer zo een foto waar iedereen een ander idee kan over hebben.

                  Ik zie de voorgrond persoonlijk liever helemaal donker, terwijl de lucht een beetje mag opgelicht worden voor meer pit. Voor mij is het hoofdonderwerp de vurige lucht, en die schuur en het groene weiland heeft voor mij helemaal geen meerwaarde hier.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: dudzele

                    Dit is weer zo een foto waar iedereen een ander idee kan over hebben.

                    Ik zie de voorgrond persoonlijk liever helemaal donker, terwijl de lucht een beetje mag opgelicht worden voor meer pit. Voor mij is het hoofdonderwerp de vurige lucht, en die schuur en het groene weiland heeft voor mij helemaal geen meerwaarde hier.

                    In jou uitleg kan me helemaal vinden Rudi en heb dus begrip voor onze Noenkel. Maar als je de lucht als hoofdmotief in beeld wil brengen is het aangewezen een minimale landstrook (mag donker) in beeld te zetten zodat de lucht de volle aandacht krijgt. Dergelijke zaken kunnen heel spectaculair overkomen !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: dudzele

                      Niet dat ik graag die voorgrond zie, maar laat hem maar in ieder geval zoals ie is of maak hem inderdaad nog meer, want het is een rommeltje van jewelste dat tevoorschijn komt als je lichter gaat maken. Voor deze volg ik je dus volledig ivm graag donker zien, maar dan om het lichter op niks trekt.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: dudzele

                        merci allemaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Mijn vuilbak zou deze nog niet willen hebben.
                        Dit stelt niets voor toch ?
                        Verpak er maar een tablet chocolade in.
                        neen, dank je, ik heb zin in een gedroogd worstje
                        echt waar, niettegenstaande ik een (ferme) tijd alle dagen chocolade gegeten heb

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                        Dit is weer zo een foto waar iedereen een ander idee kan over hebben.
                        yep, dat is wel geestig
                        die verscheidenheid van reacties had ik wel verwacht
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: dudzele

                          Noenkel,
                          ik denk een beetje je tegenpool te zijn. Jij houdt van donker terwijl ik de voorkeur geef aan heldere sprankelende kleurtjes. Wil daarmee zeker niet gezegd hebben dat ik een mooie z/w niet zou kunnen appreciëren.
                          Voor mijn part kun je dergelijke foto op een paar manieren weergeven. Ofwel dat de foto toont wat hij met zijn beperkingen qua overbruggen van contrasten "maar" aankan (onze ogen kunnen meer.) Ofwel zoals het licht er op dat ogenblik werkelijk was en je het kon waarnemen en als laatste een bewerking die er op één of andere manier over gaat. Voor de laatste twee is er ingrijpen van jou nodig via software.
                          Die keuze ligt bij jou en in de eerste plaats moet jij het graag zien.
                          Dus als jij dit graag ziet wie zou ik zijn om daar opmerkingen over te maken. Persoonlijk in deze (want waarom zou je niet kunnen/mogen fotograferen bij weinig licht?) zou ik mijn foto gaan bewerken zodanig dat hij lijkt op hetgeen ik daar ter plaatse zag. Als je tijdsstempel in je exif correct ingesteld staat denk ik niet dat het al zo donker was. Maar...jij kiest...

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: dudzele

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Dit is weer zo een foto waar iedereen een ander idee kan over hebben.

                            Ik zie de voorgrond persoonlijk liever helemaal donker, terwijl de lucht een beetje mag opgelicht worden voor meer pit. Voor mij is het hoofdonderwerp de vurige lucht, en die schuur en het groene weiland heeft voor mij helemaal geen meerwaarde hier.
                            waarom quote je niet op de normale manier.
                            dit kan ik niet lezen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: dudzele

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              waarom quote je niet op de normale manier.
                              dit kan ik niet lezen.
                              grt,bouk.
                              Het is zelfs heel ambetant, 't is maar dat het in het oranje is, maar je zou denken dat het van de moderators komt .
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X